Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#61 2010-01-30 23:52:48

 gen. Szrama

Ściąga rozpiski z rapida

2802563
Skąd: Radomsko/ Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 1861
Punktów :   
Armia w WFB: VC 1,5k
Armia w LOTR: Easterlings (400pkt)
WWW

Re: Wybór armii

This now belongs to da orks!
We'll make it orky!
Orks orks orks orks, orks orks orks orks (śpiewanie mnie rozbraja xD).
A co do klimatu i wyboru armii, świetnie pokazuje to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=qKKJ0TF3jGQ


Przepraszam za wszystkie literówki, ale moja klawiatura jest dyslektyczką

Offline

#62 2010-01-31 00:12:06

 Krzychu

Podnóżek księciunia

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-09
Posty: 1222
Punktów :   

Re: Wybór armii

Oj tak orkowie też mają swój klimacik, tyle że bardzo się różni od SMowskiego. Taki z jajem jest.
Grając właśnie w DoWa II w ten tryb, o którym mowa jest w filmiku(ostatnia linia obrony), który zapodałeś, byłem świadkiem czegoś takiego:
Biegnie zgraja orków z ciężkim sprzętem i wtóruje odgłosom wydawanym przez swoje "splufy" poprzez krzyczenie "DAKKA DAKKA DAKKA DAKKA!!!". Przekomiczne.

Offline

#63 2010-01-31 01:43:39

 Zuzoslav

Piąty Bóg Chaosu

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-04
Posty: 1457
Punktów :   
Armia w WFB: Warriors of Chaos
Armia w W40: Space Orks
Armia Warmachine & Hordes: Legion of Everblight

Re: Wybór armii

Wiesz... Orkowie mają nawet broń Dakkagun Orkowie są świetni (znowu się powtarzam). I o ile np. w WFB próbowali Orków uzabawnić przez takie jaja jak Doomdiver to w 40-stce nie ma takich rzeczy, a armia i tak jest dużo radośniejsza Po za tym sam tryb bitew w 41 millenium jest bardziej rozrywkowy, a przy tym jak już wspominałem racjonalny.
A co do odzywek z DoWa to Chaos miał świetne. "I can feel the Warp overtaking me! It si a good pain" "The true power is here."


Metal! Metal!
Back with the vengeance!
Metal! Metal!
All that I need is heavy metal!
Metal!
Screaming together!
Metal! Metal!
Metal is all that I need!

Sabaton "Metalizer"

Offline

#64 2010-01-31 02:37:13

 gen. Szrama

Ściąga rozpiski z rapida

2802563
Skąd: Radomsko/ Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 1861
Punktów :   
Armia w WFB: VC 1,5k
Armia w LOTR: Easterlings (400pkt)
WWW

Re: Wybór armii

Chaos miał świetne "Chaaaaaaaaarge!" Kultystów xD
A nie zapominajmy o Getchinach "Who... Who's There?"
A to i tak szkoda, że w DoW nie było naprzykład Grinda Droppy - broń, która w Final Liberation występowała - samochodzik z promieniem który podnosił wrogi pojazd jakimś promieniem w powietrze, a potem wyłączali promień i autko spadało z kilkudziesięciu metrów na ziemię .
No i tłumaczenie polskie - jak zobaczyłem Pancerfurę to wymiękłem


Przepraszam za wszystkie literówki, ale moja klawiatura jest dyslektyczką

Offline

#65 2010-01-31 11:23:04

 Krzychu

Podnóżek księciunia

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-09
Posty: 1222
Punktów :   

Re: Wybór armii

Widzę, że wszyscy lubią Orków i Gobliny, a tylko część decyduje się nimi grać.
Również kultstowe "Joiiiinnnnnnn Ussssss" dawało radę. ^^ A mnie się bardzo podobały te pojazdy z FL - Rokkit Louncha. A od Imperium oczywiście Baneblade. Albo któryś z tytanów. Były też Thunderhawki i Leviatan.

Offline

#66 2010-02-01 07:22:38

 Bleachu

Je żelki z herbatą

Zarejestrowany: 2010-01-26
Posty: 507
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves(2k)
Armia w W40: Ultramariens
Armia w LOTR: brak
Armia Warmachine & Hordes: RYK Czestochowa

Re: Wybór armii

Ja zacznę zbierać Space Marinesów. Modele w tej armii wyglądają świetnie a poza tym ta armia ma całkiem dobre uzbrojenie tylko jest jeden problem bo nie mam kodeksu, a trochę szkoda mi wydawać 80zł na książkę.
Miałby ktoś do skserowania?

Ostatnio edytowany przez Bleachu (2010-02-01 07:24:10)


''Zabierzcie ich złoto, spalcie domostwa, wyrżnijcie ich rodziny i uwięźcie ich dusze. Nie okazujcie litości''

                                                                                                       Malekith, Wiedźmi Król Naggaroth

Offline

#67 2010-02-01 09:48:16

 Chaos Warrior

Mógłby kosić trawniki w Obi

7384498
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 318
Punktów :   
Armia w WFB: wojownicy chaosu (ok.2400pt)
Armia w LOTR: troche tego toche tego

Re: Wybór armii

Ja prawdo podobnie będę grał dominium tau ale mało o nich wiem czy ktoś mógłby wytknąć ich plusy i minusy? myślałem też o SM ale nimi gra za dużo osób

Ostatnio edytowany przez Chaos Warrior (2010-02-01 09:49:44)

Offline

#68 2010-02-01 10:54:44

 Strategos

KUPIEC

Skąd: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Wybór armii

Witam,

Fakt SMami gra sporo osób. A w kwietniu wychodzi jeszcze kodeks do Blood Angelsów. Sam między innymi gram SMami. Gram też Tau, więc mogę co nieco o nich powiedzieć. Nie jest to najłatwiejsza armia do grania. Mają całkie ciekawą historię i klimat - trochę taki japońsko samurajski z pancerzami wspomaganymi. Bardzo filozoficzna rasa walcząca dla Większego Dobra. Chociaż tak jak wszystko w WH40K ich rasa też ma ciemną stronę. Chodzą plotki, że kasta rządząca używa feromonów do kontroli całej rasy. Jest jeszcze kilka innych teorii spiskowych ;-).

A teraz czas na plusy i minusy:
Zalety:
- Najlepsza broń piechoty - sila 5, rapid fire i zasieg na 30" , albo sila 5, assult 2 i zasieg 18 cali
- maja bs 3, ale maja jednostki, które jak trafią w oddział, to mogą podwyższyć innemu oddziałowi bs lub zdjąć cover save - podniesienie bs o 1 (max 5), obnizenie cover save o 1 za każde trafienie
- wszystkie ich pojazdy są skimmerami (takie latające poduszkowce) i można z nich zrobić pojazdy typu Fast (dzięki temu nawet ciężkie czołgi mogą pozostać mobilne i strzelać)
- pancerze wspomagane można uzbroić na wiele ciekawych sposobów, mają też sporo dodatkowego uzbrojenia, które ulepsza ich jeszcze bardziej. Ponadto dzieki zaawansowanej technologii w fazie assult mogą wykonać ruch na 6", jeśli nie assultują, ani nie są w zwarciu
- ich skauci mogą przenosić ciężkie snajperki
- mają ciężkie pancerze wspomagane, które przenoszą niezły arsenał i jak odpowiednio ich rozbudujesz to mogą chodzić i strzelać z ciężkiej broni

Wady:
- beznadziejni w walce wręcz. Jedyna ich jednostka, która umie walczyć to Krooty, ale mają strasznie niski pancerz i powinno się ich używać do trzymania objectivsów w lesie, albo innym terenie gdzie dostaną cover
- drogie pojazdy
- najsłabsza broń, którą można wsadzić na pojazd ma siłę 5. Może to nie być wada na pierwszy rzut oka, ale jeśli ktoś zna zasady do pojazdów, to widzi juz problem. Otóż broń defensywna na pojeździe to taka, która ma siłę max 4. Czyli Tau nie mogą mieć broni defensywnej na pojazdach.
- stary kodeks - w porównaniu do najnowszych kodeksów Tau mają mało opcji i ograniczony arsenał i drogi transport.
- tylko jeden sensowny wybór HQ

Ogólnie rzecz biorąc, to jest armia strzelająca, która nie powinna dopuszczać przeciwnika do siebie. Biorąc pod uwagę, że teraz dużo łatwiej znaleźć się blisko drugiej strony (Drop Pody, Spore Pody, outflank, run, cięższe do zabicia pojazdy) może być to nie raz kłopotliwe. Trzeba się napocić trochę za nim się nimi wygra, ale jak już się uda to jest satysfakcja. Więc przygotuj się na trudne początki ;-).

Offline

#69 2010-02-01 15:11:50

 gen. Szrama

Ściąga rozpiski z rapida

2802563
Skąd: Radomsko/ Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 1861
Punktów :   
Armia w WFB: VC 1,5k
Armia w LOTR: Easterlings (400pkt)
WWW

Re: Wybór armii

Orkami sam boję się grać, bo cóż... Jedyne co lubię u orków to ta ich durnota. Te odzywki, to robienie pojazdów z wszystkiego co znajdą w kolejnym zrujnowanym przez siebie mieście. Te gretchiny, które mają bandamy na głowach i rewolwery, lub pirackie opaski na oczy. Ale niestety w grze to jest słabe.
Przeszedłby taki myk, by zrobić sobie looted leman russa i dać go jako battlewagon powiedzmy, skonfigurować go jakoś zgodnie z zasadami tak, by tego tanka faktyczie przypominał, czy nie ma takiej opcji? W ogóle orkowie mają dużo możliwości kombinacji?


Przepraszam za wszystkie literówki, ale moja klawiatura jest dyslektyczką

Offline

#70 2010-02-01 15:25:50

 Zuzoslav

Piąty Bóg Chaosu

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-04
Posty: 1457
Punktów :   
Armia w WFB: Warriors of Chaos
Armia w W40: Space Orks
Armia Warmachine & Hordes: Legion of Everblight

Re: Wybór armii

Człowieku, weź dowolną maszynę z Imperium lub od SM i weź ją zdezeluj dołóż jakieś orkowe bannery, trochę poprzerabiaj i masz gotową maszynę orkuff. A jak ją wystawisz to już chyba Twoja sprawa, nie znam sie na zasadach turniejowych, ale ja bym się nie czepiał. Tyle że teraz są gotowe figurki tych maszyn więc nie trzeba się męczyć, chyba że masz świetny pomysł i chęci

A co do gry orkami to jak zawsze będę ich chwalił. Może są nieprzewidywalni, uciekną, coś zepsują (mają nawet zasadę Don't pres dat), ich piechota rakietowa sama może się zabić, jest zabawnie Ale jak już dojdziesz tymi swoimi niedobitkami do walki wręcz to aż miło zobaczyć minę gracza SM jak bierzesz 30 kości i rzucasz nimi. A później jak widzisz że mogłeś tym rzutem zmasakrować trzy takie oddziały na raz


Metal! Metal!
Back with the vengeance!
Metal! Metal!
All that I need is heavy metal!
Metal!
Screaming together!
Metal! Metal!
Metal is all that I need!

Sabaton "Metalizer"

Offline

#71 2010-02-01 16:06:34

 Strategos

KUPIEC

Skąd: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Wybór armii

Zuzoslav napisał:

A co do gry orkami to jak zawsze będę ich chwalił. Może są nieprzewidywalni, uciekną, coś zepsują (mają nawet zasadę Don't pres dat), ich piechota rakietowa sama może się zabić, jest zabawnie Ale jak już dojdziesz tymi swoimi niedobitkami do walki wręcz to aż miło zobaczyć minę gracza SM jak bierzesz 30 kości i rzucasz nimi. A później jak widzisz że mogłeś tym rzutem zmasakrować trzy takie oddziały na raz

Dlatego najważniejsza zasada przy walce z Orkami, to zaszarżuj ich zanim oni zaszarżują Ciebie. Orki mają mocną szarżę, ale jak się ją przetrzyma to już nie mają tak wesoło. Zwłaszcza z SMami, których ranią wtedy na 5+, sami będąc ranieni na 4+. Do tego dochodzi słaby save. Ale jest to bardzo fajna i klimatyczna armia i granie przeciwko niej jest wyzwaniem . Do tego mają "ładne" modele.

Poniżej trochę Mathammera:
Nawet w samej szarży te 30 ataków (10 orków): trafią na 4+, zranią na 4+, marinsi Sv na 3+ statystycznie 2-3 gnie. Marinsi oddają 11 ataków (mówie tu o zwykłych tacticalach) trafiają na 4+, ranią na 4+, orki Sv na 5+ 1-2 orki giną. Pamiętajmy też, że Marinsi mają I 4, a Orki 2. Więc Marinsi atakują pierwsi, ale licze że atakujących orków zostanie 10. Zakładając, że marinsi przegrali walkę, to teraz zaczyna się robić ciekawie, bo marinsi mogą zostać bo mają ATSKNF i wziąść dodatkowe Woundy(jeśli nie wyjdzie rzut na Ld), albo zaryzykować wycofanie się(rzut na I). Drugiego myku próbowałem i jeśli uda się rzut na incjatywę, to w następnej rundzie sprawa wygląda tak, że 9-8 (załóżmy, że 8) marinsów strzela z bolt pistoli trafiają na 3+, ranią na 4+, 2-3 orków ginie bo to przechodzi przez ich pancerz. Potem szarża marinsów 17 ataków, trafiają na 4+, ranią na 4+, Sv orków na 5+ , 2-3 orki giną (czyli od czasu szarży 5-8 już spadło), teraz orki oddają i trafiają na 4+, ale że nie mają Furious Charge to ranią na 5+ (zakładam, że orków z 10 zostało 5) - 10 ataków, ginie 1 marins, orki przegrywają walkę i muszą rzucić na Ld(-2/3 bo tylu ich zginęło), a jeśli się nie uda to na incjatywę (przy czym jeśli gracz SM wyrzuci 4, to orkowy może nawet kostki do ręki nie brać). Co z tego wynika? W sumie niewiele bo mathammer, to takie samo kłamstwo jak statystyka. Ale jeśli brać w izolacji oddział 10 orków i 10 tacticalsów w zwarciu, to mimo wielu kostek i mocnego uderzenia na początku wcale nie jest powiedziane, że SMy szans nie mają. Trzeba grać do końca i nie tracić głowy. Raz się uda, a raz nie, ale 30 kostek na atak na pełen oddział tacticalsów, to nie jest coś czego gracz SM powinien się bać.

Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-02-01 16:07:39)

Offline

#72 2010-02-02 10:29:22

 Marjan

Szatan

25639000
Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-02
Posty: 2589
Punktów :   
Armia w W40: Blood Angels
Armia Warmachine & Hordes: Cygnar

Re: Wybór armii

Orki są tanie. SM nie. A jak taka 10 zmiażdży tactical, to nie jest już wesoło


What is your life?
My honour is my life.
What is your fate?
My duty is my fate.
What is your fear?
My fear is to fail.
What is your reward?
My salvation is my reward.
What is your craft?
My craft is death.
What is your pledge?
My pledge is eternal service

Offline

#73 2010-02-02 11:01:07

 Strategos

KUPIEC

Skąd: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Wybór armii

Marjan napisał:

Orki są tanie. SM nie. A jak taka 10 zmiażdży tactical, to nie jest już wesoło

Ale żeby te 10 doszła do tych SMów, to trzeba mieć ich sporo więcej na początku, albo dać ich w pojeździe co terz podnosi ich koszt, a i tak pojazd można wysadzić.  Ale w moim wyliczeniu się pomyliłem i tak bo 10 orków w szarży miałoby 40 ataków - 2 podstawy +1 za pistolet i CC oraz +1 za szarżę. Te dodatkowe 10 ataków to średnio jeden SM martwy więcej.
Scenariusz, który przedstawiłem był na niekorzyść SM, jeśli SM by szarżowały to sprawy wyglądała by inaczej. Tak jak pisałem nie miałem na celu "ośmieszenia" Orków, czy umniejszenia ich wartości bojowej, a raczej pokazania graczą nie zaznajominymi z 40K, że 30 kostek to duża liczba, ale dla SMów do wytrzymania. Na Orki trzeba uważać, ale nie ma co panikować .

Offline

#74 2010-02-02 19:50:01

 Sasomir

Był statystą w Avatarze

Skąd: SaltLake City
Zarejestrowany: 2009-12-11
Posty: 550
Punktów :   
Armia w WFB: DoCh, Imperium, Skaveni
Armia w W40: Szarzy Rycerze, CSM
Armia Warmachine & Hordes: Khador, Convergence of Cyriss

Re: Wybór armii

Zależy jak kto gra. Tactical marines nie powinien dopuścić do szarży pieszych orków.


"Czy ktoś widział mój regiment?" - dowódca lekkiej brygady kawalerii po samobójczej szarży w której padli niemal wszyscy jego podkomendni, bitwa pod Bałakławą, wojna Krymska.
"Smutny będzie to dzień, gdy dowódca brytyjskiej armii będzie dokładnie wiedział co ma robić." - dowódca wojsk ekspedycyjnych UK, wcześniej tego samego dnia.

Offline

#75 2010-02-02 20:24:56

 Krzychu

Podnóżek księciunia

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-09
Posty: 1222
Punktów :   

Re: Wybór armii

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Kodeksu po polsku do SM oraz Rulebooka również po polsku, teraz rozbudować armię i jazda. Btw. pogra ktoś w celach poznania lepiej mechaniki? ^^

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
kombajn kosmetyczny