Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#1 2012-10-03 14:41:37

 Cobalt

Lubi mocne wejścia

Skąd: Khatovar
Zarejestrowany: 2010-12-06
Posty: 351
Punktów :   
Armia w WFB: High Elves

Dzielne Elfy kontra Zielona Odsłona Bombaja + cheerleaderki

Dzielne Elfy kontra Zielona Odsłona Bombaja  i jego drużyna cheerleaderek w składzie: Siwy+Zuzu.

U mnie rozpa jak poprzednio z siwym.


Arcy 4lvl light
Mag 2 lvl light
Noble bsb mag 1lvl shadow
25 spears FCG
2x10 archers
1x15 archers z płonącymi
24 white lions FCG gleamming pennant
23 white lions FCG banner of sorcery
3x orły
2x balisty


u Bombaja

Kowboj na wywwernie z savem 2+ i wardem na 4+
Duży szaman
3x mały szaman
2x boss na willku
2x 5 wilków
2x20 night goblinów z fanolami
3-/40? goblinów z shortbowem i poisonami
2x charioty
2x manglery
2x doom diver
2x klopa

Zaczęło  się od przegranej na wybór strony co (jak się okaże później odcisnęło swoje pietno na wyniku).
Bombaj zajął stronę z chałupką w strefie rozstawienia. Reszta terenu właściwie nie odegrała żadnej roli więc nie będę jej opisywał.

Po wystawieniach mieliśmy

u Bombaja od lewej
boss na wilku, piatka wilków, chariot, night gobliny, chariot, gobliny z całą czarodziejską ekipą, bigboss na wywernie, za nimi wszystkie maszyny, przed nimi mangler, night gobliny , wilki, boss na wilku, mangler
u mnie od lewej
orzeł, 14 łuków z płonącymi, 10 łuków, white lions,orzeł, bolec, bolec, white lions z, łuki z bsb, speary z arcymagiem, orzeł

Bombaj robi vanguard i oczywiście wygrywa zaczynanie mimo mojego +1 za wcześniejsze zakończenie wystawienia

I tura
u Bombaja
Po vanguardzie i ruchu mam bossa na wilku ustawionego do szarży na flankę w 14 łuków , drugiego bossa na wilku też blisko, jedną piatkę wilków pod nosem bolca, drugą przygotowaną do szarży na drugiego bolca.
Mangler na prawej flance podchodzi, ten we środku odbija sie od chałupy. Reszta towarzystwa oblewa animozje
Klopy coś tam strzelają, doom diver trafia w bolca nie czyniąc mu żadnej krzywdy.

u mnie:
Szarż brak.
orzeł na lewej flance maks do przodu po maszyny, 14 łuków swift reform (zdany) w stronę bosa na wilku, na prawej flance łuki z bsb i speary z arcy wychodzą na wzgórze.
White lions jedni stoją, drudzy nieco do przodu aby zasłonić maszynę przed szarżą wolfriderów.
Z magii istotna jest jedynie siatka na klocku z magami. Pociski z magii + późniejsze strzelanie zadaje kilka pojedynczych ran, manglerom. Spada boss na wilku na prawej flance.
Jedna piątka wilków zostaje uszczuplona do 4 sztuk. 14 Łuków na krótkim dystansie zadaje tylko jedną ranę bossowi na wilku i zaczynają się kłopoty.

II tura
u Bombaja
Szarża bosa na łuki niestety jest za blisko i nie mam S&S. Boss wpada lewą łapą wilka do lasu i nie zdaje dangerous terrain
Po krótkiej dyskusji pęka czaso kontinuum i bos szarżuje ponownie tym razem stając poza lasem
  Wilki szarżują na maszynę !!! Zawaliłem sprawę i źle zastawiłem ją white lionami.
Manglery do przodu. Poza tym kosmetyka, jedne gobliny do domku i tyle.
Magia nie robi szału. Z powodu rzuconej siatki niektóre czary np. teleport nie wchodzą.
Strzelanie zabija kilku łuczników.
W kombacie równowaga świata zostaje przywrócona: łuki wygrywają z bosem na wilku i psiaczek ucieka; nie doganiam go, wolfriders zjadają mi maszynę

u mnie:
Szarża łuków wygania psiaka za stół, orzeł zastawia kilka łuków przed szarżą wolfriderów, drugi ustawia się do szarży na maszyny,
White lions jedni i drudzy powoli do przodu.
Magia dobijam manglera i nic więcej się nie dzieje.
Strzelanie nie robi nic manglerowi

III tura
u Bombaja
Wywerna i rydwan zastawiają maszyny przed szarżą orła!!
doom diver przechodzi przez jednych WL zadając: 3k6 czyli...trzy rany
Animozja zabija magię Podczas strzelania do piachu idzie doom diver robiąc miejsce orłowi


U mnie:
orzeł na maszyny, white lions maks do przodu.
Magia: z rzeczy wartych zauważenia birona na wl
Strzelanie zostawia dwa wilczki i doom divera z jedną raną
W CC nie zabijam maszyny i dalej stoję.

IV tura pt. Mega kmina Bombaja I
U bombaja
Szarża chariotu i night goblinów na wl. Wl przegrywają o jeden i nie zdają liderki na stubbornie
Podczas magii Bombaj teleportuje odział night goblinów z fanolami którzy połowią ten sam odział WL.
Orzeł gniecie katapę.


u mnie: pt. Kiszka na kiszce
Zamiast szarżować (9 na kościach) WL z brioną na kloc z magami postanawiam podejść aby uniknąć salwy z poisonem.
Zapominam przy tym o fanolach siedzących w domku. (powinienem powołać się na case z czaso kontinuum i wybrać ruch z dala od domu... ale zapomniałem )
  Fanole wychodzą, oddział dostaje od jednego, spada dwóch Wl.
Pozostałych dwóch fanoli zastawia drogę do oddziału. Zamiast coś kombinować żądny krwi idę na całość... po fanolach do celu. Spada 8 WL (zostaje 15)
i.. nie zdają paniki lądując za domem na boku maszyn. Dodatkowo zapominam że mam sztandar z jednorazowym przerzutem liderki FtaaaGHHHHHNNNN!@#


V Mega kmina bombaja II

U bombaja
Wywerna szarżuje orła.
  Oto dlaczego powinienem szarżować WL: Bombaj podstępnie wychodzi night goblinami z domku i wchodzi tam klocem.
Coś czaruje coś strzela.
Orzeł zostaje pożarty.

U mnie:
Mimo wszystko nadzieja się tli. Zbiorę wl i następna tura to szarża na maszyny. WL oczywiście nie zbieram i radośnie wybiegają za stół.
Przez kolejne dwie tury próbuję ustrzelić/zaczarować bossa na wywernie. W sumie wbijam 4 rany na dole i 2 na górze

Z grubsza przegrywam 13:7

Popełniłem sporo błędów mniejszych i trochę większych
Jako usprawiedliwienie mogę tylko powiedzieć że rozpraszał mnie support bombaja czyli dwie brzydkie cheerleaderki, którym w dodatku brakowało pomponów

Nauczki wyniesione:
blokować teleport oddziałów z fanolami
nie deptać po fanolach (chyba że się zda potem liderkę )
sprawdzać jakie oddziały mają broń strzelecką

EDITED: literówki

Ostatnio edytowany przez Cobalt (2012-10-03 14:43:14)


==========================
  Achievement unlocked: Left the house
==========================

Offline

#2 2012-10-03 15:22:54

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Dzielne Elfy kontra Zielona Odsłona Bombaja + cheerleaderki

Arghhhh powinieneś go zgnieść kciukiem ręki siwego... czekam na wasz rewanż.
Bądź twardy, rozpiska bombaja nie jest twarda.
Bombaj czegos mi w niej brakuje szukaj szukaj (i nie mówię o orkach...)

Offline

#3 2012-10-03 16:40:13

siwy2150

Gania za różowym słoniem

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 1690
Punktów :   
Armia w WFB: Orki&Gobosy

Re: Dzielne Elfy kontra Zielona Odsłona Bombaja + cheerleaderki

w tej rozpisce brakuje wielu rzeczy np tzw piero... nięcia bo poza tym pojsonem są tylko fanatycy i nic więcej no i przede wszystkim Black orcka. Widziałem ten macz ( no może do pierwszej połowy) Bombaja zabiła aniimozja  hehe  Po za tym widziałem że wygrana Bobaja nie była łatwa a nawet powiem więcej Bombaj musiał się zdrowo nagimnastykować

Po za tym po tej bitwie przekonałem się że cowboye nie działają a na pewno nie tak sklepani

Nadal nie jestem przekonany do tej rospiski ale jak już to wywalić kowboya/i i wstawić Black orka


A kto jest bardziej zaawansowany technologicznie skaweny czy krasnoludy....?

Offline

#4 2012-10-04 07:49:14

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Dzielne Elfy kontra Zielona Odsłona Bombaja + cheerleaderki

Nienie, cowbojki zostają, to jest era ich wiec trzeba ich mieć, tylko trzeba by troche inaczej sklepać? Kurde nei mam podrecznika wiec nie mam pomysłu. Na pewno podoba mi sie pomysł z samymi goboskami fanolami i manglami. Więc klimat jest. Nie każda armia musi byc idealna liczy sie klimat

Offline

#5 2012-10-04 09:30:10

bombaj

Mistrz RyKowiska

Zarejestrowany: 2010-02-04
Posty: 951
Punktów :   
Armia w WFB: skaven, beastmen, DoCh
Armia w W40: eldar, SM
Armia w LOTR: shit
Armia Warmachine & Hordes: nie gram... na razie...

Re: Dzielne Elfy kontra Zielona Odsłona Bombaja + cheerleaderki

najbardziej dopiekły mi stare przyzwyczajenia, więc tym bardziej warto czasem zagrać sobie na innej armii, żeby zobaczyć grę z innej perspektywy. Oddział slavów z 10 liderki utrzyma na steadfaście wszystko, ale nie przepchnie niczego. Oddział gobosów powalczy trochę lepiej (małą trochę, ale wystarczy) , zwłaszcza jeśli się pamięta o parry savie, o którym zapomniałem za każdym razem, bo w szczurach go nie mam Natomiast na steadfaście z liderką 6 pękają zieleniatki jak stare purchawki.
Rydwany orcze rządzą! Zacne impacty i 4 ataki z siłą 5 w pierwszej kolejce pozwalają nie przejmować się wynikiem walki, jeśli jeszcze dołączą się goboski i dodadzą szeregi - miodzio. Dobra nauka do zmienienia koncepcji gry na slave'ach i doomwheelu.

A co do kowbojów. Panowie, umknęła wam kluczowa kwestia. Jeden kowboj za cenę 63 punktów i drugi za 5 punktów więcej odciągnęli Cobaltowi na 3 kolejki całe strzelanie. I po to byli! To że nic nie utłukli - trudno, mogło się udać, ale się nie udało. Ryzyko wliczone w mizerne koszta. Ale dzięki temu manglery mogły spokojnie przeorać się przez klocki! Ostatni spadł dopiero w 6 kolejce, kiedy i tak już nic nie robił. Mieli też kontrować orły, co trochę splewiłem, ale szczęśliwie Cobalt nie raczył przysiadać kurakami na pomidorkach

Do poprawy:
        oddziały Tesco 20 night goblinów z 3 fanolami to jest przegięty gamebreaker. kosztują 135 punktów, więc bez żalu po wypuszczeniu fanoli stają się tanią odginaczką, której jednak nie można całkowicie zlekceważyć. Można ich teleportować, żeby wypuścić fanola cal od przeciwnika. Można im zadać reforma z ruchem by legalnie podsunąć się na 12 cali do przodu i sfanatykować a później dać flee. Problem w tym, czy takie klocuszki dać 3 czy 2, ale chyba 3.
       Fast cavalery musi być więcej i to koniecznie wilkowej. 30 cali ruchu (vaguard + marsz) za 55 lub 60 punktów (waham się z tarczami) robi totalny bajzel w szeregach przeciwnika. Muszę więc dołożyć jedną paczkę.
       Rozsądek podpowiada, żeby wywalić wyvernę, za bardzo trzeba nią niańczyć (chociaż zapomniałem że ma save'a!), ale za bardzo mi się podoba, żeby się jej pozbyć
       Złożenie klocka z posionem zostaje, potrzebuję tylko dorzucić im jakoś czarnuszka do gaszenia animozji i jest tip top. Niestety sztandar z poisonem może być tylko na BSB goblińskim, który jest miękki jak kaczuszka, a jeżeli wypada gobo bsb - znika też klocek gobosów z łukami. Ciężka sprawa. Jedyne rozwiązanie to ściągnać lorda z jaszczury i wsadzić do gobosów. Wszyskie problemy się rozwiązują, ale takie rozwiązanie mi nie pasi. hmmmm

Offline

#6 2012-10-04 10:17:55

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Dzielne Elfy kontra Zielona Odsłona Bombaja + cheerleaderki

A czarnych pusty tylko do animozji?

Mam stary podrecznik to jest koszt 85 punktów w nim, z czasem zginie na pewno ale na początku uratuje troche animozje?
Kowboj na wywernie? ehhh... nie znam sie jestem leszczem i słabym garczem ale dla większosci gier bedzie miłym celem... bez lookouta, jeśli ktoś ma działa (DF, EMP, O&G, HE i DE na balistach, OK, TK...) albo magie ... kuxwa to ejst cel dla wszystkich... Łach wybacz wygląda dla mnei jak idealny cel... sorry bombaj... ale można spróbować zamienic to na... dwóch małych kowboji i jednego czarnucha z możliwoscia pożycia troche dłuzej? Słuchaj rozsądku!!

Klocek z poisonem ma dla mnie najwiekszy klimat i on powinien zostać.

Co do różnorodnosci hehehe mam krasie i brete całkiem rozumiem twoje spojrzenie

Wypowiedz się o tej mojej bretonii... need helpa z tym... a moze jak tym lub tamtym grać???? bombaj mistrzu XD

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://www.berlin-hotel.pl