Może nie do końca pytanie, ale w sumie jak dzisiaj graliśmy to robiłem dwa razy rzut dwuręczny, więc jednak jak się udaje go wykonać i chcę jeden model rzucić w drugi to robię test na trafienie przy pomocy MAT, a nie RAT jak myślałem. Przy okazji jeśli model rzucony przelatuje nad modelami z mniejszą podstawką to nic im nie robi, a dolatując do celu zatrzymuje się zaraz jak będzie w B2B z figurką celem i wtedy jeśli się styka z innymi modelami to otrzymują one collateral damage. Co prawda i tak by to nie wiele zmieniło, bo mnie chodziło o wyrzucenie modelu ze strefy kontroli, ale generalnie na przyszłość może się przydać. Przy okazji znoszenia templatka może się maksymalnie oddalić od celu o 1/2 dystansu z jakiego była wystrzelona, więc jak ktoś wali z 4" to templatka niezależnie od rzutu przesunie się max 2". No i przy okazji gracz który się pierwszy rusza wybiera również stronę stołu, chyba że w zasadach Steamrollera jest to zmienione
Offline
A więc co do MAT-a miałem rację
P.S. Obora to zło
Offline
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić parę pojęć :
Overtake
Pathfinder
Stealth
Offline
Overtake - po zabiciu wroga w walce wręcz model ze zdolnością overtake może od razu poruszyć się o 1"
Pathfinder - modele z tą zdolnością poruszają się po trudnym terenie bez żadnych kar i mogą wykonywać szarże i taranowanie przez "obstacle" (nie wiem jak to przetłumaczyć)
Stealth - wszystkie ataki strzeleckie i magiczne z dystansu powyżej 5" wykonywane w ten model automatycznie pudłują
Offline
Intryguje mnie to co dziś powiedział mi Marjan i Zuzu - gdzie jest ten zapis, że bestie/jacki powiązane z casterem są liczone do kontroli jak oddział, czyli oba modele muszą być w strefie kontroli do zdobycia punktu ?
Offline
Jacku, przepraszam najmocniej, ale miałeś rację: "Modele automatycznie włączone do armii z warcasterem/warlockiem, ale nie należące do typu warcaster/warlock, nie są brane pod uwagę". (Steamroller 2010, str.1)
Offline
A ta zasada to tak już w ogóle jest nie od tego To są zasady rozliczania kto wygrał jeśli mecz zakończył się na czas, a nie można określić tego poprzez przewagę liczby casterów lub VP. Swoją drogą w takich przypadkach to brak lub przeżycie takiej bestii lub jacka zupełnie nie zmienia punktacji, bo według tych zasad (to jest oczywiście większa całość) jacki/bestie są liczone w wartości punktowej, a te nie mają takowej więc liczą się jak by kosztowały 0 pkt.
Offline
Jeśli mają wartość punktową 0 to nie mogą zajmować objectivów
Offline
Zasada takowa mogła by dotyczyć co najwyżej solosów Najfajniejsze jest to że przewrócone/stationery modele też się liczą do kontroli. Muszę się przeryć przez te zasady Steamrollera to sobie może kiedyś tam spróbujemy zrobić taki mini challange.
Offline
Sprostuję małego wałka jakiego nieświadomie zrobiłem w grze z Marjanem, chodzi o channelowanie czarów, wydawało mi się że jeśli model z Arc Node jest w malee to nie można przez niego przepuszczać czarów, a tu się okazuje że tylko i wyłącznie jeśli jest "engaged by enemy model". W takim przypadku sytuacja w której Lancer engage-ował Laris bez wzajemności, można było przez tego Lancera puszczać czary. Mój błąd wynikał pewnie z tego, że modele w malee nie mogą strzelać.
Offline
Pojawiła się kolejna errata związana głównie z dużymi jednostkami czyli Battle Engines i Collosals/Gargantuan, choć jest też kilka innych drobnych zmian w zasadach dotyczących poszczególnych jednostek.
Offline
W dzisiejszej partii pojawiły się nam dwa pytanka, na które mam odpowiedzi
- Assault - w opisie jest zaznaczone, że nawet po spaleniu szarży assault się odpala
- Counter Slam jest przed Aussaultem więc w naszym przypadku ten Assault nie powinien się udać, bo mój Slam zadziałał, co i tak finalnie nic nie zmieniło, ale warto zapamiętać na przyszłość
Offline
No w zasadzie to rzeczywiście nic nie dało. Ale to daje wskazówkę, że jednak trzeba liczyć efekty z "immediately" wcześniej niż zwykłe "after". W sumie logiczne
Offline
Takie trochę offtopowe pytanie:
Dużo osób gra w Częstochowie w Warmachine & Hordes?
Offline