Jako że stare info się troszkę zdezaktualizowało daję tu wstępniaka z wersji 2.0
Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia… Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty. Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.
http://wojnacja.blogspot.com/
poniżej oryginalny wpis *******************************
Pozwolę sobie dorzucić reklamę niekomercyjnego systemu bitewnego...
Czyli Skirmishowy system - pozwalający na korzystanie z dowolnych, pasujących klimatem modeli fantasy.
- Kompletne zasady do wersji 1.5 - 9 Grywalnych Frakcji (Dziesiąta wychodzi już z fazy beta) - Excelowy Army Buldier - Znaczniki - Karty jednostek tak pojedyncze jak i przygotowane do druku.
czemu warto się zainteresować ?
- Duża różnorodność armii i taktyk - 10 frakcji, kilkanaście jednostek w każdej - Proste zasady podstawowe - dzięki kartom jednostek korzysta się tylko z tych zasad, których potrzebują dane rozpiski. - Zbalansowane Frakcje - Nie ma jedynych słusznych rozpisek. - Stosunkowo mała losowość - nieliniowe skalowanie prawdopodobieństwa. - Otwarty System - Regularnie pojawiają się nowe jednostki jak i całe frakcje. Istniejące są modyfikowane jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (nieścisłości, problemy z balansem - za słaba/silna) - Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest minimalizowana do granic możliwości. - Minimalne wymagania modelowo - makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych makietach. - Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ma się całkiem dobrze.
Zachęcam do klikania na obrazek i pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/draconnor/ … 2991357170 przykładowa rozgrywka.
|