w na stępnej turze ty już mam tylko 3 siły bo chopa nie działa, maz mniej o 15 modeli i przeciwnik wbija ci kolejne 10-12 wonduw a nie wiadomo co się dzieje z całą jego i twiją armią.
Jakby 60 Boar Boys weszło za 440 pkt to zielony świat stałby się piękniejszy
Na lidzie gram teraz Savage`ami. I sprawdzają się dobrze.
Rozchodziło mi się bardziej o jakąś rozkminę na temat hord w 8 edycji.
Spotkałem się już wielokrotnie że to edycja ustawiona pod ilość modeli a nie ich skuteczność.
Twój przeciwnik zabija Ci powiedzmy 10-15 modeli na turę. Z BSB / Generałem / Crown of Command wytrzymujesz.
To w 3 turze depczesz go w ziemie ?
kurcze myślałem że wymyśliłeś jakąś super kmine i zmieściłeś 60 boar boysów za 440 pkt, aż armibuildera zainstalowałem. a to zwykli chłopaki
no więc to żadna rewolucja zwłaszcza że takie coś to ty chyba masz w rospisce ligowej, nie. Nie wiem czy ci się to sprawdza jak bardzo nie sprawdza. Moim zdaniem to nie. masz tylko lekką zbroje czyli prawie nic tylko 3ws i 3 siły trochę słabo a taka chorda 440 pkt nie powiem próbowałem czegoś takiego i obok klasycznej hordy savagy była druga zwykła savagy, no trochę się pozmieniało.
w każdym razie, jak Sas mawia. Jest naczelna zasada: Nie ważne jak bardzo coś wygląda albo muwią że jest nie wystawialne jak ci się sprawdza graj tym. I tego się trzymaj
Czy ktoś z zielonych pokusił się o wystawienie czegoś takiego
Unit Name ## Mv WS BS St To Wo In At Ld Sv WSv Type Cost
Orc Boyz 60 4 3 3 3 4 1 2 1/2 7 6+ In 440.0
Infantry; Animosity; Choppas; Size Matters; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician;
Tak wiem.. 60 modeli Według EURO jest ok
Horda na dzień dobry wypłaca w pełni siły 40 ataków.
Zakładamy że w środku znajdzie się BSB albo Generał Czarnych Orków z wysoką liderką.
Drugi będzie gdzieś w pobliżu.. w KUPIE orków siła
St3 i To 4 nie porywa. Dużo zielonych spada co turę.
Ciekawi mnie jednak jak statystycznie taki kloc miałby szansę z silnym wrogiem.
+ Faktycznie usadowienie Savage big boss`a jest słabym pomysłem.
Lepiej żeby Black Orc wypłacał nie posłuszniejszym z Quell Animosity
+ Dodanie muzyków
- Nie jestem przekonany do rozdzielania Wilków.
Przy pierwszej bitwie rozdzielone siły 5x2 na flankach nie zadały nawet jednego Wound`a
Plan na klocek z Night Goblinami jest po części z obu opcji.
Tworząc listę starałem się stworzyć jak najbardziej uniwersalną. Na każdego przeciwnika.
The Bad Moon Banner - oprócz stubborn i covera daje rzut na trudny teren jednostce co atakuje klocek.
Więc gobasy prują do przodu.
1. Jeśli na nich koncentruje się ogień
- pierwszy przesiew przeciwnika przez fanatyków
- drugi przesiew przeciwnika przy teście trudnego terenu
- mają osłonę
- Savage są bezpieczni
2. Jeśli przeciwnik olewa gobliny
- podchodzą na tyle blisko żeby rzucić fanatyków w kosztowny oddział
- blokują jednostkę wroga, dając czas na oflankowanie
Tyle planów, nie wiem na ile są one realne, bo grałem na razie raz.
Masz też rację, trochę szkoda ładować BSB do goblinów. Ciężki dylemat
popieram Siwego - rozpa ma kopa. muzycy to mus. rozbicie wilków na 2x5 zdecydowanie lepsze. Piątka radzi sobie tak samo dobrze jak dyszka, a jest znacznie bardziej "ustawna" na stole, a (nieuchronna) strata mniej boli.
Mam zagwozdkę z tym buildem:
30 Night Goblins @ 175.0 Pts Spear; Shield; Standard + 3 Fanatic @ [75.0] Pts
a w środku jak sądzę mały szaman i BSB [85+105=190]
Sztandar daje Ci stubborna, a BSB przerzut lidery, --> czyli masz jakieś plany względem tego klocka. Po coś w ten stubborn inwestujesz i to niemało punktów. Tylko jaka jest ta kmina?
A) Będziesz chciał tym walczyć? Jeśli tak, to klocek jest za mały i brakuje w nim siatek. Nawet jeżeli dodasz siatki i wzmocnisz do 40/50 to i tak przegrasz walkę z prawie każdym przeciwnikiem porównywalnym punktowo. Co gorsza w pierwszej turze walki przeciwnik wciągnie nosem Twojego miękkiego jak kaczuszkaBSB-ka .
B) nie chcesz wprowadzać tego klocka do walki. Służyć ma do wypuszczenia fanatyków i niańczenia maga. Jeżeli tak, to po co inwestować w drogiego i słabiutkiego BSB-ka z bezużytecznym w takiej koncepcji sztandarem. Że daje covera? no i co z tego, każdy rozgarnięty przeciwnik będzie grzał ze wszystkiego do savagów, żeby ich zmiękczyć przed potencjalnym kombatem.
Jeżeli przychylasz się do wersji B) to pomyśl też nad sensownym bsbkiem BLACK orkiem w savagach, ZAMIAST savaga big bossa generała ( i tak jak mówi Siwy, generałem zostaje duży szaman). Savage znacznie bardziej potrzebują przerzutu liderki niż gobliny, to w końcu jest Twoja główna siła uderzeniowa.
Po drugie niezdane frenzy (szał) powoduje że szarżujesz na najbliższego przeciwnika, nawet jeżeli jest to orzeł za 50 pkt stojący 16 cali od dzikusów.
I po trzecie i najważnejsze nie możesz sobie pozwolić na oblanie animozji na swoim kluczowym klocku. A black ork właśnie Ci to daje.
niegłupio byłoby zaopatrzyć małego maga w Dispell Scrolla, albo przynajmniej Scroll of Shielding. Ewentualnie wcisnąć do klocka dzikusów kogoś, kto da im magic resista.
bardzo dobra rozpiska Jestem pod wielkim wrażeniem naprawdę
A teraz po co savage big boss jest generałem, a nie great szaman przecież i tak ma 8 LD
czemu 10 wilków a nie 2x5 wiem opcjonalnie
i to musisz koniecznie zmienić w klockach czyli w n goblinach i savagach nie ma muzyków, a muszą być koniecznie (ewentualnie wywal sztandary)
moja będzie podobna hehe
Moja propozycja na 1500
Orcs & Goblins Army
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Warpaint
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Night Goblin Shaman @ 85.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
1 Savage Orc Big Boss @ 75.0 Pts
General; Frenzy; Warpaint
1 Night Goblin Big Boss @ 105.0 Pts
Battle Standard
The Bad Moon Banner [50.0]
30 Night Goblins @ 175.0 Pts
Spear; Shield; Standard
3 Fanatic @ [75.0] Pts
28 Savage Orc Big 'Uns @ 315.0 Pts
Frenzy; Warpaint; Standard
1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts
10 Goblin Wolf Riders @ 120.0 Pts
Spear; Light Armour; Standard
10 Wolf @ [0.0] Pts
6 Trolls @ 210.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
Models in Army: 83
Total Army Cost: 1500.0