Witam
Być może moje pytanie może wydać się banalne, ale interesuje mnie czy ze zwykłej figurki żołnierza Space Marines można zrobić sierżanta SM, czy taka figurka powinna mieć jakiś szczególny wygląd bądź element uzbrojenia, który będzie odróżniał go od reszty oddziału?
Zastanawiam się czy jako sierżanta można uważać? używać Space Marinesa z mieczem łańcuchowym i pistoletem boltowym lub plazmowym?
Offline
Jak najbardziej możesz. Oczywiście fajnie będzie mu wkleić coś ładnego, żeby się odróżniał - np. kilka purity seal'i albo jakąś szmatkę na plecy. Oczywiście w wersji gołej jest jak najbardziej legalny.
Offline
Hehe, zaczynam
Witam, mam pytanko.
Załóżmy że walczymy z Orkami i Killa Kana dojdzie do walki wręcz z np. taktycznymi lub zwiadowcami.
Można tą jednostkę wycofać? Jeśli tak to jak i czy opłaca się mieć melta bombs lub krak grenades.
Offline
Master_of_papets napisał:
Witam, mam pytanko.
Załóżmy że walczymy z Orkami i Killa Kana dojdzie do walki wręcz z np. taktycznymi lub zwiadowcami.
Można tą jednostkę wycofać? Jeśli tak to jak i czy opłaca się mieć melta bombs lub krak grenades.
Nie można wycofać się z kombatu, w walce wręcz pozostajesz do momentu aż jedna ze stron zginie lub ucieknie.
Tak, melta bomby są bardzo przydatne, wręcz obowiązkowe.
Krak grenades masz w uzbrojeniu podstawowym, są przydatne na lekko opancerzone pojazdy.
Offline
Wilk'u napisał:
Master_of_papets napisał:
Witam, mam pytanko.
Załóżmy że walczymy z Orkami i Killa Kana dojdzie do walki wręcz z np. taktycznymi lub zwiadowcami.
Można tą jednostkę wycofać? Jeśli tak to jak i czy opłaca się mieć melta bombs lub krak grenades.Nie można wycofać się z kombatu, w walce wręcz pozostajesz do momentu aż jedna ze stron zginie lub ucieknie.
Tak, melta bomby są bardzo przydatne, wręcz obowiązkowe.
Krak grenades masz w uzbrojeniu podstawowym, są przydatne na lekko opancerzone pojazdy.
To nie do końca tak jest z Marinesami. Trzeba pamiętać, że zwykli Marines mają Combat Tactics i ATSKNF, Combat Tactics pozwala im automatycznie oblać każdy test morale. Ogólnie opcje są takie:
- jesteś w CC i przegrywasz CC, musisz zrobić test Ld. W tym momencie mówisz, że używasz Combat Tactics i próbujesz uciec. Jeśli Ci się uda test na incjatywę, to uciekasz z CC. To się opłaca robić w turze przeciwnika, bo wtedy w swojej turze możesz go, albo zaszarżować, albo zrobić mu Rapid Fire.
- jesteś w CC i przegrywasz starcie, musisz zrobić test Ld. Robisz test i:
a) zdajesz, zostajesz w walce i jest ok
b) nie zdajesz, ale nie uciekasz. Marinsi nie uciekają, bo mają ATSKNF. Traktuje się ich wtedy, jako Fearless, czyli dostają tyle ran o ile przegrali walkę, na przykład: Ty zadałeś 3 rany, przeciwnik Ci 5 przegrałeś o 2, czyli dostaniesz 2 dodatkowe rany.
Można też zrobić taki myk. Ktoś w Ciebie strzela i zabija Ci 25% oddziału. Ty mówisz, że nie zdajesz testu morale i się wycofujesz.
Przeciwnik Cię nie może dogonić, a Ty w następnej rundzie korzystasz z ATSKNF i się zbierasz i robisz mu Rapid Fire.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-12-22 20:52:28)
Offline
Hehe, zaczynam
OK dzięki za pomoc panowie :]
I jeszcze jedno, nigdy nie byłem dobry w CC i nie rozumiem tego do końca, jak zostało napisane że używam Combat Tactics to muszę zdać test
na inicjatywę, to jak to się robi ? sorki, dla was to banalne pytanie ale ja no nigdy nie rozumiałem do końca CC.
Ostatnio edytowany przez Master_of_papets (2010-12-23 01:42:37)
Offline
Master_of_papets napisał:
OK dzięki za pomoc panowie :]
I jeszcze jedno, nigdy nie byłem dobry w CC i nie rozumiem tego do końca, jak zostało napisane że używam Combat Tactics to muszę zdać test
na inicjatywę, to jak to się robi ? sorki, dla was to banalne pytanie ale ja no nigdy nie rozumiałem do końca CC.
Jeśli nie zdasz testu na morale, po przegranej walce wręcz, to znaczy, że próbujesz uciec z walki. Ty i przeciwnik rzucają d6 i dodają swoją Incjatywę. Jeśli wygrał, ten który przegrał w walce to udaje mu się uciec i oddział wykonuje rzut na odległość na jaką się wycofuje. Jeśli wygrał, ten który wygrał walkę, to znaczy, że wycofującym nie udało się wymknąć napastnikom i oddział, który przegrał walkę jest usuwany z pola walki.
Offline
Hehe, zaczynam
OK, czyli jak się mi uda uciec w jego turze, to mogę już strzelić w mojej turze.
I jak uda mi się uciec to muszę zrobić potem test jakiś żeby przestali uciekać, czy po prostu po tym rzucie na odległość na jaką mają uciec już
normalnie mogą oddać strzał?
Offline
Master_of_papets napisał:
OK, czyli jak się mi uda uciec w jego turze, to mogę już strzelić w mojej turze.
I jak uda mi się uciec to muszę zrobić potem test jakiś żeby przestali uciekać, czy po prostu po tym rzucie na odległość na jaką mają uciec już
normalnie mogą oddać strzał?
Przeczytaj sobie zasadę And They Shall Know No Fear w kodeksie. Tam jest to dokładnie objaśnione. Ale nie nie musisz rzucać na Ld, automatycznie się zbierają. Nawet jeśli są poniżej połowy. Jeżeli nawet nie uda Ci się uciec w turze przeciwnika, to Marines nie giną, a stosuje się do nich zasada Bez Odwrotu (ang. No Retreat), czyli dostają tyle ran o ile przegrali Ld. Powinienem to wyjaśnić w poprzednim poście.
Offline
Jest kilka zakonów nastawionych na walkę wręcz:
- Space Wolves
- Blood Angels
- Black Templars
Offline
Berserker napisał:
Czy mozna kupić death company dreadnoughta czy trzeba robić konwersje?
W wyprasce zwykłego dreadnoughta są 2 ręce do walki wręcz?
Ironclad ma dwie CC bronie w wyprasce. Jest Furioso ale nie ma modelu DC dreadnoughta, ale w lutym mają wyjść jakieś dodatkowe modele do BA.
Na pewno będzie to Storm Raven i chodzą plotki o plastikowym boksie z Dreadnoughtem. Jeśli wyjdzie, to możliwe że będą w nim części na DC Dreadnoughta.
Update. A moje słowo plastikiem się stało. Obczaj wątek o nowościach.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-12-31 14:34:50)
Offline