Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

  • Index
  •  » Sesje
  •  » GalaxiS - zaproszenie do sesji

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Yamcha
2013-07-25 23:07:30

Witajcie,

Jako że sesja Wilka się skończyła, mam dla was wieści Równolegle do rozgrywki Hexoddonu, toczyły się poważne prace nad suplementem do Galaxisa.
Prace zostały praktycznie ukończone i obecnie są testowane, co zajmie jeszcze kilka dni, ale już dziś z dumą, mogę ogłosić, że niedługo przedstawię na forum wersję którą dla zachowania pozorów tajemniczości, na razie nazwijmy 2.0.

Cóż nowego w nowym Galaxisie się znajdzie?

Podstawowy system rozgrywki i zbierania zasobów został taki sam, ale na planetach pojawiła się również energia. Czym energia jest?
Drugim kręgosłupem budowania cywilizacji. Od tego ile jej mamy, zależy ile budynków na planecie jesteśmy w stanie postawić i obsługiwać.
Ale nie tylko - energia jest również potrzebna do uzyskiwania nowych technologii, budowy okrętów czy zasilania sieci obronnych.

Jeśli wspominamy o energii, warto też wspomnieć o nowym budynku który jest z nią ściśle powiązany - czyli o elektrowniach. Do wyboru mamy aż pięć ich rodzajów - węglowe, geotermalne, słoneczne, jądrowe i fuzyjne. Każda z nich ma swoje wady, zalety oraz dedykowane rozwinięcia. Warto dobrze przemyśleć wybór, bo choć fuzja wydaje się nieporównywalnie wydajniejsza od paliw kopalnych, może okazać się że nie mamy wystarczającej ilości zasobów by ją podtrzymać

Na planetach pojawiły się też nowe rodzaje budynków - magazyn zasobów, departament wywiadowczy, instytut technologiczny czy zakład zbrojeniowy to tylko niektore z nich. Potrzebujemy ich żeby rozwijac nowe technologię i uzbrojenie, chronić nasze zasoby przed łupieżcami oraz zdobywać informacje o planetach wrogów. Nowy system radarów i radioteleskopów, pozwala obserwować pasywnie znacznie wiekszy obszar nieba niż w wersji 1.0. Wzmocnione zostały również systemy defensywne - teraz dostarczając im odpowiednie ilości energii, da się uzyskać lasery tak silne, że przetopią się nawet przez tytana.

Jesli już przy technologiach jesteśmy - nasi naukowcy bedą w stanie wysyłać bezzałogowe drony obserwacyjne nad planety przeciwników, opracowywać countery na najsilniejsze dotychczas atuty (np toksyczna atmosfera), czy wyposażać okręty w tarcze solarne, chroniące przed niedostępnymi dotychczas obszarami wokół słońc i czarnych dziur.
Możliwe również stala się modyfikacja standardowego uzbrojenia na bomby wirusowe, a nawet ładunki nuklearne, bedące w stanie zgładzić całe globy.

W arsenałach pojawiły się nowe rodzaje ciężkich i superciężkich okrętów. Choć było wiele propozycji w tej edycji poznamy możliwości jakie dają nam Monitor oraz Super Lotniskowiec. Pirwszy z tych okrętów przypomina nieco wolniejszą wersje krążownika, stworzoną tylko w jednym celu - niszczeniu fortifikacji planetarnych za pomocą bomb próżniowych. Drugi, przewozi na swoich pokładach bezzalogowe drony bojowe, przeznaczone do walk z okrętami lekkiej i średniej klasy.

Na mapie pojawiły się również nowe obiekty - astralne bractwo, neutralna stocznia czy opuszczone wraki, to tylko niektóre z nich. W fazie testów są również mini-cywilizację i znaleziska na planetach neutralnych, dotychczasów pustych. Przy odrobinie szczęścia na tajemniczych globach możemy znaleźć archaiczne holodyski z zaginionymi technologiami, dodatkowe zasoby, lub wysoce energetyczne paliwa, które pozwolą nam ulepszać i modyfikować elektrownie.

Pod znakiem zapytania stoi również nowa grupa bonusów startowych - biotechnologia oraz lekka modyfikacja okultyzmu - bo padlo kilka głosów że w zeszłym roku ludzie wygrywali dzięki niemu.

Chyba tyle newsów na dzisiaj jestem zainteresowany ile osob by się ewentualnie chciało zapisać do sesji którą planuje wkrótce rozpocząć.
Podstawowe zasady Galaxisa, dla tych którzy systemu jeszcze nie znają, są dostępne na forum, a suplement w pełni zredagowany i uzupełniony o grafiki, pojawi się za kilka dni.

Edhel
2012-08-18 22:21:38

nie doczytalem wszystkiego ale juz jestem chetny

doczytam jutro rano

Yamcha
2012-07-22 19:49:07

Ok, póki co, podzieliłem na grupy 57 bonusów startowych (doszło pare nowych). Mamy do wyboru benefity naturalne, ekonomiczne, defensywne, ofensywne, technologiczne, mistyczne, dywersyjne i taktyczne. Każda z tych grup ma jeden super-bonus jak dodatkowa planeta startowa czy ignorowanie ataku przeciwnika. Wszystko już jest ładnie opisane. Wieczorem chciałbym zawrzeć i zilustrować zasady poruszania się oraz cechy poszczególnych pól bitew. Będzie troche większa jawność statystyk jak u Wilka, ale nie całkowita. Jutro cały projekt powinien być już gotowy do przedstawienia.

Withord - nie jest to tak skomplikowane jak się wydaje. Srednio ogarnięci znajomi ogarneli zasady w 10 minut, poprostu dla was chciałem to poprzeć ładnymi grafikami i opisami. Ciesze się że się zdecydowałeś. Potrzebuje jeszcze TRZECH graczy Jeśli wszystkie planety niezostana "zasiedlone", to na jednej z nich zainstaluje bota z losowymi bonusami nad którym pracuje równolegle, ale w sumie wolałbym żywych graczy

Yamcha
2012-07-22 16:01:46

Wiem, narazie nie wrzucałem mechaniki, bo wciąż dopracowywaliśmy ją na betatestach i w sumie dobrze się stało, bo trzeba było zmodyfikować kilka zbyt przegiętych bonusów. Rulebook, jeśli chodzi o zasady jest w pełni gotowy, ale musze jeszcze złożyć go w całość i dodać troche warstwy fabularnej bo z pewnością lepiej się czyta "instalacje obronne planety, zamiast stali w swych strukturach wykorzystują adamentium, co sprawia że otrzymują premiowa 10 hp" niż "def bg +10 vs oa, aa". Narazie byłem zainteresowany faktem, czy znajdą się tutaj na forum gracze i czy Wilku nie będzie miał nic przeciwko.

W każdym razie, dzisiaj po 12 turach gry, które rozgrywałem z kilkoma znajomymi, rozgrywka zakończyła się. Przedstawie, pokrótce dla zainteresowanych strony konfliktu, wraz z krótkimi charakterystykami autorskich planet graczy.

Planeta Sanctus Techa: wysoko rozwinięta cywilizacja, wyznających wojne czterorękich humanoidów, która czerpie energie z gwiazd. Elitarne choć nieliczne okręty są chronione pancerzami z adamentium i w bezpośrednim starciu nie mają sobie równych. Militarna doktryna całego narodu, sprawia że przemysł zbrojeniowy dominuje ekonomie globu.
Bonusy: adamentium, dodatkowe opancerzenie, militaryzacja

Planeta Vassor:
Jedna z kolonialnych planet koczowniczego ludu podobnego do szarych goblinów. Niezwykłe niski koszt budowy statków, przekłada się niestety na ich solidność, ale szabrownicze upodobania sprawiają że flota rozrasta się w zadziwiającym tępie. Każda bitwa zamiast strat przynosi nowe jednostki - zdobyte abordażem i złupione.
Bonusy: szabrownicy, russkoje igristoje

Planeta Cromag 13: żyjący na obrzeżach układu korsarze, przemierzają przestrzeń międzyplanetarną na swoich lekkich i szybkich statkach, atakując z nienacka niestrzeżone górnicze światy. Niezwykle zaawansowane formy napędu i zdolności taktyczne, sprawiają że mogą zaatakować tam gdzie niedosięgnie ich flota przeciwnika i zniknąć nim nadejdzie kontra.
Bonusy: napęd tachionowy, ostrożny komandor, teleporter

Planeta All Blue: wodna planeta należąca do rasy podwodnego ludu, mieszkającego w podmorskich kapsułach. Natura globu sprawia że staje się on niemal niemożliwy do szabrowania, a wszystkie instalacje obronne, chroni gruba tarcza oceanu. Główną siłą cywilizacji, jest rada mistyków, przywołująca potężne magnetyczne sztormy, które czasem na całe dni zatrzymują floty przeciwnika.
Bonusy: wodna planeta, mistycyzm

Planeta Axis Majoris: glob w zamierzchłych czasach był stolicą systemu, ale obecnie, nie jest niczym więcej jak schronieniem dla wyjętych spod prawa oprychów spod ciemnej gwiazdy, którzy zyją z rozbojów i najemnictwa. Stare dokumenty mówią, że gdzieś w pobliżu jądra planety ukryte są potężne łańcuchy ładunków nuklearnych, które miały być linią obrony w jakiejś dawno zapomnianej wojnie. Twardzi mieszkańcy znani są z dobrej siatki szpiegowskiej i szeroko zakrojonych działań dywersyjnych.
Bonusy: tykająca bomba, terroryzm, dywersja

Streszczenie Bety:
Sanctus Techa, zaczynające z bonusową flotą postanowiło rushować planete Axis Majoris. Niestety ofensywna taktyka, pozostawiła planete niechronioną i niemal z zerową ekonomią, przez co padła łupem korsarzy. W tym czasie barbarzyńcy z Vassora, zajmowali kolejne planety niczyje i w krótkim czasie starli sie w serii potyczek z Axis. Różnie to wyglądało, obie planety próbowały przeprawiać się przez pas asteroid, ale ostatecznie zatriumfował liczniejszy Vassor. W tym czasie mistycy z All Blue, nekali barbarzyńców burzami magnetycznymi, co skutecznie odpędziło ich od wodnej planety. Mieszkańcy głębin wyprowadzili też skoncentrowany atak na słabo chronioną zdobytą przez korsarzy na początku gry planete Techa, zmuszając siły Cromag do odwrotu.
W tej chwili wydawało się że barbarzyńcy i tak zmiotą obie nacje, ale nastąpił nieoczekiwany zwrot wypadków. Mimo że niemal pokonani mieszkańcy Axis zaśmiali się zza grobu. W jednej rundzie zdetonowali cały arsenał nuklearny planety, niszcząc zarówno glob jak i horde wrogich statków. W tym samym czasie na samym Vassorze wysadzono też centralną elektrownie i zablokowano stocznie. W jednej chwili koczownicy zostali bez floty i zasobów.
All blue po serii zaciętych walk zdobyli Cromag i używając tuneli podprzestrzennych, staneli w pobliżu ojczystej planety barbarzyńców. Widząc że przeciwnik ma 2 tytany i kilk krążowników, ci poddali się i sesja skończyła się w dwunastej kolejce.

Mapa konfliktu z dzesiątej tury:
http://img221.imageshack.us/img221/3964/walkad.jpg

Withord
2012-07-22 15:31:25

Wygląda ciekawie ale i bardzo skomplikowanie.
Możesz mnie liczyć do gry

siwy2150
2012-07-22 13:54:37

no ja był bym chętny spróbować ale przydały by sie jakieś szczegóły, bo na razie to tak ogólnie napisałeś czym to sie różni od tego co zaprezentował Wilk'u

Yamcha
2012-07-21 20:05:13

Witam wszystkich!

Jak zapewne wiecie, niedawno Wilk'u stworzył system Battlefleet sector Hexoddon, na sesje w który załapało się kilka osób. Przejrzałem zasady do niego, ale generalnie wydały mi się dosyć proste i nastawione głównie na walke i sojusze. Przeczytałem również komentarze graczy, czego im brakuje, a co ich zdaniem działa nie tak jak powinno, a ponieważ nie lubie się mieszać w cudzą prace, postanowiłem stworzyć od zera, podobny, ale rozleglejszy system, opierający się bardziej na taktyce, ekonomii i długofalowych wyborach. Tak więc w ciągu ostatniej doby powstał dość dopracowany już projekt, który nazwałem GalaxiS.

Gra opowiada o systemie gwiazdy podwójnej, gdzie przed kilkoma setkami lat nastąpiła eksplozja supernowej, niszcząc wiele światów i zmieniając orbity pozostałych. Biały karzeł który pozostał jednak w centrum układu, zaczął zasysać materie pobliskiej gwiazdy, powoli odżywając i pozwalając na ponowne zasiedlenie planet, na których wciąż znajdują się resztki dawnej cywilizacji. Pięć wielkich nacji, znów zasiedliło obrzeza systemu, być może jeszcze nie do końca zdając sobie sprawe że nie są tam sami. Czy są to potomkowie dawnych mieszkańców systemu? A może barbarzyńscy koczownicy którzy przybyli w poszukiwaniu zasobów? A może super rozwinięta cywilizacja poszukująca rzadkich pierwiastków unoszących się wciąż w obłokach gazu? O tym wszystkim zdecydują gracze!

Mapa systemu przedstawia się następująco

http://necro.republika.pl/kosmos.jpg

Co znajdziemy w grze?

1) najważniejszą i najlepszą cechą jest możliwość stworzenia własnej cywilizacji właściwie od zera. Gra zawiera 50 umiejętności specjalnych i talentów które planeta będzie posiadać! Poczynając od technologii pól maskujących, poprzez zaawansowane satelity wywiadowcze, aż do tępej siły barbarzyńców którzy podróżują na swych tanich okrętach ze złomu. Ale to zaledwie początek. Technologia teleportacji, przyzywania mistycznych burz w centrum floty wroga, czy posiadanie wszystkich budynków pod wodą to sam wstęp ;)
Poszczególne bonusy cywilizacji, pozwalają tworzyć niebotyczne komba, jak niewidzialne dla radarów krążowniki ostrzeliwujące planete wroga torpedami fotonowymi lub pojawiający się z nadprzestrzeni behemot klasy Tytan, który wykorzystując swoją technologie teleportacji przyzywa reszte floty.

2) Totalnie dopracowany system turowy, który wraz z szybkościami statków, oraz mapą systemu, podzieloną na sektory, pozwala eksplorować kosmos w zupełnie nowym stylu, planując wyprawy po dalekie surowce czy nękać światy przeciwnika.
Dobierając odpowiednie bonusy, możemy podzielić flote na mniejsze grupy i wykorzystać to do supremacji w tym kosmicznym acheronie niekończącej się wojny.
I wszystko działą synchronicznie - nie ma już opcji że gracz zarządzi atak, a okaże się że kolega ukradł mu przed śniadaniem 50 statków.

3) Pięć klas okrętów, które nie są tylko jednak statystykami, a posiadają swoje unikalne umiejętności. Teraz możesz wykorzystując specjalne umiejętności okrętów, takie jak atomowe działo kinetyczne lub dalekie skanery przestrzeni do niszczenia wroga nim zbliży się na możliwość kontry. Niektóre okręty stawiają miny, inne mogą podczas eksploracji przestrzeni, wydobywć zasoby za które inne produkują kolejne jednostki.
A może wolisz zdobywać okręty przeciwnika zamiast je niszczyć? Od czego sa transportery desantowe!

4) Świat... jak widać na mapie świat jest duży i w pełni interaktywny. Plenety są różnej wielkości, produkują różne ilości zasobów. Pas asteroid przedziela ten fantastyczny świat na pół, będąc strategiczna osłoną przed sąsiadem jak i źródłem dodatkowych surowców. Dwie tańczące wokół siebie gwiazdy i ich zdumiewające pole magnetyczne, również mają swoje zasady. Tak jak i tunele podprzestrzenne i mgławice cennych gazów.
Każda z tych lokacji ma specjalny wpływ na pole bitwy, które rozsądny gracz wykorzysta w całości, pokonując duże większe nawet armie.

5) Systemy obronne - dopracowane do granic możliwości. Rakiety, lasery orbitalne, działa szynowe oraz broń nuklearna - to wszystko czeka w zbrojowniach planet gotowe aż dalekosiężne radary zamontowane na biegunach wykryją obecność wroga. Do tego dodatkowe bunkry, osłony na reaktorach, przekaźniki dalekiego zasięgu, a nawet miny magnetyczny dryfujące w przestrzeni. Dobierając odpowiednie bonusy, można sprawić że zdobycie planety będzie dla przeciwników praktycznie nieosiągalne.

6) Losowe wydarzenia - nieoczekiwane trzesienie ziemi? a może dawny sojusznik, który przybył z nową technologią są teraz jak najbardziej w zasięgu ręki. Planeta przeciwnika znalazła się w obszarze wybuchu koronalnego i jego komputery spłoneły? Nic nie jest niemożliwe gdy wojna się rozpocznie. W każdej  turze każdy z graczy ma szanse stać się ofiarą negatywnych lub pozytywnych zbiegów okoliczności... cóż, a jesli chce się zabezpieczyć przed pechem, zawsze można wybrać odpowiedni bonus startowy :)
Starałem się nie pokrywać z eventami u Wilka, ale kilka tych najbardziej typowych jest podobnych. Usunąłem natomiast instant death, jak totalna anihilacja, czy atak ufoludków.


System jest właśnie w końcowych fazach betatestowania, w którym pomaga mi kilka koleżanek i kolegów. Na chwile obecną prym wiedzie znajoma, która zadekowała się na swojej planecie i nęka przeciwników burzami magnetycznymi, które przywołują jej mistycy. Zaraz za nią jest rasa barbarzyńców którzy atakują jedną planete za drugą zdobywając zasoby przetapiajac wraki pokonanych przeciwników. Z gry póki co odpadł jeden high techowiec, który za wszystkie startowe bonusy wybrał same najdroższe okręty i dał im tony dodatkowych pancerzy, utykając gdzieś w przestrzeni, gdy jego planeta nie wytrzymała naporu hordy szybkich i zwrotnych fregat które wyszły z warpa :)

Tak czy siak... system naprawdę jest mega o potrzebuje jeszcze 4-5 graczy. Czy beda to osoby które rownolegle grają u Wilka, czy ktoś zupełnie nowy, jest mi obojetne. Gra bedzie wymagała na początku wybrania cech cywilizacji i zachowań własnej flotylli, a potem jednego posta na ture :) Czy będziemy robić jedną kolejke dziennie czy wiecej to juz zależy tylko od was. Poki co zapraszam chętnych, na wstępne deklaracje co do gry.

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
studio kopiowania kaset mokotów https://www.hotels-world.pl