Windfang napisał:
No właśnie cały dzień o tym myślałem... i chyba wrócę do oryginalnej koncepcji z lancami. A jeszcze powiedz mi po za takim układem Truebornów jest jeszcze jakiś opłacalny?
Bo prawdę mówiąc mam spory deficyt blasterów, i chyba będę musiał kombinować też z innymi ustawieniami Truebornów. Na razie widzę ich albo z 2*dark lance, albo 2*splinter cannon. Nie wiem aby czy mini-maxy wystawić w coverze, czy w Venomie...?
Kolejna sprawa... warto pakować się w Scourge? Modele jak dla mnie super I chociażby dla samych modeli ich kupię ale... czy warto je wystawiać na stole?
Ja mam mini-maxy na dark lancach, ale kusi mnie, żeby jednych blaster hunterów wcisnąć. Scourge są fajne i efektywne, ale trzeba mieć coś co będzie odciągało od nich uwagę przeciwnika, bo inaczej szybko spadną.
Offline
W co najlepiej uzbroić Scourge? W heat lance czy haywire blastery? Uzbrojenie typu heat lance mam na Reaverach które na ogół wyskakują z portalu. Co do
Scourgy to raczej będą spadać z deep strike'u w 2-3 turze, gdzie już 80% armii wroga będzie zblokowane w CC, i jedynie pozostaną czołgi / transportery do otwarcia.
Offline
Windfang napisał:
W co najlepiej uzbroić Scourge? W heat lance czy haywire blastery? Uzbrojenie typu heat lance mam na Reaverach które na ogół wyskakują z portalu. Co do
Scourgy to raczej będą spadać z deep strike'u w 2-3 turze, gdzie już 80% armii wroga będzie zblokowane w CC, i jedynie pozostaną czołgi / transportery do otwarcia.
Hehe, ja poszedłem sprytnie, i kupiłem dwa zestawy. Jeden oddział jest z heat lancami, a drugi z haywire blasterami. Jeśli miałbym bitsy i wybierać, to wolałbym heat lance, mimo że też mam na Reaverach ową broń.
Offline
Rozpiska: Orks - Evil Sunz
format: 1500 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Warboss (pk, shoota with kombi skorcha, cyborg body, squig) 110
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Nobz (5*stikbombz, 2*big choppa, 2*pk, 4*twin-linked shoota, Painboy,
5*cybork body, waagh standard, bosspole) 260
(5) Lootas (--) 75
(5) Lootas (--) 75
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
-------------------------------------------------------------
FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(6) Warbikes (nob, pk, bosspole] 190
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Battlewagon (deffrolla, 2*shoota, armour plates, Groty naprawiacze, red paint job) 145
-----------------
1503 punktów
Co do punktów, to jakby się ktoś czepiał o 3 punkty, to co najwyżej zdejmę stikkbomby z Nobów.
Tak czy inaczej proszę o wytknięcie błędów.
Offline
Rzezimieszek
Rozpiska: Chaos Space Marines
format: 1000 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Daemon Prince (wings) 130
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Possessed (champion) 140
(3) Chaos Terminators (3*champion, działko automatyczne "żniwiarz") 145
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(18) Chaos Space Marines (champion + power fist + plazma pistol, melta gun, plazma gun) 350
(8) Khorne Berzerkers (champion) 183
+ (1) Rhino (havoc missile launcher) 50
-----------------
998 punktów
Grałem powyższą rozpiską przeciwko CSM, i przegrałem. Co mógłbym zmienić?
Offline
super demon reproduktor napisał:
Rozpiska: Chaos Space Marines
format: 1000 pkt.
1. Po pierwsze, to Khorniki muszą mieć Rhinosa.
2. Taki duży oddział zwyklaków musi być wyposażony w jakieś bronie dalekiego zasięgu. Sama melta nie sprawdzi się na takim oddziale.
3. Polecam Obliteratorów jako jednostki przeciw-pancerne.
4. Daemon Prince potrzebuje jakiegoś dopakowania... jakiś mark of the Slaanesh + lash.
Na obecną chwilę, powyższa rozpiska szału nie robi.
Napisz czym jeszcze dysponujesz? Potrzebujesz rozpiskę pod klimat, czy turniejową?
Offline
super demon reproduktor napisał:
Rozpiska: Chaos Space Marines
format: 1000 pkt.
Moje rady:
1. Deamon Prince musi być bardziej napakowany, najlepszy jest z lashem. Ewentualnie z mark of the Nurgle, lub mark of the Tzeentch.
2. Terminatorzy ze "żniwiarzem" są bombowe, ale nie ma co ich ulepszać, bo się nie opłaca. Przydadzą się też combi-plazmy (w sumie multum strzałów z S7 AP2 / AP4).
3. Według mnie 18 CSM w jednym oddziale to za dużo... co najmniej 2 oddziały z tego można zrobić.
4. Dla czempiona z oddziału Berzerkerów dokup power fista, jest mega przydatny. Dodatkowo Khorniki muszą mieć Rhinosa.
5. Do poszerzenia armii przydają się: Oblity i Plague Marines.
Offline
Rzezimieszek
Windfang napisał:
Na obecną chwilę, powyższa rozpiska szału nie robi.
Napisz czym jeszcze dysponujesz? Potrzebujesz rozpiskę pod klimat, czy turniejową?
Turniejową.
Offline
Jeżeli potrzebujesz chaosowej rozpiski turniejowej, to pole manewru się zawęża, ponieważ
masz pewien ustalony schemat: DP + lash, 3*3 Oblity, Berzerkerzy / Plague Marines i jakieś Termosy w Land Raiderze.
Offline
Rozpiska: SM Blue Tigers
format: 1500 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Wielki Mistrz Zakonu (szpon energetyczny, podczepiany miotacz ognia, plecak rakietowy) 175
(1) Kronikarz (awans na Epistolariusza) 150
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Ariergarda Weteranów (bomby termiczne) 130
(5) Terminatorzy (--) 200
(1) Drednot (--) 105
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Drużyna Taktyczna (5 dodatkowych modeli) 170
(10) Drużyna Taktyczna (5 dodatkowych modeli) 170
-------------------------------------------------------------
FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(3) Szwadron Motocykli Zwiadu (miny kasetowe, granatnik "Astartes") 90
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Predator (główne i boczne działa laserowe) 165
-----------------
1400 punktów
Offline
Wiktor 8 napisał:
Rozpiska: SM Blue Tigers
format: 1500 pkt.
Witam
Nikt nie odpisał, bo nic nie wspomniałeś, jaką strategie chcesz zaimplementować z tą rozpiską. Ogólnie, to w rozpisce dałeś taki miszmasz wszystkiego i brakuje
temu kierunku. Jednocześnie dość jasno ustaliłeś priorytety celu przeciwnikowi. Nie napisałeś jakie moce ma Kronikarz, i nie wydałeś jeszcze 100 punktów. Nie
napisałeś jakie uzbrojenie mają Taktyczni Marinesi.
Doradzał bym:
- zrezygnowanie z Mistrza Zakonu - na te punkty zupełnie się nie opłaca. Jeśli chcesz mieć drugie HQ, to weź Kapitana. W tym przypadku Oddział Dowodzenia też
Ci się odblokuje, ale ja bym wogóle wywalił.
- wywal Skautów na motorach - strata punktów.
- Taktycznym Marines daj miotacz płomieni, i wyrzutnie rakiet, oraz dokup im Razorbacki z heavy bolterami. Dostaniesz dzięki temu siłę na piechotę i na machiny.
- Terminatorzy strzelający średnio się opłacają. Lepiej dać mieszany oddział z młotami, tarczami i kłami. Kronikarzowi można dać terminatorkę zamiast go awansować, oraz dokupić Land Raidera Crusadera.
- zamiast Weteranów dałbym jeszcze jednych Taktycznych. Jeden oddział można dać z multi-meltą i miotaczem płomieni. Dla nich też by się Razorback przydał, ale już raczej punktów nie starczy...
Offline
Tak, tak. JUŻ jestem. Se znaleźliście guru.
Sorry za moją wysoką aż pod krzesło frekwencję ale świątek-piątek-niedziela, polibuda zapierdziela. Nie wiem jak Wilku ogarnia jeszcze to forum. Ukłony dla Niego. W ogóle fajnie, że macie czas coś robić w tym kierunku. Ja jestem cały szczęśliwy jak mogę z moją Kobietą w M:tG w okienku pograć. Figsy musiałem wyeksmitować do walizek żeby się nie kurzyły, a godność nie pozwala mi oddać ich komuś do malowania.
Do rzeczy:
Gruby napisał:
Rozpiska: Orks - Evil Sunz
format: 1500 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Warboss (pk, shoota with kombi skorcha, cyborg body, squig) 110
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Nobz (5*stikbombz, 2*big choppa, 2*pk, 4*twin-linked shoota, Painboy,
5*cybork body, waagh standard, bosspole) 260
(5) Lootas (--) 75
(5) Lootas (--) 75
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
(12) Boyz (Nob, pk, bosspole, big shoota) 112
+ (1) Trukk (red paint job, armour plates, ram) 55
-------------------------------------------------------------
FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(6) Warbikes (nob, pk, bosspole] 190
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Battlewagon (deffrolla, 2*shoota, armour plates, Groty naprawiacze, red paint job) 145
-----------------
1503 punktów
Co do punktów, to jakby się ktoś czepiał o 3 punkty, to co najwyżej zdejmę stikkbomby z Nobów.
Tak czy inaczej proszę o wytknięcie błędów.
Trochę się tego znajdzie:
1. Warboss jest:
a) nie najlepiej złożony (mega armour, squig, cybork, kombi weapon) 130 pkt. - sorry za szerzenie "schematu" ale ta wersja przeżywa trochę więcej, a jest 20 punktów droższa;
w tej skali to niewiele
b) nie mogę się doliczyć podanej wersji, ale to tylko szczegół. Zwyczajnie obij go blachą!
2. Po co Nobom linkowane shooty w squadzie, jeśli nie mają 'eavy armourów? Te same punkty (jeśli nie więcej nawet za shooty), a 4+ to 4+.
3. Big shooty z Boyzów wywalić na rzecz punktów do poskładania Warbossa.
4. Na papierowych Trukkach płyty są zbędne. Gdyby zbijały penetrację na glana to ok, a tak są zjadaczem punktów. Jak przeciwnik się uprze to odkorkuje Trukka z bolterów. Jeśli jest to 5 punktów na Trukka (nie mam codexu pod ręką) to zyskujesz dużo punktów, a jeśli są droższe to... jeszcze więcej punktów!
To tak kilka wskazówek. Część może zalatywać wujkiem-dobrą-radą, ale są pewne rzeczy, które w tym codexie działają dobrze - skutecznie, a są takie, które niestety nie są.. odpowiednio tanie jak na Orkowe wynalazki, tak to nazwijmy.
Generalnie jest to ciężki młotek ta rozpiska. Jeśli dobrze się ją poprowadzi. Taksóweczki z Chłopakami mogą ostro nabruździć jak się kibole ze środka wysypią w należytym miejscu, bo dysponujesz ilością. Osobiście ja bym pokombinował z Buggies'ami albo... po prostu zamiast Motorów wstawiłbym jeszcze jednego Trukka. Proste rozwiązania zawsze najlepsze.
Ostatnio edytowany przez Bórek (2011-12-04 15:35:14)
Offline
1. Warboss: jakoś ta mega blacha mnie nie przekonuje, ale 2+ armoura to jednak grubo No może się zastanowię.
2. Warbikes: chciałem ich wziąć ze względu na klimat, no ale skoro nie są aż takie dobre, to chyba się przychylę do Warbuggich.
3. Trukki: z płyt chyba nie zrezygnuje, bo nie ruszać się, a nie strzelać to duża różnica, i chyba wole to drugie! Nie kosztuje to za dużo, bo tylko 10 punktów.
No nic, ale dzięki za krytykę. Jak coś poprawię i ogólnie nadam temu jakiś nowy kształt to napisze (chyba że nie wolno).
Niech WAAAGH! będzie z Tobą...
Ostatnio edytowany przez Gruby (2011-12-04 15:54:41)
Offline
Ja powiem tak: weź zrób wersję z rowerami i wersję z Buggies'ami, i wytestuj obie.
Co do tego, że 10 punktów to nie jest dużo, to chyba żeś armie pomylił -> 10 punktów to jest 1 i 2/3 Boyza
Offline
Walczę ostatnio z rozpiską na 500 punktów dla IG. Na 1200 punktów i więcej to luz, ale na 500 punktów wydaje mi się, że każdy układ jest słaby...
Jak tworzę rozpiskę z typową piechotą, to niby wychodzi około 6-8 oddziałów, ale jak bawiłem się w statystykę, to jakoś mnie to nie przekonuje. Z kolei
na patrol mam zbyt bardzo ograniczony wybór pojazdów. Myślałem o Hydrach, ponieważ są chyba najatrakcyjniejsze, i mieszczą się w ograniczeniach. Gra ktoś IG
na patrolach, i może coś mi poradzić?
Offline