Gość
Notatka dla wszystkich zaczynających zielonymi
Bórek napisał:
Opiszę to może pokrótce, dla potomności:
- Goffs: OBOWIĄZKOWO w HQ Warboss, i MINIMUM 1 squad Nobów. 90% armii z buta, WUCHTA Boyzów, Storm Boyzów i 'Ard Boyzów. Może być jakiś Battlewagon
lub Big Guny;
- Bad Moons: Ile się da strzelania. Boyzi na shootach, OBOWIĄZKOWO Flash Gitzi. Przydadzą się Battlewagony, Big Guny i Tank Bustasi. DUŻO Gretchinów, które podkreślą burżujski klimat armii;
- Evil Sunz: Wszystko w Trukkach i Warbike'ach, podkreślam WSZYSTKO. Deffkopty, Warbuggy i Warbike'i. Wszystko szybkie, wszystko zmotoryzowane;
- Death Skulls: jako HQ Big Mek, OBOWIĄZKOWO Lootasi i Looted Wagony, dużo Deff Dreadów i Killa Kan;
- Blood Axes: OBOWIĄZKOWO Komandosi, malowanie "kamuflujące". Jakieś Looted Wagony (dobrze będą wyglądać przerobione pojazdy innych armii, zwłaszcza IG);
- Snakebites: OBOWIĄZKOWO Weirdboy, jakiś Warboss, WUCHTA Boyzów miszmasz z Grotami. Lobby w Big Gun'ach pod postacią balist albo katapult, SQUIGOTH !!!
Co myślicie o działach?
Ja gram z reguły na 3 squadach po 5 Lootasów, myślałem, żeby jeden squad zamienić na 3 Kannony o podobnej cenie (z ammo raunts, poganiaczem, ewentualnie paru załogantów). Chodzi mi o to, żebym miał coś do niszczenia pojazdów cięższych niż Rhino, bo Lootasi świetnie sprawdzają się na właśnie Rhinosy, ale np. z Drednotami, to już im ciężko idzie.
Offline
Aaa... dopiero teraz popatrzyłem w kodeks i zobaczyłem, że armata to nie jest broń artyleryjska.
Muszę pograć na kartonikach pancerwałami, żeby zobaczyć co i jak z nimi. Dzięki.
Offline
ŻADNYCH PANCERWAŁÓW!! One nie działają niestety... Inaczej, oddział zrobiony mam ale go nie wystawiłem jeszcze nigdy. ;P
Quilles, 5 Lootasów rozkręca Defilca z coverem.
Big Gunny to jest mega opcja. Sam zamówiłem 3 szt. z FW'a, przynajmniej jedną baterię będę miał.
Poza tym oni są śmiesznie tani w punktach. Najtańsza wersja to 69 punktów, a rozkręciło Baala. Najdroższa koło 100 punktów jak ma się zapas na takie bajery.
Offline
No masz racje z tymi pancerwałami, jak to do trukka wsadzę, trukka rozwalą, jak piechotą puszczę, wystrzelają. A żeby to do Wagona wsadzić to mi punktów szkoda, bo wolę zamiast nich wsadzić 20 chłopa o podobnej cenie, więcej zrobią.
W Gunach mnie boli mały zasięg, bo jak jest rozstawienie "Dawn of War" i mało na bieganie rzucisz, to trzeba w drugiej turze iść, ale na ćwiartki są idealne.
Offline
Quilles napisał:
No masz racje z tymi pancerwałami, jak to do trukka wsadzę, trukka rozwalą, jak piechotą puszczę, wystrzelają
Nie chodzi o to czy wystrzelają czy, rozwalą trukka. Bo przy każdym orkowym oddziale speców istnieje ryzyko, że pójdzie jako pierwszy w piach. Sęk w tym, że "glory hogs" niestety abstrakcyjnie ogranicza możliwości bojowe tego oddziału w walce zasięgowej a do tego przede wszystkim są. Squigi i młotki są epickie, ale to wisienki na torcie, a tu niestety tort jest do d..y.
Quilles napisał:
W Gunach mnie boli mały zasięg, bo jak jest rozstawienie "Dawn of War" i mało na bieganie rzucisz, to trzeba w drugiej turze iść, ale na ćwiartki są idealne.
Nie wiem czy wolno mi umieścić 80% statów na raz więc sobie odpuszczę, ale to co mają w profilu, to jak na orki i tak OGIEŃ W SZOPIE, zwłaszcza za te moniaki jakie to kosztuje. Wbrew pozorom są fajnym straszakiem. Jak przeciwnik ich nie da rady odstrzelić, to późnej boi się podjeżdżać w zasięg, bo Grotom jak się zdarzy wygrzać to wióry latają.
Wituś, Looted Wagony z tą 11 pancerza jakoś mnie nigdy nie przekonały. Nie powiem "nie", bo ta rura MA POTENCJAŁ. Nawet "czerwony guziczek" mnie nie przeraża. Ale ta 11 pancerza... Mam 2 ale jak załapałem tą koncepcję którą mam, aktualnie to poszły w odstawkę.
Może zrobię je do apokalipsy jako taką wstawkę deff skullzów.
Offline
Lootedwagonowe 11 zawsze dłużej pożyje niż Trukkowe 10 a kosztuje tyle samo o ile dobrze pamiętam.
Taka podróbka Rhinosa.
Skoro Pancerwały się nie sprawdzają (a szkoda, bo figury mi się strasznie podobają) to możesz jeszcze wypróbować Deffkopty. Ja z tego korzystam i powiem, że dobrze wykorzystane (+odrobina szczęścia) potrafią nieźle namieszać
Offline
Ja za Koptasami nie przepadam. Jak jeden model kosztuje 45pkt., a szansa że trafi to 55%, to wolę Big Guny, które z ammo runtami powinny trafić 2 razy, a siła taka sama.
Ale jak taka Kopta zajdzie pojazd od tyłu wchodząc z flanki, to może narobić zniszczenia.
Ja osobiście grałem na Deffkoptach, jednak zrezygnowałem z nich na rzecz Lootasów.
Co do Looted wagonów to się nie wypowiadam, bo nie używałem.
Offline
Withord napisał:
Lootedwagonowe 11 zawsze dłużej pożyje niż Trukkowe 10 a kosztuje tyle samo o ile dobrze pamiętam.
Taka podróbka Rhinosa.
No ok, ale teraz porównaj jakie który z tych pojazdów ma zadanie nie polu walki:
Trukk - "Ork delivery system", ma jechać tyle ile zdoła, a zazwyczaj zdoła nawet 19"+jak go ktoś zniszczy i dobrze kulniesz, to podwiezie wycieczkę jeszcze bliżej i to właściwie w komplecie. To jest główne zadanie tego pojazdu. Wystrzel i zapomnij.
Looted Wagon - Nie jest fastem i poza tą rurą to niewiele fajnego sprzętu na nim można załadować. Transport MOCNO średni dla 12 Boyzów, których jedyna nadzieja w bitwie to: dostać się STĄD, TAM i to JUŻ. Jego zadaniem jest (bierzemy wersję nietransportującą) stać i strzelać bo ma z czego i do czego. A przy takiej sile ognia, chcąc nie chcąc on będzie jednym z pierwszych na liście, których minimum raz na turę odwiedzi jakaś zabłąkana rakieta albo promień z laski. Chociażby z powodu, że łatwo go otworzyć i pozbyć się tego niepewnego choć groźnego elementu. Pomijając już, że strzelać ma, a może wywinąć samo z siebie jakiś cyrk.
Ja cały czas nie skreślam go z listy jednostek grywalnych i jeśli komuś to pasuje w klimat armii to jak w dym, brać 3.
Offline
Chyba się nie zrozumieliśmy. Mówiąc o Looted Wagonie miałem na myśli go jako transport dla pancerwałów. Jeśli trukk za słaby a Battlewagon za drogi to została taka opcja.
No ale to też trochę moja wina, zapomniałem że na nim można zamontować tego wielkolufa.
Ostatnio edytowany przez Withord (2010-11-17 09:51:32)
Offline
A Dredami kiedyś graliście? Mam na półce dwa ładne Dredy, i mi ich szkoda bo używam je raz na pół roku.
Ostatnio używałem ich jako Kanów, na Eldarów. Ładną zrobili rzeź, bo na 2+ ranili
A co do Looted Wagona, może wsadzić do niego np. Lootasów, strzelali by ze środka a wagon z działa.
Ostatnio edytowany przez Quilles (2010-11-17 15:21:45)
Offline
Nigdy nie grałem Dredami tak więc nic ci nie mogę doradzić.
Niestety jak Looted Wagon dostaje działo to traci wszystkie miejsca transportowe tak więc to odpada.
Ja bym Lootasów nie wsadzał do żadnego pojazdu, bo wystarczy że się choć trochę poruszy i Lootasi już nie mogą strzelać.
Offline