Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#151 2015-04-02 23:18:00

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Korzystając z przygotowanych przez Pepe grafik zrobiłem karty mistycznych monumentów, czyli piątego z elementów terenu na polu bitwy w Warheim FS.

DowNLoaD|OnLInE

Więcej pomocy do gry znajdziecie TUTAJ.

Offline

#152 2015-04-09 00:29:12

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Korzystając z przygotowanych przez Pepe grafik zrobiłem karty tajemniczych budowli, czyli szóstego z elementów terenu na polu bitwy w Warheim FS.

[align=center]DowNLoaD|OnLInE[/align]

Więcej pomocy do gry znajdziecie TUTAJ.

Offline

#153 2015-04-10 12:30:10

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Zmotywowany między innymi pytaniem zadanym przez Apoka na łamach Azylium postanowiłem uściślić zapisy dotyczące Stygmatów Chaosu - głównie o zapis:

"Działanie Stygmatu Chaosu może zwiększyć wartość współczynników ponad rasowe maksimum."

STĄD możecie pobrać aktualną wersję pliku w formacie PDF. Przeczytajcie i dajcie znać, czy czegoś nie pominąłem. A także piszcie śmiało wszelkie inne uwagi, pomysły i komentarze.

ONLINE

Ponadto przypominam, że najnowszą wersję podręcznika w wersji WIP szanowne państwo-draństwo może pobrać STĄD.

Offline

#154 2015-04-21 21:52:34

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Powoli przymierzam się do zastąpienia nielicznych umieszczonych w podręczniku rysowanych diagramów fotografiami wykonanymi przy użyciu modeli i makiet.

W związku z tym mam do szanownego państwa-draństwa grającego w Warheim FS zapytanie:
Jakie sytuacje chcielibyście zobaczyć na takich diagramach?
Skok? Zeskok? Upadek? Model za osłoną? Co jeszcze?

Wasze propozycje zamieszczajcie w komentarzach pod tym wpisem lub w odpowiednim wątku na Azylium.

Offline

#155 2015-04-28 23:09:29

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Korzystając z przygotowanych przez Pepe grafik zrobiłem karty lokacji, czyli siódmego z elementów terenu na polu bitwy w Warheim FS.

[align=center]DowNLoaD|OnLInE[/align]

Więcej pomocy do gry znajdziecie TUTAJ.

Offline

#156 2015-05-08 16:37:48

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Poniżej przedstawiam wstępną wersję zasad dla kompanii Gladiatorów z Jałowej Krainy.

Gladiatorzy z Jałowej Krainy

Podobnie jak większość pozostałych ludzkich kompanii, także drużyna Gladiatorów z Jałowej Krainy dysponuje na początku 5 bohaterami.
- Mecenasem pełniącym rolę dowódcy, który fluffowo jest właściciele szkoły gladiatorów i odpowiada za pozyskiwanie nowicjuszy, do czego służy mu zasada specjalna handlarz niewolników.
- Kolejnym bohaterem jest Czarownik, postać dobrze znana wszystkim graczom prowadzących pozaimperialne kompanie wojowników
- Następnie mamy dwóch Czempionów, czyli głównym walczących bohaterów
- I na koniec felczera, teoretycznie najsłabszego z bohaterów, który odpowiada głównie za leczenie swych towarzyszy.

Natomiast wśród stronników wyróżnić można:
- Niewolników, jaki niewolnik jest każdy widzi
- Gladtiatorów, dysponujących WW 4 i zdolnością szermierz
- Dzikie zwierzęta: Szablozębne i Niedźwiedzia
- A także nieludzi: Ogra i Trollobójców.

Zarówno bohaterowie jak i stronnicy mają dostęp do różnego rodzaju oręża do walki wręcz. Ponadto, Czempioni mogą nauczyć się jednego ze stylów walki, który daje im w walce wręcz znaczne bonusy.

Szanowne państwo-draństwo zechce zapoznać się z zawartością PDFa i podzielić (na przykład na AZYLIUM) swoimi uwagami i wrażeniami.

Offline

#157 2015-07-08 16:37:50

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Krnabrny z klubu WarZag zamieścił informację o przygotowaniach do turnieju WFS, który w sierpniu miałby odbyć się w Będzinie. Więcej informacji znajdziecie na Azylium:

http://azylium.vot.pl/ForumsPro/viewtop … html#31306

Offline

#158 2015-08-06 23:35:17

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że w ten upalny sierpniowy wieczór napiszę parę słów na temat zbliżającej się kolejnej edycji podręcznika do Warheim FS.

Niestety wciąż nie będzie to edycja 1.0, do które brakuje w podręczniku jeszcze kilku rzeczy i tu niezmiennie liczę na waszą aktywność i pomoc. Po pierwsze i najważniejsze wciąż brakuje Postaci Dramatu, a szanowne państwo-draństwo może wykazać się w tej materii. Jeśli natchnie was wena, to swoje propozycje możecie zamieszczać TUTAJ.

Poza przed wydaniem wersji 1.0 pojawią się jeszcze nowe kompanie, a mianowicie Banici z Księstw Granicznych, Fimiry oraz Karnawał Chaosu i Konkwistadorzy z Estalii. Nad którymi obecnie pracuję, póki co najbardziej zaawansowane prace dotyczą Fimirów, do których zasady, o ile nie wydarzy się nic nadzwyczajnego, powinny pojawić się na początku września.

Od opublikowania podręcznika w wersji 0.75 w zasadach pojawiło się także kilka zmian, niemal kompletną listę znajdziecie TUTAJ.

Ponadto, mam jeszcze pewną propozycję dotyczącą dostępności dla modeli rekrutowanych już w trakcie kampanii ale więcej o tym znajduje się TU.

Do szanownego państwa-draństwa mam prośbę-groźbę zapoznajcie się w miarę możliwości ze zmianami i propozycjami zamieszczonymi powyżej i dajcie znać co o nich sądzicie, jeśli macie swoje pomysły to także piszcie śmiało.

Wersję WiP z wprowadzonymi zmianami możecie pobrać STĄD.

Offline

#159 2015-09-20 22:06:26

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Mam do szanownego państwa-draństwa propozycję czy może raczej pytanie.

Jakiś czas temu Sister_of_Mercy otrzymała od swoich współgraczy, który czytają między innymi blog Maniexite (który zapewne ich zainspirował) propozycję zmiany mechaniki wykonywania testów trafienia i zranienia z rzutów K6 na 2K6.

Podobno taka zmiana przyspiesza nieco rozgrywkę, ponieważ udane rzuty wypadają znacznie częściej przy jednoczesnym zmniejszeniu częstotliwości wypadania zranień krytycznych.

Poniżej znajduje tabela rzutów na trafienie i zranienie przystosowana do rzutów 2K6.

W przypadku ewentualnej zmiany, zranienie krytyczne i dodatkowe Ataki z furii miałyby miejsce przy wyniku 10+. Pozostałe modyfikatory do trafień i zranień wynikające z umiejętności i zasad specjalnych pozostałyby bez zmian.

Co o tym sądzicie?

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/jLu1Bu.jpg

Offline

#160 2015-09-22 10:20:58

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Poprawiłem tabele trafienia i zranienia.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/JHXEjh.jpg

Poniżej zamieściłem też wybrane zasady, które uległyby modyfikacji:

-Zranienie krytyczne:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
    Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!
    Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.


- Furia:
Ponadto modele podlegające zasadzie specjalnej FURIA otrzymują dodatkowy +1 ATAK za każdy dublet, który w fazie walki wręcz wypadł w udanym rzucie na trafienie oraz mają prawo do przerzutu wszystkich nieudanych rzutów na trafienie czasie szarży.


- Korbacz, itp.:
Ponadto, korbacz to oręż równie niebezpieczny dla wrogów jak i użytkownika. Jeśli w nieudanym rzucie na trafienie korbaczem wypadnie dublet, to oznacza, że korbacz uderzył także w użytkownika oręża, zadając mu jedno automatyczne trafienie.


-Zawodny:
Tego rodzaju oręż często się zacina lub psuje. Jeśli w czasie nieudanego rzutu na trafienie wypadło dublet, użycie broni kończy się NIEWYPAŁEM!. Należy wykonać rzut K6 a wynik odczytać z TABELI NIEWYPAŁU! BRONI PROCHOWEJ.


-Gniew Mannana!, itp.:   
Pan Mórz sprzyja swym wybrańcom. Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypadnie dublet.


Z kolei STĄD możecie pobrać nową wersję WiP podręcznika, do której wprowadziłem testowo powyższe zmiany. Jeśli macie chwilę czasu, to zerknijcie do podręcznika, być może znajdziecie jeszcze fragmenty które przeoczyłem, a które wymagałyby korekty.

Offline

#161 2015-10-01 16:05:54

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Sister_of_Mercy napisał:

Dzięki pomocy koyotha i quidamcorvusa przygotowałam dla was nowe wersje tabel trafień i zranień dla rzutów 2K6 do Warheim FS.

Jeśli chcielibyście przeczytać analizę przygotowaną przez  koyotha to odpowiedni plik znajdziecie TUTAJ.

Z kolei TU dostępny jest przygotowany przez koyotha arkusz exela w którym można sobie wszystko ładnie obliczyć.

Pozwoliłam sobie wprowadzić kilka zmian do proponowanych przez koyotha i qc rozwiązań ale w większości nasze cele są podobne - szybsza i bardziej przewidywalna walka.

I tak głównym celem wprowadzenia mechaniki 2K6 jest większa przewidywalność otrzymanego wyniku rzutu, przy jednoczesnym podniesieniu o około 8% podstawowego poziomu trudności trafienia i obniżeniu o 3% trudności zranienia. Napisałam podstawowego bo w przypadku proponowanych zmian większego znaczenia nabierają wszelkie modyfikatory do testów trafienia i zranienia wynikające z szarży czy umiejętności i zasad specjalnych, na znaczeniu zyskała też Ochrona Pancerza - przy częstszych zranieniach warto chronić się zbroją.

W grach testowych walki były krótsze ale i bardziej przewidywalne, ważne jest to kto zaszarżuje, a różnice w wartości współczynników walczących są bardziej widoczne.

Testy nie zostały jeszcze zakończone, dlatego wszelkie wasze uwagi i komentarze są oczekiwane i potrzebne.

Wersję WIP podręcznika z wprowadzonymi zmianami znajdziecie TUTAJ, a zaktualizowaną kartę pomocy TU.

http://2.bp.blogspot.com/-rI0arXzkn6M/Vg06GKiKZPI/AAAAAAAAAE4/NHpYNI1gz7U/s640/2K6.jpg

Offline

#162 2015-11-16 23:09:41

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Mam dla szanownego państwa-draństwa raporty bitewne z rozgrywek w Warheim FS w katowickim klubie Inny Wymiar.

Zdjęcia są podlinkowane, więc możecie w nie śmiało klikać.

Chata Guślarza
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/Remg8Q.jpg

Święte Źródło
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/xqInom.jpg

Zagubiony syn kupca
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/912/6jC9II.jpg

Ruiny
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/903/F2hY57.jpg

Gdyby ktoś z szanownego państwa-draństwa mieszkał w okolicach Katowic i chciał zagrać w Warheim FS to piszcie śmiało.

Offline

#163 2015-11-19 14:47:02

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Sister_of_Mercy na łamach Danse Macabre, a także Azylium opublikowała zasady pozwalające na ulepszanie pojazdów dostępnych w Warheim FS:

http://quidamcorvus.blogspot.com/2015/1 … asady.html

http://azylium.vot.pl/ForumsPro/viewtop … html#33625

Polecam lekturę zasad i stosowanie modyfikacji w czasie rozgrywek.

Ponadto, z bloga możecie ściągnąć najnowszą wersję podręcznika w wersji WiP z wprowadzonymi w/w zmianami i aktualnym spisem treści (aktualny indeks pojawi się niebawem.

http://warheim.blogspot.com/p/podreczni … a-wip.html

Offline

#164 2015-11-20 22:26:51

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Szanowne państwo-draństwo TUTAJ może zapoznać się z kolejną relacją z rozgrywki stoczonej na zasadach Warheim FS w klubie Inny Wymiar.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/ormM0j.jpg

Offline

#165 2015-12-04 17:59:13

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Pora na kilka wieści z mijającego tygodnia.

I tak, między innymi na łamach bloga Danse Macabre dostępne są zasady dla nowego Najemnego Ostrza - Woźnicy, który to jest uzupełnieniem zasad pozwalających na ulepszenia pojazdów.

Ponadto na Danse Macabre opublikowałem kolejny raport bitewny, tym razem z potyczki stoczonej pomiędzy Krasnoludami a Ogrami.

I w końcu na Azylium powoli przymierzam się do zorganizowania turnieju Warheim FS, który najprawdopodobniej odbędzie się w przedostatni lub ostatni weekend stycznia w Innym Wymiarze w Katowicach. Gdyby ktoś z was chciał wziąć udział dajcie znać na Azylium.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/AlGKAM.jpg

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Lodging KlĂźtz Hotels Radebeul