Witam,
Nie mam za dużo okazji do grania moimi DE. Jak już coś się dzieje, to WH40K. Grać z osobami spoza swojej grupy nigdy nie grałem, więc mam trochę spaczony obraz. Gdybym dał radę na turniejach się pojawiać , to zacząłbym od takiej rozpiski (wziąłem pod uwagę BP+R). Prosiłbym o konstruktywną krytykę. Powojował bym tym na częstochowskim i nie tylko turnieju?
HQ
Sorceress, lvl 2, Darkstar Cloak (+1PD), Black Steed 172pkt
Sorceress, lvl 2, Black Steed 147pkt
Core
Harpies 2x5 110 pkt
Dark Riders 2x5, RxB, Musician 234 pkt
Special
Black Guard x15, Tower Master, Standar Bearer, Musician 230 pkt
Shade x7, Great Weapon 128 pkt
Rare
Hydra x1 175pkt
Razem 1196 pkt. Pomysł jes taki, żeby iść do przodu z Hydrami i zrzerać wszystko co podejdzie. Shady z Asem na polowanie na maszyny i magów wysyłam, podobnie Dark Ridersi. Harpie do screenowania i blokowanie marszu.
Czekam na uwagi
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-02-20 20:44:57)
Offline
Na małe pkt można mieć 2 hydry bo mi się wydaje, że tylko jedna…
No i takie małe pojedyncze uwagi raczej:
Za dużo skupiłeś się na niszczeniu maszynek i pojedynczych celów…
-Pierwsza sprawa taką jedną kapłanką nic się nie zrobi
-Wywalić Tome of fury dodać jeszcze jedną 2lvl kapłankę
Zawsze jest złota zasada albo jedna „CADDY” albo dwie 2lvl kapłanki
-generał w fire + kamizelka (+PD) a druga w dark i tej drugiej można dać DS
-Obie wsadzić na kucyki
-ass wywalić albo trochę mniej zainwestować bo po co Ci coś do challang’a jak on ma maszynki sprzątać i latać gdzieś sam? Poza tym on lepiej w korsarzach by się spisał (goły albo z jakąś pojedynczą rzeczą)
-Wywalić hadbowy z korsarzy dodać im szmatę z freenzy albo WB
-dodać jeszcze jedną 5 DR i czarki w nie (oczywiście grajek i RxB)
-klocek kuszoli
-5shadów średnie. Z 8 ich by musiało być… oczywiście z GW ale oni są trochę zbędni bo Masz HARPIE i DR do sprzątania maszynek i innych pojedynczych rzeczy… klocek warrior’ów by się przydało wcisnąć zamiast nich jak BG nie chcesz.
-wywalić jedną hydrę ale i tak z tego co pamiętam na x<2k może być tylko jedna bo ona 0-1 rare.
I wiem, że chodzi o klimat itd... i aż dziw, że sam to mówię ale bez BG to się nie pogra teraz niestety…
Offline
Tak jedną tylko można mieć. Tak się rozpędziłem po przeczytaniu w BP+R, że Hydrt nie są 0-1, że od razu dwie sobie dałem .
Maga umieściłem w BAC, bo oni mają lepszy Sv przeciwko strzelaniu, a Handbowy dałem bo jak ktoś jakiąś lekką jazdą, albo innymm podobnym śmieciem mnie będzie chciał podjechać to przynajmniej strzelę.
Przemogeluję rozpiskę i umieszczę jeszcze raz. Dzięki za rady
Offline
Fixu dobrze Ci doradził. Wywal korsarzy, wstaw BG, lub CoK. A czarodziejka musi być mobilniejsza, bo z tego co widzę lubisz grać do przodu Więc przydałoby się, żebyś stale miał wsparcie magii w każdym zakamarku stołu. A Hydra na takie punkty sprawdza się, ale musisz zagrać tak, żeby każdy Twój oddział mógł zagrozić przeciwnikowi, inaczej skoncentruje na niej całą uwagę i szybko spadnie.
Offline
Przemodelowałem rozpiskę. Czy ma teraz więcej sensu? Harpie zostały tak jak były, dałem jeszcze jednych DR, żeby szybko mogli do wroga dopaść, w czasie jak Hydra sobie spokojnie kroczy. Shadów zwiększyłem do 7 i też gdzieś blisko, jako kamikadze pójdą. Wywaliłem BAC i Assassina i na ich miejsce dałem klocek Black Guardów. Jedyne czego się obawiam, to że Ci black Guardzi zostaną wystrzelani. Podobnie jak czarodziejki, które samopas sobie będą po planszy jeździć. Może to tylko moje zboczenie związane z tym, że u siebie mam gracza Imperium i Leśnych Elfów. No i jest jeszcze WoC, ale oni raczej nie strzelają
Offline
Hm…
Skoro WE to ja bym zrezygnował jednak z HARPII jeśli Masz pewność, że to nie strzelające WE, wtedy nie ma co nimi zdjąć praktycznie (Ld6 ;-/) a jak strzelające to nawet bez harpii mimo all dasz radę w końcu wcześniej się grało bez harpii i było dobrze^^.
A od imperium i tak Jesteś szybszy w końcu elf.
Kapłanki muszą w DR jeździć bo są tam bezpieczniejsze przecież bronie korzystające z BS’a nie mogą zranić kapłanek a jak armata czy coś strzela zawsze jest LOS!
A na kucyku kapłanka nie dostaje -1 bo skirmmis więc tym bardziej sama nie może biegać. Poza tym jak coś po drodze może dołączyć się na chwile do jakiejś piechoty (tylko rusza się wtedy jak ona) z tego co pamiętam…
Już lepszym rozwiązaniem będzie wywalić wszystkie harpie + shady i dodać jeszcze jeden taki sam klocek BG albo jak nie masz więcej BG to daj tych CORSARZY (mnie się osobiście podoba co z nimi zrobili w tej edycji) i dać im szmatę z frenzy!!
Masz 2 duże klocki, każdy oddział ma dużo ataków bo korsarze ze szmatą mają w sumie z pierwszego szeregu 16ataków a BG 11ataków i oba klocki są ITP!
Każdy klocek będzie miał 4CR na wejście + 1za WB.
Masz 2x5DR które zajmują flanki więc w HtH nie siedzisz długo.
2 mobilne kapłanki (dark i fire) które swoje zrobią i pamiętaj, że FIRE zadaje chyba D3 Wo drzewkom i nie pozwala na regeneracje jak coś.
I nie zapomnij o FIERY BREATH u HYDRY !! (trochę śmieszne kiedy potwór z regeneracją atakuje OGNIEM^^)
Czyli w sumie takie coś:
2x 2lvl Kapłanka na kucyku
2x5 DR + grajek + RxB
12-15 BG + szmata WB
15-20 BAC + szmata do freenzy albo drugi klocek BG
1x Hydra
BG i BAC koło siebie jedną flankę pilnuje hydra a drugą flankę mobilni DR.
Poza tym na Twoim miejscu UMÓWIŁ BYM SIĘ jeszcze tak z ludźmi, żeby zwiększyć ilość pkt. bo wtedy wciśniesz BSB + ASF do BG zamiast WB !!
Jeszcze mi się przypomniało...
PAMIĘTAJ o tym, że BAC mają SLAVERS a BG WARRIOR ELITE !! !! !!
Ostatnio edytowany przez Fix (2010-02-21 00:40:06)
Offline
Dzięki za rady. Chłopaki nie mają tyle modeli, więc na 1200 to max na razie, ale będe cisnął, bo do tych DG to jak znalazł BSB mi pasuje. Tak naprawdę to gramy na razie 1000, a tą rozpiskę zrobiłem bo widziałem, że taki przedział pkt był na turnieje, które teraz w Czwie się odbywają. Jeszcze raz dzięki za dobre słowo
Offline
Spoko o rozpiskach DE to mogę non-stop rozmawiać ^^.
Ale jeśli chcesz coś na mniejsze pkt. to proponuję coś takiego:
Jeśli się boisz magii na 1000pkt. (aż tak bardzo nie powinieneś bo przeciwnikowi zawsze coś nie wejdzie i Masz te 2DD + przeciwnik wpakuje dużo pkt. w inteligentów) proponuję coś takiego:
Master na Pegazie HA, SDC, Shild, Lanca + DEATHMASK
CADDY > 1 lvl kapłanka z 2xDS
5 Harpii
2x5 DR grajek + RxB
5COK + FCG + WB
2x Chariot
Hydra
996pkt.
Ale jeśli stwierdzisz, że jednak nie ma co się bać magii na małe pkt. to proponuję coś takiego:
Master na Pegazie HA, SDC, Shild, Lanca + DEATHMASK
2x5 DR grajek + RxB
10 Kuszoli
5 Harpii
7COK + FCG + WB
2x Chariot
Hydra
998pkt.
Sam kiedyś bawiłem się takimi rozpiskami i to jeszcze na starych zasadach DE i jak wtedy te rozpiski chodziły to teraz tym bardziej, tańsze i up-gradowane jednostki + przeżuty w pierwszej rundzie HtH = GoodGame
Ja jeszcze grałem zamiast HYDRY, 2x BOLCE i też się super sprawdzały !!!
-Masz Mastera który zjada sam smoka HE
-4 bardzo szybkie jednostki
-5 harpii jak nawet w nic nie zaszarżuje z flanki czy tyłu albo nie sprzątnie maszynki to podleci do przeciwnika i uniemożliwi mu marszowanie
-Kuszole sprzątają różne pierdoły które gdzieś się czają na flance
-COK i COC mają teraz Ld9 więc nawet bez Mastera tak szybko nie zgłupieją i mają S4 więc COK przy szarży mają S6 a COC S5 + CO S4
-2 jednostki z terrorem
-3 następne mają fear’a
Jedyne co Cię boli to eteryki których w Imperium, WE i WoC raczej nie znajdziemy^^
Ostatnio edytowany przez Fix (2010-02-21 03:23:52)
Offline
Od razu widać kto dużej gra w WHFB i DE . Ja wciąż mam zapędy z WH40K .
Wcześniej grałem Masterem na pegazie + Czarnoksiężnik (nie lubie Czarnoksiężniczek ) do tego dawałem COKi, 2 bolce, harpie, BAC i kusze. Dawało to radę, ale jakoś tak stanie tymi bolcami z tyłu i strzelanie, nie przemawiało do mnie. Kupiłem, więc Hydrę. O Chariocie też myślałem, ale nie mam modelu. Na razie tylko koncepcja konwersji . Magię musze mieć, bo WoC dużo czaruje, a WE i Imperium biorą magików, bo wiedzą, że WoC i ja coś weźmiemy. Zresztą Dark Magic na strzelające WE i Imperium jest świetny.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-02-21 09:01:29)
Offline
Na 2 kapłankach to bez prodlemu Dasz radę, nawet jedna CADDY dałaby Ci zabezpieczenia na 2tury w których musisz dojść i się ustawić do szarży...
I pamiętaj, że jak gdzieś Masz (o ile się nie mylę bo nie mam ArmyBuildera) championa i Masz jeszcze pkt. których już nie wydasz na nic sensownego to za 15pkt możesz zawsze dać NULL TALISMAN = MR1. Zawsze może być combo na Masterze/Ass z RoH który jest jak 3DD non-stop ;]
To postaraj się i przyprowadź paru dobrych niewolników !!
Ostatnio edytowany przez Fix (2010-02-21 13:08:53)
Offline
Assasyn niestety nie może mieć Ring of Hotek. A szkoda, bo wtedy oddział Shade'ów pod nosem przeciwnika sprawiłby, że pozbyłby się on magów w 2 tury
Offline
No spoko…
Właśnie nie mam jeszcze army buildera i mam tylko parę kartek z army booka do DE^^.
No szkoda tego RoH ^^
Offline
Daj 2 zwoje rozproszenia dla czarodziejek. Mi na turnieju się przydały. Z tego co widzę że to armia ofensywna. Myślę że to nie za dobry pomysł żeby dać 2 oddziały jeźdźców. Wszczelają ci ich jak kaczki. Ja bym dał też trochę zimnych. Ale poza tym to spoko
Offline
DR są szybkie i trzeba umiejętnie wykorzystywać teren, poza tym same strzelają i to nieźle, a przeciwnik może wystrzelać wszystko…
Pamiętam jak kiedyś sam grałem przeciwko imperium w 6ed. Wszystko co mieli strzelało handgunersi, pistoliersi, armaty, piekielnik. W 3 turze na stole nie miałem już nic, albo wszystko mi wystrzelał albo wszystko mi spanikowało i było po grze bo ich niezebrałem. Jak zagraliśmy 2 grę to DR nabili mi najwięcej pkt i zwrócili się chyba z 3x każdy jeden oddział.
Poza tym DR to najlepszy CORE DE dzięki czemu DE są strasznie mobilne!
(harpie też są szybkie ale nie zajmują core i mają bardzo niskie LD więc muszą mieć jakieś COMBO a DR sami z siebie są silni!)
Kolejnym plusem jest do, że DR jak trzeba to szybko zaatakują flankę czy tyły, sprzątną maszynkę i przechowają kapłankę do której do póki jest choć jeden DR nikt nie może strzelić.
Poza tym stwierdzenie, że ktoś Ci ich wystrzela nic nie zmienia… Bo jak przeciwnik ma w coś strzelić to jak nie ma DR to strzela w coś innego…
Poza tym nie raz stawia się przeciwnika w sytuacji w której jest szarżowany przez 2 oddziały w następnej turze i on próbuje któryś wystrzelać żeby się bronić… Jeśli MATECZKA ŚREDNIA jest po Twojej stronie i dobrze wyliczysz all to jeden oddział przeżyje i pokonasz przeciwnika w następnej turze tym oddziałem który został… zawsze może być tak, że przeciwnik ma super rzuty i w jednej turze wystrzela 2 albo 3 oddziały mimo że ze średniej powinno wyjść, że padnie tylko 1. Zawsze też może być tak, że nietrafni w nic albo Ty wszystko „wysavujesz”.
Jak tworzy się teraz rozpiski DE to automatycznie powinny pojawiać się 2 oddziały :
12-15 BG + FCG
5DR+grajek+RxB
Ostatnio edytowany przez Fix (2010-02-21 20:08:22)
Offline