Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#16 2011-11-10 21:47:19

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Poprawiłem rozgrywające się 'Poza Murami' Zdarzenia losowe:

DownLOAD|ONliNe

Offline

#17 2011-11-14 20:23:17

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Państwo-draństwo pytało o listę przedmiotów magicznych dla konkretnych drużyn. Poniżej znajduje się takowa wraz z nieco zmodyfikowanymi przedmiotami magicznymi.

Zapraszam do lektury i komentowania:

ONline (Magiczne Przedmioty)

OnLine (Lista)

DownLoad

Offline

#18 2011-11-16 17:02:56

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Poniżej prezentuję kolejną wersję beta podręcznika, którą państwo-draństwo mogą pobrać na swoje dyski.

Premiera kolejnej edycji zbliża się coraz bardziej, dlatego raz jeszcze proszę o przejrzenie podręcznika i przesłanie wszelkich uwag TUTAJ lub na email.

Dzięki informacjom, które otrzymałem po ostatniej publikacji podręcznika udało mi się poprawić kilka błędów. Tym bardziej przydadzą się wszelkie informacje od każdego z was.

Życzę miłej lektury i zapraszam do komentowania!

DOwNLoaD|ONLinE

Offline

#19 2011-12-01 23:09:56

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Witam!

Jako, że zakończyłem prace nad 14 edycją podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish postanowiłem przedstawić nieco szerzej zawartość książki.

Warheim Fantasy Skirmish:
Czym jest Warheim Fantasy Skirmish?
To gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla 2 i więcej graczy, osadzona w świecie Warhammera. Mechanikę WFS stanowią zasady Mordheim, zaktualizowane o reguły pochodzące z 7 i 8 ed. Warhammera Fantasy Battle, popularne i przetestowane 'zasady domowe' oraz smaczki (jak Karty Zadań Specjalnych) pochodzące z innych systemów. Stąd zresztą nazwa gry stanowiąca połączenie Warhammera i Mordheim.

W porównaniu z Mordheim przeniosłem czas akcji Warheim Fantasy Skirmish o nieco ponad 500 lat do przodu i osadziłem grę na terenach północnych prowincji Imperium, które zniszczone zostały w trakcie Burzy Chaosu.

W trakcie rozgrywania potyczek w Warheim Fantasy Skirmish gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku Warheim Fantasy Skirmish podzieliłem na miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone w pobliżu niewielkich osad, pośród leśnych ostępów czy na imperialnych gościńcach).

Podręcznik:
Kompletny podręcznik Warheim Fantasy Skirmish składa się z 27 rozdziałów i liczy 726 wypełnionych fluffem stron.

Zasady podstawowe, w większości znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmują pierwsze 30 stron i podzielone zostały na 8 rozdziałów, w których przedstawiono: składające się na charakterystykę modeli Współczynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegółowo zostały poszczególne Fazy składające się na Turę gry.

Najobszerniejszą część podręcznika stanowi rozdział 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawiłem blisko 40 Drużyn, spośród których gracze mogą wybierać dowodzone przez siebie kompanie. Wśród owych drużyn znajdują się zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumarłych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.

Kolejne 6 rozdziałów (mieszczących się na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegółowo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostępnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiednią opłatą w złocie wspomogą naszą drużynę. Kampania jest tym co stanowi istotę rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish, a możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny sprawia wiele frajdy i daje dużo satysfakcji.

Na następnych 50 stronach znajduje się 7 rozdziałów traktujących o zasadach specjalnych, w tym regułach dotyczących Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a także plugawych Stygmatów Chaosu.

To, co stanowi chyba największą różnicę pomiędzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zostało na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdziałach przedstawiłem reguły, którym podlegają Magowie i Duchowni należący do dowodzonych przez graczy kompanii.

Ostatnie 20 stron, to dość szczegółowe kalendarium zawierające Historię świata Warhammera oraz Karta Drużyny i Karty Zadań Specjalnych.

Podręcznik dostępny jest w kilku wersjach.

Pierwszą, już chyba tradycyjnie, jest przeznaczona do drukowania pełna wersja 2na1. Poza okładką i stroną tytułową podręcznik zapisany jest w formacie 2 stron na 1 arkusz.
Rozmiar pliku: 27.92 MB
Ilość stron: 366

DOWNLoaD|OnLinE

Druga wersja zapisana jest w formacie 1 strony na 1 arkusz.
Rozmiar pliku: 26.69MB
Ilość stron: 729

DOWNLoaD|OnLinE

Trzecia wersja, to podzielony na części podręcznik:

Zasady Podstawowe
Rozmiar pliku: 4.89MB
Ilość stron: 38

DOWNLoaD|OnLinE

Drużyny
Rozmiar pliku: 10.24MB
Ilość stron: 392

DOWNLoaD|OnLinE

Kampania
Rozmiar pliku: 4.34MB
Ilość stron: 144

DOWNLoaD|OnLinE

Zasady Zaawansowane
Rozmiar pliku: 1.87MB
Ilość stron: 42

DOWNLoaD|OnLinE

Magia & Modlitwy
Rozmiar pliku: 2.94MB
Ilość stron: 88

DOWNLoaD|OnLinE

Historia Świata
Rozmiar pliku: 1.95MB
Ilość stron: 25

DOWNLoaD|OnLinE

Całość:
Rozmiar pliku: 28.27MB

DOWNLoaD

Choć przerwy, pomiędzy kolejnymi edycjami są coraz dłuższe (na szczęście), to system wciąż się rozwija i wszelka pomoc państwa-draństwa jest bezcenna.
Pomimo mojego wysiłku i pomocy państwa-draństwa w podręczniku zapewne wciąż znajduje się wiele literówek, błędów stylistycznych itp., dlatego o wszelkich niedociągnięciach proszę pisać TUTAJ.

Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz dołączenia do BLOGOSFERY.
Natomiast zainteresowanych tym jak wygląda rozgrywka Warheim Fantasy Skirmish zapraszam do lektury Raportów Bitewnych.

***
Podręcznik WARHEIM – FANTASY SKIRMISH jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM – FANTASY SKIRMISH w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.

Offline

#20 2011-12-14 07:41:17

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Zapraszam do lektury kolejnego RAPORTU BITEWNEGO rozgrywanego w ramach kampanii w Warheim Fantasy Skirmish.

Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz dołączenia do BLOGOSFERY.

Offline

#21 2011-12-19 15:14:18

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

KONKURS!!!

Kiedy piszę te słowa do jubileuszu serwisu AZYLIUM skupiającego graczy Mordheim i Warheim Fantasy Skirmish pozostały nieco ponad trzy miesiące, wydaje mi się, że to wystarczająco dużo czasu, aby Szanowne Państwo-Draństwo przygotowało się do konkursu, którego głównymi nagrodami są dwie pomalowane niegdyś przeze mnie kompanie oraz darmowe malowanie waszych modeli.


Pula nagród napisał:

Nagrody:

Zbrojni z Middenheim!

Drużyna liczy 27 modeli: 1x Pierworodny Kawalerzysta, 1x Pierworodny Pieszy, 2x Wybrany Syn, 2x Krewniak, 1x Chorąży, 1x Sygnalista, 5x Zbrojny, 5x Włócznik, 7x Łucznik, 2x Pies bojowy.

Orki & Gobliny!

Drużyna liczy 20 modeli: 1x Herszt, 1x Szaman, 2x Debeściak, 1x Chorąży, 1x Sygnalista, 5x Orkowe Chopaki, 5x Gobosy, 3x Hop-Gobliny reprezentujące Squigi, 1x Gobliński Fanatyk.

Darmowe malowanie!

Nagroda obejmuje malowanie waszych modeli. Modele powinny reprezentować jedną z kompanii Warheim Fantasy Skirmish wraz z ewentualnymi Najemnymi Ostrzami. Drużyna wraz z Najemnymi Ostrzami powinna być złożona z maksymalnie 20 modeli. Modele zostaną pomalowane na poziom TT+, to jest taki jaki prezentują prace z w mojej galerii.

Zwycięzca wybiera nagrodę z w/w puli, następnie osoba, która zajęła drugie miejsce wybiera jedną z dwóch pozostałych nagród, a ostatnia niewybrana nagroda przypada osobie z trzeciego miejsca.


Co zrobić, żeby wygrać?

Po pierwsze, trzeba rozegrać co najmniej trzy potyczki w Warheim Fantasy Skirmish.

Następnie z owych rozgrywek zrobić Raporty Bitewne, które do końca Lutego 2012 należy umieścić na forum AZYLIUM w dziale KONKURSY - nazwę tematu poprzedzając zapisem [Warheim] KONKURS - Raport... (nick autora).

Modele i makiety użyte w czasie rozgrywek nie muszą być pomalowane, jednak poprawna polszczyzna, dobre zdjęcia, użycie znaczników, diagramów i w końcu pomalowanych modeli i makiet z pewnością wpłynie na wyższą ocenę Raportu Bitewnego. Wpływ na wynik głosowania z pewnością będą miały także takie rozwinięcia Raportów Bitewnych jak Rekrutacja przed pierwszą potyczką i Aktualizacje po każdej rozegranej rozgrywce. Jako wzór mogą posłużyć Raporty Bitewne, które rozegrałem z Sister_of_Mercy. Choć jestem pewien, że Państwo-Draństwo z pewnością stworzy znacznie lepsze Raporty bitewne.

Następnie wziąć udział w głosowaniu, które będzie miało miejsce na forum AZYLIUM w MARCU 2012.


Poniżej znajduje się regulamin konkursu.


Regulamin napisał:

1. Udział w konkursie mogą wziąć wszystkie osoby, które zarejestrują się w serwisie AZYLIUM i do 29.02.2012 umieszczą na forum przynajmniej trzy raporty bitewne z rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish.

2. Każdy uczestnik powinien umieścić Raporty bitewne w indywidualnym wątku w dziale KONKURSY - zaś nazwę tematu poprzedzając zapisem [Warheim] KONKURS - Raport....

3. Jawne głosowanie, trwające 7 dni, od godziny 00:00 dnia 04.03.2012 do godziny 23:59 dnia 11.03.2012, odbędzie się w przeznaczonym do tego temacie, a ogłoszenie wyników nastąpi  do godziny 23.59 dnia 13.03.2012. Uprawnieni do głosowania będą wszyscy zarejestrowani użytkownicy forum, którzy założą konto do 29.02.2012 i w dniu głosowania będą mieli na koncie przynajmniej 25 postów.

4. Autor Raportu bitewnego nie może głosować na swoją pracę.

5. Zwycięzcą zostanie ten Raport bitewny, którego autor zdobędzie najwięcej głosów.

6. W przypadku remisu, o zwycięstwie zdecyduje dogrywka pomiędzy raportami, które zdobyły taką samą ilość głosów. Dogrywka zostanie rozegrana od godziny 00:00 dnia 15.03.2012 do godziny 23:59 dnia 21.03.2012 a ogłoszenie wyników nastąpi  do godziny 23.59 dnia 24.03.2012. Uprawnieni do głosowania będą wszyscy zarejestrowani użytkownicy forum, którzy założą konto do 29.02.2012 i w dniu głosowania będą mieli na koncie przynajmniej 25 postów.

7. Zwycięzca, który wygra Darmowe malowanie pokrywa koszty związane z ewentualną przesyłką modeli.

8. Zastrzegam sobie prawo do zmian w regulaminie.

Ponadto, zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz dołączenia do BLOGOSFERY.

Wszelkie pytania, uwagi, sugestie, zażalenia proszę kierować na PW lub quidamcorvus@poczta.fm w temacie wpisując KONKURS.

Więcej w temacie konkursowym.

Offline

#22 2012-02-26 14:39:09

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Dzięki czujności i uwadze państwa-draństwa udało się poprawić sporo błędów obecnych w podręczniku do Warheim Fantasy Skirmish. Zbiór wszystkich poprawek znajduje się w erracie, którą można pobrać STĄD.

Ponadto, rzutem na taśmę do konkursu dołączył Zer00. Raport z potyczki drużyn Ostlandu i Reiklandu możecie przeczytać TUTAJ.

I na koniec, prośba. Szanowne państwo-draństwo pomogą w wyborze reprezentanta do styczniowo-marcowej edycji Konkursu. Na wybranego Magistra Magii można głosować TU.

Offline

#23 2012-03-01 14:49:29

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Choć bazowałem na zasadach scenariusza The Rescue, który podlinkował Hak, a przetłumaczył Pogodyn, to Misja ratunkowa różni się nieco od oryginału. Scenariusz dopasowałem do realiów Warheim Fantasy Skirmish.

Zapraszam do lektury, rozgrywania i komentowania!

OnLIne|DOwNLoaD


Więcej na BLOGU.

Offline

#24 2012-04-10 21:21:07

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Ostatnie dni, prócz pracy i świąt zajęły mi prace nad aktualizacją zasad Zwiadowczej kompanii z Ogrzych Królestw 2.0.
Państwa-draństwa zapraszam do lektury, komentowania i wytykania błędów!

OnLinE | DownLoaD

Offline

#25 2012-04-13 14:31:02

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Na życzenie państwa-draństwa udostępniam specjalną edycję podręcznika do Warheim Fantasy Skimirsh. Edycja WIP (piątek 13) zawiera wszystkie poprawki umieszczone w erracie, ponadto podręcznik na specjalną prośbę graczy została pozbawiony części fluffu, zaś zdobne czcionki zostały zmienione na czytelniejszą.

Natomiast podręcznik w pełnej wersji powinien ukazać się w drugiej połowie roku.

Więcej informacji i link do podręcznika TUTAJ.

Offline

#26 2012-05-13 15:49:19

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Zmieniłem nieco zasady dotyczące modeli rozbrojonych i broni improwizowanej i wygląda to tak:

Lista rodzajów broni:
Kolejne strony poświęcono na zaprezentowanie wielu różnych rodzajów broni używanych przez wojowników świata WARHEIM - FANTASY SKIRMISH.
    Zdarza się, że określona broń ma dwa różne opisy: jeden odnosi się do używania jej przez piechotę (i inne piesze modele), drugi odnosi się do modeli dosiadających wierzchowców (kawalerii, modeli dosiadających potworów lub jadących w rydwanie).

Postacie rozbrojone:

Modele, które zostały rozbrojone lub straciły swój oręż (nie dotyczy to postaci które posiadają zdolność broń naturalna) i nie zdołały znaleźć broni improwizowanej zmuszone są do walki za pomocą pięści i zębów.

Rozbrojone modele otrzymują modyfikator -1 do testu zranienia, ponadto wykonane przez modele ataki posiadają cechę oręża LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.

ZASADY: modyfikator -1 do testu zranienia; lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.

Broń improwizowana:
Do tej kategorii można zaliczyć praktycznie każdy przedmiot, nie będący formalnie bronią i zwykle nie używany do walki. Butelka, krzesło, sztacheta z płotu, a nawet patelnia mogą służyć jako środek obronny przed uzbrojonym w nóż przeciwnikiem. A celnie rzucony kamień czy stara podkowa mogą powalić przeciwnika równie skutecznie jak bełt.

Model, który nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, nie Ucieka! oraz nie walczy wręcz, ma prawo w dowolnej turze rozgrywanej potyczki, w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów, podnieść jedną sztukę improwizowanej broni do walki wręcz lub improwizowaną broń dystansową, której będzie mógł używać do końca bieżącej rozgrywki. Gracz powinien zaznaczyć ten fakt na KARCIE DRUŻYNY.

IMPROWIZOWANA BROŃ DO WALKI WRĘCZ:
Broń improwizowana posiada cechę oręża LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.

ZASADY: lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.

IMPROWIZOWANA BROŃ DYSTANSOWA:

Improwizowana broń dystansowa posiada cechę oręża BROŃ MIOTANA oraz LEKKI i może zostać rzucona na odległość do 4”. Udany rzut na trafienie oznacza, że pocisk uderza w cel z SIŁĄ użytkownika. Ponadto należy zauważyć, że improwizowanej broni dystansowej nie można użyć w reakcji na szarżę stój & strzelaj.

MAKSYMALNY ZASIĘG: 4”; SIŁA: użytkownika; ZASADY: broń miotana, lekki.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.

Offline

#27 2012-05-16 18:54:33

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Gracze NS:T dobrze znają zasadę Akumulatora, która pozwala wpływać na to, co dzieje się na polu bitwy. Jako, że zasada jest bardzo fajna, pozwoliłem sobie na jej wprowadzenie (jako zasady opcjonalnej) do Warheim Fantasy Skirmish. Chętnych zapraszam do testowania.

Gdyby państwo-draństwo miało jakieś uwagi, pomysły i komentarze, to zapraszam do pisania.

DowNLOad|OnliNe

Więcej na BLOGU.

Offline

#28 2012-05-24 15:23:09

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Karty Lokacji, czyli kolejna zasada opcjonalna inspirowana NS:T.

Zasady w trakcie WiP, więc zachęcam państwa draństwa do testowania, opiniowania i zamieszczania własnych propozycji Lokacji.

DownLoaD|ONlinE

Lokacje:
Lokacje to pozostałości z czasów przed Inwazją Chaosu., miejsca które niegdyś cieszyły się sławą, a swym właścicielom zapewniały wiele korzyści. W pozostałościach Gildii Kupców, wewnątrz lazaretu czy w kanałach wciąż można znaleźć wiele kosztowności lub wykorzystać lokacje do osiągnięcia zwycięstwa. Jednak, niektóre lokacje to plugawe miejsca, zrodzony ze spaczonej woli Mrocznych Bogów w których kultyści Chaosu oddają cześć swym Patronom. Zbezczeszczone świątynie i splugawione kaplice, to częsty widok znaczący krwawy szlak, którym podążały hordy Niewolników Ciemności.
Kiedy tylko model wejdzie na teren lokacji może korzystać z jej właściwości, zgodnie z opisem umieszczonym na KARCIE LOKACJI. Kontrolę nad lokacją sprawuje ta drużyna, która na początku tury posiada więcej modeli bohaterów znajdujących się w odległości do 6” od lokacji. Jeżeli w pobliżu KARTY LOKACJI znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, żadna z kompani nie sprawuje kontroli nad lokacją.

Plądrowanie lokacji:
ZŁE i CHAOTYCZNE drużyny mogą zrezygnować z korzystania z właściwości lokacji umieszczonej na KARCIE LOKACJI i po wejściu na teren lokacji splądrować ją. Aby określić rezultat jakim zakończyło się plądrowanie należy wykonać rzut K6 dla każdego modelu bohatera, który bierze udział w plądrowaniu. Wynik 1 oznacza, że bohater musi wykonać test Niebezpiecznego terenu; 2-4 oznacza, że model nic nie znalazły; natomiast rezultat 5+ oznacza, że bohater otrzymuje +1  Punkt Doświadczenia.
    Po zakończeniu plądrowania należy obrócić KARTĘ LOKACJI na drugą stronę i położyć na tym samym miejscu. Do końca potyczki, nie można korzystać już z właściwości lokacji.

Ambona myśliwska:
Gdyby do tego opuszczonego pomieszczenia wszedł inżynier lub doświadczony strzelec, szybko zorientowałby się, że wnętrze zostało dobrze przygotowane na stanowisko ogniowe. Kto wie, czy zostało wykorzystane, a może jednak… No bo skąd wzięły się te liczne karby na drewnianej ramie okna…

LOKALIZACJA: pomieszczenie z oknem wewnątrz budynku, na pierwszym lub wyższym piętrze

Dopóki drużyna kontroluje ambonę myśliwską, wybrany przez gracza model bohatera, który przebywa na terenie lokacji otrzymuje w fazie strzelania modyfikator +1 do testu trafienia, ponadto zasięg broni dystansowej zostaje zwiększony o +6”, a sam oręż zyskuje cechę STRZELEC WYBOROWY.

Gildia Kupców:
To zastanawiające jak trwałe są struktury Gildii Kupców oraz jak wielka jest chęć zysku, którą reprezentują należący do niej przedsiębiorcy. Nawet teraz, gdy nie opadł jeszcze pył wzniecony przez Hordy Chaosu niemal w każdej większej osadzie znaleźć można kupców, którzy zapłacą złotem za wszelkie kosztowności i artefakty zdobyte na polu bitwy…

LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku
Dopóki kompania kontroluje budynek Gildii Kupców, dowolny należący do drużyny model, który w trakcie rozgrywania potyczki zdobył znaczniki kosztowności, może w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów złożyć precjoza wewnątrz Gildii Kupców. Za każdy znacznik kosztowności złożony w Gildii Kupców kompania otrzymuje jeden Łup!. Należy zauważyć, że kompania nie traci tak zdobytych Łupów! nawet w przypadku przegrania potyczki.

Gospoda:
W czasie głodu i rozpaczy, dobrze zaopatrzona gospoda jest więcej warta niż książęcy skarbiec. Pełny brzuch i butelka gorzałki potrafią podnieść morale znacznie lepiej niż srebrne patery i złote puchary…

LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku

Modele bohaterów należące do drużyny, która kontroluje Gospodę mogą przerzucić nieudany test STRACHU i GROZY. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Ponadto, modele automatycznie zdają testy SAM W WALCE.

Kanały:
Labirynt kanałów to od wieków królestwo Szczurołapów i Skavenów, a kompania która choć częściowo odkryje tajemnice świata ścieków zyska dużą przewagę nad wrogiem…

LOKALIZACJA: bez ograniczeń, na poziomie stołu

Dopóki kompania kontroluje wejście do Kanałów, jeden wybrany przez gracza model bohatera w czasie wykonywania pozostałych ruchów może zniknąć w kanałach, by na początku następnej fazy ruchu gracza pojawić się na parterze wybranego przez gracza budynku, jeżeli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szarżą (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży).  Bohater może nawet, jeśli gracz sobie tego życzy, przerwać walkę, w której brał udział, ale w takim wypadku nie będzie mógł szarżować.
Ponadto, model bohatera ukryty poza stołem nie może wspierać bezpośrednio drużyny. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy drużyna musi wykonać test rozbicia, model oczekujący w kanałach nie jest liczony do całkowitej liczby postaci w kompanii.

Kapliczka:
Niewielka kapliczka zbudowana przez mieszkańców miasta w godzinie nadchodzącej śmierci poświęcona została wielu bogom, bóstwom i demonom… Nieliczni, którzy ocaleli z pogromu ozdobili ołtarz dziękczynnymi wotami i drobnymi ofiarami…

LOKALIZACJA: bez ograniczeń

Dopóki drużyna kontroluje Kapliczkę, wszystkie modele, które znajdują się w odległości do 6" od lokacji. podlegają zasadzie specjalnej ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (2).

Lazaret:
Zapach krwi, ludzkich wnętrzności, aura śmierci, cierpienia, bólu i rozpaczy zdaje się wypełniać lazaret, aż po gliniane fundamenty, na których został wzniesiony w czasie Inwazji Chaosu. I choć Siostry Shallyi opuściły lecznicę dawno temu, to wciąż można znaleźć tu wiele przydatnych medykamentów…

LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku

Modele należące do kompanii, która kontroluje Lazaret podlegają zasadzie specjalnej TRUDNY DO ZABICIA. Należy zauważyć, że lokacja nie działa na modele podlegające zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON.

Niecka Dhar:
Niewielka kapliczka zbudowana przez mieszkańców miasta w godzinie nadchodzącej śmierci poświęcona została wielu bogom, bóstwom i demonom… Nieliczni, którzy ocaleli z pogromu ozdobili ołtarz dziękczynnymi wotami i drobnymi ofiarami…

LOKALIZACJA: bez ograniczeń

Dopóki drużyna kontroluje Nieckę Dhar, na początku każdej fazy magii kompanii należy wykonać rzut K6 i odczytać wynik z tabeli:
K6    REZULTAT
1    Upioryt wysysa magiczną energię zgromadzoną nad polem bitwy. Wszystkie zaklęcia pozostające aktualnie w grze zostają automatycznie rozproszone. Przepadają także wszystkie Kostki Mocy i Rozproszenia przechowywane w magicznych przedmiotach. Faza magii zostaje natychmiast zakończona.
2    Wymagany Poziom Mocy wszystkich zaklęć zostaje zwiększony o +K3 punkty.
3    Zasięg wszystkich zaklęć zostaje zmniejszony o połowę.
4    Wymagany Poziom Mocy wszystkich zaklęć zostaje zmniejszony o -K3 punkty.
5    Zasięg wszystkich zaklęć zostaje podwojony.
6    Na skutek działania Kamienia Przemian pula Kości Mocy zostaje podwojona.
O ile w opisie rezultatu nie podano inaczej, efekt działa Niecki Dhar utrzymuje się do początku fazy magii kompanii, która kontroluje lokację.

Obelisk:
Wzniesiony przed wiekami obelisk wciąż skupia w sobie magiczną moc, która wspomóc może zebranych wokół głazu drużynników…

LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku

Drużyna, która kontroluje Magiczny obelisk uzyskuje dodatkową Kostkę Mocy w swojej fazie magii oraz dodatkową Kostkę Rozproszenia w fazie magii przeciwnika.

Świątynia:
Choć świątynia, którą przed dziesięcioleciami mieszczanie poświęcili swoim bogom i patronom miasta mocno ucierpiała w czasie walk z Hordami Chaosu, to we wnętrzu wciąż czuć ducha obrońców miasta, którzy poświęcili swe życie w obroni swych bliskich…

LOKALIZACJA: pomieszczenie wewnątrz budynku

Modele należące do drużyny, która kontroluje Kaplicę mogą przerzucić każdy nieudany test oparty na współczynniku CP. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

Offline

#29 2012-05-29 20:59:22

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Zapraszam do lektury i komentowania 64 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia.


Warheim FS:
- Doman rozpoczął malowanie modeli do swojej kompanii Leśnych Elfów, które można obejrzeć TUTAJ.
- Pepe rozpoczął na Azylium publikowanie fabularyzowanych raportów z rozgrywek WFS. Wątek znajdziecie TUTAJ.
- Natomiast Rollnik przedstawił wstępną wersję autorskiej kompanii Górników z Karak Hirn.
- Choć ostatnio czasu mam wyjątkowo mało, to udało mi się rozpocząć prace nad kolejną zasadą opcjonalną do WFS jakimi są lokacje. Więcej znajdziecie TUTAJ.


Galerie:
- W telegraficznym skrócie: Eyes of Autumn, Chaos Nurgle Lord, Empire Hero, Ihllus, For Bretonnia!, Varghulf, Halflings army, Zacharias on Zombie Dragon, Wood Troll, Big Boris, Krull, Survivor Female...
- ...Ork Warboss, Bana Weaver, Ork Nob, Crimson Fists Capt. Cortez, oraz Old Man Job i Inglorious Rogues Malus, Inquisitor Marius Cassar's retinue of expendable bastards...
- ...The Fang...
- ...1888- a dark tale...

Więcej TUTAJ.

Ostatnio edytowany przez quidamcorvus (2012-05-29 21:00:15)

Offline

#30 2012-06-26 19:17:20

 quidamcorvus

Kosmita z K-Pax

Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 232
Punktów :   
WWW

Re: Warheim - fantasy skirmish.

Korzystając z grafik nadesłanych przez Pepe zrobiłem Karty Elementów terenu na polu bitwy, które po wydrukowaniu można wykorzystać w czasie rozgrywania potyczek w Warheim Fantasy Skirmish w celu usprawnienia gry.

DOwNlOad|OnLInE


Prezentowane poniżej grafiki mają jedynie charakter poglądowy, a do druku polecam plik PDF, który można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

http://img832.imageshack.us/img832/4638/ketnpb.jpg

Zobacz także na BLOGU.

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Stunning Waterfront Suite, Antigua English Harbour Lodging Cecina