Dragon_Warrior - 2012-01-17 07:56:11

Jako że stare info się troszkę zdezaktualizowało daję tu wstępniaka z wersji 2.0

https://lh3.googleusercontent.com/-fyAasIBeBII/Vpv7_adS58I/AAAAAAAASPg/IxeO8mmz7zo/s583-Ic42/cover.jpg

Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia…
Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty.
Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.

http://wojnacja.blogspot.com/


poniżej oryginalny wpis
*******************************

Pozwolę sobie dorzucić reklamę niekomercyjnego systemu bitewnego...

http://4.bp.blogspot.com/_tJHNAObGMNE/S8OfURdBXCI/AAAAAAAABC0/Bku-MX4QCX8/S1600-R/nazwa+baner+3.png

Czyli Skirmishowy system - pozwalający na korzystanie z dowolnych, pasujących klimatem modeli fantasy.

- Kompletne zasady do wersji 1.5
- 9 Grywalnych Frakcji (Dziesiąta wychodzi już z fazy beta)
- Excelowy Army Buldier
- Znaczniki
- Karty jednostek tak pojedyncze jak i przygotowane do druku.

czemu warto się zainteresować ?

- Duża różnorodność armii i taktyk - 10 frakcji, kilkanaście jednostek w każdej
- Proste zasady podstawowe - dzięki kartom jednostek korzysta się tylko z tych zasad, których potrzebują dane rozpiski.
- Zbalansowane Frakcje - Nie ma jedynych słusznych rozpisek.
- Stosunkowo mała losowość - nieliniowe skalowanie prawdopodobieństwa.
- Otwarty System - Regularnie pojawiają się nowe jednostki jak i całe frakcje. Istniejące są modyfikowane jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (nieścisłości, problemy z balansem - za słaba/silna)
- Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest minimalizowana do granic możliwości.
- Minimalne wymagania modelowo - makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych makietach.
- Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ma się całkiem dobrze.


Zachęcam do klikania na obrazek i pozdrawiam.

https://picasaweb.google.com/draconnor/ … 2991357170
przykładowa rozgrywka.

blavia.pl