Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa
  • Index
  •  » Zasady
  •  » Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

#1 2010-09-26 21:22:44

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi


http://www.forgeworld.co.uk/Images/ProductCategories/books.jpg



nie rozumiesz jakiejś zasady - zapytaj

Offline

#2 2010-10-11 12:02:35

 dexiu

Właśnie zaczął

2055887
Skąd: Katowice/Zabrze
Zarejestrowany: 2010-08-14
Posty: 47
Punktów :   
Armia w WFB: Intensywnie się rozglądam
Armia w W40: Orks, orks, orks... i Tau...

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

To ja mam pytanie - będzie ono dotyczyło orków ale można je uznać za ogólne

Mam w Codex: Orks napisane iż domyślnie posiadam choppe (rębak-broń do walki wręcz) i sluge (spluwa-pistolet) czy mogę mieć dwie choppy lub dwie slugi (czy jak mam dwa pistolety to strzelam dwa razy)??

Kolejne pytanie czy jak mam taki zestaw:
37 Boyz z choppa i sluga
1 Boyz z rokkita (rakietomiot)
1 Boyz z big Shoota (duża spluwa)
1 Nobz z power klawem i shoota
oraz Boyz domyślnie przy walce wręcz mają dwa ataki, to ci specjalni (Rokkita, Big shootas i Nob z PK):
- atakują??
- ile razy??
- Nob atakuje PK dwa razy czy raz PK a raz "kolba pistoletu"??

Za odpowiedź z góry dziękuję, a jeśli pytania nie pasują do tematu (ktoś zamknął mi mój temat na pytania o orków) to proszę o informację i przeniesienie do właściwego.

Pozdrawiam
Dexiu
(dwie bitwy za mną - coraz bardziej mi się podoba)

Offline

#3 2010-10-11 14:25:19

 Strategos

KUPIEC

Skąd: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

To czy masz dwa pistolety, czy dwa miecze/noże/topory ma znaczenie wyłącznie wizualne. Mając dwa pistolety nie strzelasz dwa razy.
Ataki w CC wyglądają tak tyle co masz w statystykach + 1 jeśli masz dwie bronie jednoręczne (pistolety, broń ręczna), +1 za szarże/kontr-sarżę, + za jakieś zdolności specjalne. Tak więc:
1 boyz z Rokkita (rakietomiot) - ma tyle ile ma w statystykach
1 boyz z Big Shoota (duża spluwa) - ma tyle ile ma w statystykach
1 Nobz z power klawem i shoota - ma tyle ile ma w statystykach
Nawet jakbyś Nobowi dał slugę, która normalnie dodaje +1A to nie będziesz go miał, bo Power Klaw jest jak Power Fist traktowany i podobnie jak z Lightning Clawem i Thunder Hammerem, dostajesz +1A tylko jeśli masz te bronie w parze, czyli 2 power fisty/clawy, 2 thunder hammery, 2 lightning clawy.
W CC walczą Ci którzy są w kontakcie z podstawkami przeciwnika plus wszyscy Ci, którzy są co najmniej 2 cale, od ich podstawek.

Offline

#4 2010-10-11 14:56:25

 Zuzoslav

Piąty Bóg Chaosu

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-04
Posty: 1457
Punktów :   
Armia w WFB: Warriors of Chaos
Armia w W40: Space Orks
Armia Warmachine & Hordes: Legion of Everblight

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Ja mam jeszcze pytanie.
Jeśli strzelamy jakimś oddziałem w oddział częściowo zasłonięty przez np. ścianę to walą tylko Ci co widzą czy wszyscy?
I w takiej samej sytuacji, kto ma covera? Wszyscy czy tylko Ci co są za ścianą? Można zabić tych za ścianą?


Metal! Metal!
Back with the vengeance!
Metal! Metal!
All that I need is heavy metal!
Metal!
Screaming together!
Metal! Metal!
Metal is all that I need!

Sabaton "Metalizer"

Offline

#5 2010-10-11 15:09:35

 Strategos

KUPIEC

Skąd: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Walą Ci co widzą - True Line of Sight.
Jeśli 50% oddziału jest zakrytych, to są w zasłonie (z punktu widzenia oddziału strzelającego). Rany możesz ściągać nawet z tych za ścianą, biorąc pod uwagę, że wszyscy są tacy sami. Tyle tylko, że jeśli ściągniesz za dużo to mogą osłonę stracić.

Offline

#6 2010-10-11 18:30:41

 Zuzoslav

Piąty Bóg Chaosu

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-04
Posty: 1457
Punktów :   
Armia w WFB: Warriors of Chaos
Armia w W40: Space Orks
Armia Warmachine & Hordes: Legion of Everblight

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Dzięki. I jeszcze jedno pytanie na temat zadawania ran. Jeśli mamy w oddziale kogoś kto się różni uzbrojeniem to jeśli dostaniemy tyle samo ran co oddział ma gości to na tego z innym uzbrojeniem rzucamy save'a osobno. Czy tak jest?


Metal! Metal!
Back with the vengeance!
Metal! Metal!
All that I need is heavy metal!
Metal!
Screaming together!
Metal! Metal!
Metal is all that I need!

Sabaton "Metalizer"

Offline

#7 2010-10-11 18:57:38

Withord

Szpaner

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 105
Punktów :   
Armia w W40: Orkowie

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Wtedy tak, bo jedną ranę musisz obowiązkowo przydzielić temu modelowi.

Offline

#8 2010-10-12 01:42:40

 dexiu

Właśnie zaczął

2055887
Skąd: Katowice/Zabrze
Zarejestrowany: 2010-08-14
Posty: 47
Punktów :   
Armia w WFB: Intensywnie się rozglądam
Armia w W40: Orks, orks, orks... i Tau...

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

A.... się mi jeszcze jedno nasunęło, jak to jest z granatami?? Chopaki mogą brać kijbomby (coś jak granaty odłamkowe) i nie bardzo wiem jak tego używać.
Szukałem w manualu ale albo jestem ślepy, albo nie wiem co ale nigdzie nie widzę jak korzystać z granatów...

Za odpowiedź z góry dziękuję

Offline

#9 2010-10-12 08:18:52

Withord

Szpaner

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 105
Punktów :   
Armia w W40: Orkowie

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Normalnie jak szarżujesz na kogoś przez trudny teren, to zawsze atakujesz ostatni niezależnie od inicjatywy. Jak masz granaty odłamkowe to wtedy ta zasada nie jest brana pod uwagę. Poza tym granat możesz użyć w walce wręcz przeciwko pojazdom.
Wszystko jest bardzo dobrze opisane w podręczniku, musisz tylko porządnie poszukać
Chopaki mają inicjatywę 2, więc w 80% przypadków i tak biją ostatni Jak już komuś dawałem te kijbomby to tylko nobom.

Offline

#10 2010-10-15 12:55:34

Azo

Gość

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Koledzy Zuzoslav i Dexiu to o co pytacie to wszystko znajduje się w rulebooku, tylko trzeba poczytać.

#11 2010-11-11 20:55:19

 Quilles

Zaczyna cwaniakować

Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 99
Punktów :   
Armia w W40: Orki

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Czy bronie artyleryjskie, które nie są zamontowane na pojazdach (np. orkowa armata wystawiona jako oddział artylerii) też na przebicie pancerza rzucają 2K6 i wybierają wyższy wynik?

Jeżeli tak, to czy orkowy Szokowy Snotomiot też rzuca 2K6 i wybiera wyższą? W opisie jest napisane, że jest to broń artyleryjska, która jest traktowana jako ciężka...

Ostatnio edytowany przez Quilles (2010-11-11 22:46:18)

Offline

#12 2010-11-12 14:25:56

Withord

Szpaner

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 105
Punktów :   
Armia w W40: Orkowie

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Tak, rzucasz 2k6 i wybierasz wyższą. Traktujesz ją jako ciężką broń jeśli chodzi o ruch, no bo normalnie piechota nie ma artyleryjskiej broni

Offline

#13 2010-11-18 20:34:26

 Quilles

Zaczyna cwaniakować

Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 99
Punktów :   
Armia w W40: Orki

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Co to sweeping advance? Chodzi mi o przetłumaczenie na nasz język.

Offline

#14 2010-11-18 20:45:18

Withord

Szpaner

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 105
Punktów :   
Armia w W40: Orkowie

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Chodzi pewnie o Szarżę Wtórną.

Offline

#15 2010-11-23 19:25:00

 Quilles

Zaczyna cwaniakować

Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 99
Punktów :   
Armia w W40: Orki

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Załóżmy, że wystawiam pojedynczą Rzeziblachę, przy której jest napisane, że to szwadron maszyn.

Czy to oznacza, że nawet ta pojedyncza maszyna, jest traktowana jako szwadron maszyn, tzn. gdy otrzymuje immobil, jest traktowana jako zniszczona i jak otrzymuje "crew stunned" jest traktowana jako "crew shaken"?

Offline

  • Index
  •  » Zasady
  •  » Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi
Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Sigma 10-20 mm f/3,5 strona moment Chałupy pokoje catering w warszawie tekst-zaproszenia-na-komunie.eu