Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Brujah1685r
2012-08-29 08:48:31

Dzięki Master niech ci bozia w dzieciach wynagrodzi!!

Panowie panowie a w szczególności ty Bombaj!! Słyszałem cos o nowym formacie etc!! Mamy coś na ten temat??!!

Master
2012-04-08 15:26:29

Potknięcie w WoCHu - Wybrańcy mrocznych bogów to zasada specjalna choosenów, w w EURO chodzi o przedniot Łaska Bogów;)

bombaj
2012-03-24 17:05:17

Brujah1685r napisał:

Orki i gobliny: Muchomory szamańskich nocnych goblinów nie liczą się do limitu kości mocy generowanych przez armie. Maksymalna ilość modeli podniesiona do 60. Limit punktowy armii zwiększył się do 2500 punktów.

wszystko się zgadza. poza tym w stosunku do starej wersji EURO zniesiony został limit 0-3 na szamanów nocnych gobosków.

Brujah1685r
2012-03-24 14:30:25

Jak to czytałem to właśnie źle musiałem zrozumieć to +100 pts... pomyliło mi się i myślałem z eto jest 100 pts do limitu oddziału czyli nei 450 a 550. Sprawa poprawiona. Te małe kropki często się chowają. Dzięki za uwagę.

Teraz jak na to patrze po paru minutach to dziwi mnie to... wszystkie inne armie które mają zwiększoną ilosć punktów do armii ma to w pierwszym zdaniu dokładnie wyłuszczone że maja rozpiski na przykład o 200 więcej więc mają 2600. U O&G jest inaczej... niech ktoś mi to potwierdzi na sto procent jeszcze jak to jest.

siwy2150
2012-03-24 11:59:52

Wielkie dzięki za tłumaczenie ale tam jest błąnd mianowicie wersja podana przez Bombaja http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic … 18&t=99844 rożni się od twojej

np: orki i gobliny Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans(0-3 cap removed) mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.

nic nie pisze ze odziałma ograniczenie 550 pkt i nie napisałeś że mam 100 do rospiski

Brujah1685r
2012-03-24 11:29:35

Zmiany zasad:
- każda postać dostaje zasadę „Uwaga Panie!!” przeciwko czarom które automatycznie zabijają lub usuwają ze stołu cały oddział automatycznie: Mieszkańcy podziemi (domena życia), Ostateczna przemiana (domena metalu), Dreaded 13th (czar mi całkowicie nieznany), Piekielne wrota efekt 11 – 12 podczas ustalania siły czaru (domena Tzeentcha) . Normalne zasady dotyczące „Uwaga Panie!!” również są brane pod uwagę podczas rozgrywki.

I.    Główne restrykcje (ograniczenia):
Ograniczenia punktowe 2400 punktów.
Bez możliwości wystawienia specjalnych lub imiennych postaci.
Armia grająca musi być jedna z armii posiadającą swój kodeks wydany przez GW. Nie wolno używać armii i jednostek wydanych przez Forge Word.
Maksymalnie mogą wystąpić w armii trzy takie same jednostki podstawowe (bez względu na ekwipunek czy inne ulepszenia).
Każda armia może mieć maksymalnie 4 machiny wojenne i bronie wzornikowe. Machiny wojenne wykorzystujące wzorniki liczą się jako jeden wybór w tym zakresie. Wszystkie bronie wzornikowe (magiczne przedmioty, umiejętności, itd.) są wliczane, wyjątkiem są czary.
W armii może wystąpić maksymalnie 45 modeli z bronią zasięgową o zasięgu większym niż 20 cali (nie wlicza się w to maszyn wojennych, postaci oraz rydwanów).

Ograniczenie wielkości jednostek:
Jednostka może składać się z nie więcej niż 40 modeli lub nie może kosztować więcej niż 450 punktów (w koszt wliczamy grupy dowodzenia, wszelakie ulepszenia, magiczne przedmioty lub sztandary oddziału). Ograniczenie to brane jest pod uwagę podczas tworzenia rozpiski armii, podczas gry koszt oddziału może wzrosnąć (na przykład – poprzez przyłączenie się do oddziału jednej z postaci).
Ograniczenia te nie dotyczą postaci.

Ograniczenia magii/czarnoksięstwa:
•    Oprócz kości mocy uzyskanych z Wiatrów Magii/Czarnoksięstwa każda armia może wygenerować dodatkowo 2 kości mocy lub 2 kości rozproszenia na fazę magii. Po wygenerowaniu tych kości każda dodatkowa jest tracona. Wlicza się w to kości generowane ze skupienia kości przez czarodziei.
•    Gracz może wykorzystać maksymalnie 5 kości mocy do rzucenia czaru. Dla domeny śmierci i cienia ograniczenie to wynosi 4 kości.
•    Każda armia może wykorzystać podczas tury maksymalnie 12 kości mocy.
•    Można posiadać oddziały lub umiejętności które wygenerują powyżej 2 dodatkowych kości, jednak nadwyżka jest tracona.
•    Niektóre przedmioty magiczne i umiejętności liczą się tak jakby generowały dodatkowe kości i liczą się do limitu.
•    Przedmioty i umiejętności które liczą się tak jakby generowały kości mocy lub rozproszenia nie mogą wygenerować więcej niż 2 kości. Znaczy to że jeśli gracz w jakiś sposób osiągnął już limit generowania kości nie może wziąć więcej przedmiotów liczonych jako przedmioty generujące kości lub nie może generować kości ze skupienia.
•    Wszystkie modyfikatory są brane z listy armii i nie zmieniają się podczas gry (przykładowo zwój rozproszenia liczy się jako jedna kość rozproszenia, czyli limit dodania kości rozproszenia na całą gre wynosi 1 kość nawet jeśli zwój zostanie wykorzystany)

Szczegółowe opisy:
Oprócz Wiatrów Magii każda armia może wygenerować dodatkowo 2 kości mocy lub 2 kości rozproszenia na fazę magii (wyjątkiem są momenty kiedy ograniczenia armii mówią inaczej). Po wygenerowaniu tych dwóch dodatkowych kości każde następne wygenerowane są tracone.
Jeśli przedmiot zabiera kość z puli przeciwnika, ale twoja armia osiągnęła limit generowania dodatkowych kości, kość przeciwnikowi jest zabierana, ale nie dodawana do twojej puli.

Niektóre specjalne przedmioty i umiejętności zmniejszają limit kości mocy i rozproszenia które można wygenerować. Jeśli twoja rozpiska zawiera przedmiot który „liczy się jako 1 kość mocy”, wtedy twoja armia może już dodać tylko jedną kość dodatkową do puli kości mocy (zamiast dwóch normalnie) przez cała grę (nawet jeśli przedmiot liczono jako 1 kość mocy został zniszczony/wykorzystany).
Należy zwrócić uwagę że nei można posiadać kombinacji przedmiotów które obniżyły by limit generowanych dodatkowo kości poniżej zera.

Ograniczenia przedmiotów:
•    Każdy przedmiot automatycznie rozpraszający czar liczony jest tak jakby generował 1 kość rozproszenia w każdej fazie magii.
•    Składana Forteca Fozzrika jest niedopuszczona.

Specyficzne ograniczenia armii:
Zwierzoludzie chaosu: armia ta posiada o 200 punktów więcej (w sumie 2600 punktów). Wszystkie punkty zdobyte przeciw tej armii są zmniejszane o 10% (nie wliczając w to punkty za generałów, sztandary itp.) Zwierzoludzi omega generować 3 kości mocy zamiast 2. Zwierzoludzie mogą posiadać 4 takie same jednostki podstawowe zamiast 3 a wielkość jednostek jest ograniczona do 50 modeli.

Bretonia: brak restrykcji.

Krasnoludy Chaosu: Działo Piekielne 0 – 1. Żelazny Demon, Kdai Niszczyciel i każdy model z domeną hashut liczony jest jako maszyna wojenna, Chalice of Darkness liczony jest jako 2 kości mocy. Maksymalnie 3 z: posiadaczy domeny Hashut, Maszyn wojennych o sile 5, Niszczycieli, Żelaznych Demonów. Chalice of Sorcerer Prophet Flask liczony jest jako 3 maszyny wojenne.

Mroczne Elfy: mogą posiadać góra jedna Hydrę w armii. Maksymalna ilość powtarzalnych kuszy jest ograniczona do 35 (wlicza się w to postacie ale nie wlicza rydwany). Powtarzalne balisty mogą 0 - 2. Harpie 0 – 2. Maksymalnie 20 mo0deli Widm na armie. Postać lord nie może wybrać z przedmiotów magicznych Naszyjnika Khaeleth’a. Armia mrocznych elfów może posiadać 2 z podanych dalej rzeczy: Naszyjnik Khaeleth’a/Korona Dowodzenia/dowolna ilość czarodziejek używających domeny śmierci i cienia/Kocioł Krwi/Hydrę.

Krasnoludy: każda runa rozproszenia czaru i runa pożarcia czaru liczona jest jakby generowała 1 kość rozproszenia. Katapulty (Mściciele) 0 – 2. Krasnoludy mogą generować 4 kości rozproszenia zamiast 2.

Demony Chaosu: każdy oddział może składać się maksymalnie z 30 modeli. Wszystkie demoniczne daru są wyborem 0 – 1. Demoniczny Sztandarowy Armii może wziąć zarówno demoniczna ikone jak i demoniczne daru. Pieśń Syren nie może zostać wybrana prze Heralda Slaanesh’a. Maksymalnie 6 flamerów w armii. MOS: Zmiana zasady: nie daje loremaster lore (can tease only Rb lore).

Imperium: Czołg liczony jest jako machina wojenna. Czołg, Wyrzutnia Rakiet oraz Inżynier są wyborem 0 – 1 każde. Maksymalnie 2 działa, czołg liczony jest jako działo.

Elfy Wysokiego Rodu: armia ta posiada o 100 punktów więcej (2500 punktów łącznie). Armia wysokich elfów może generować 3 kości mocy co turę. Vortex Shard liczony jako 1 kość rozproszenia. Księga Hoeth liczy się jako 2 kości mocy i 2 kości rozproszenia. Banner of the World Dragon liczy się jako 1 kość rozproszenia.

Jaszczuroludzie: Salamandry są wyborem 0 – 1. Taurus weteran jest wyborem 0 – 2. Armia może wybrać 2 rzeczy z dalej wymienionych: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Stan Wyższej Świadomości; Beclaming Cogitations liczone jest jako 2 kości rozproszenia. Złożone dłonie Przedwiecznych liczone jest jako 2 kości mocy. Stan Wyższej Świadomości liczone jest jako 2 reguły starożytnych (zabiera dwa miejsca, ale kosztuje tyle samo punktów); Korona Dowodzenia oraz  Stan Wyższej Świadomości nie mogą być wzięte przez jeden model. Kombinacja maksymalnie 6 oddziałów Skinków, Skinków Kameleonów i Skink Cohorts mogą być w armii (Cohorts posiadające kroxigor lub w liczbie modeli poniżej 20 nie są wliczane do tego ograniczenia). Armia może posiadać jedno z trzech: domenę śmierci/bane head/zwój odpowiedzi

Królestwo Ogrów: Serce Piekła liczone jest jako 2 kości rozproszenia i 1 kość mocy. Zachłanna pięść na czarodzieju domeny śmierci liczy się jako 2 kości rozproszenia. Każdy Leadbelcher i Ludożerca z pistoletem lub pistoletami liczą się jako 3 modele do limitu modeli z Bronia dystansową powyżej 20 cali. Maksymalnie 3 jednostki Mournfang i Ironblaster. Ironlaster 0 – 1.

Orki i gobliny: Muchomory szamańskich nocnych goblinów nie liczą się do limitu kości mocy generowanych przez armie. Maksymalna ilość modeli podniesiona do 60. Limit punktowy armii zwiększył się do 2500 punktów.

Szczuroludzie (Skaweny): Wszystkie jednostki rzadkie szczuroludzi są wyborem 0 – 1. Gutter Runners są ograniczeni do 2 oddziałów i 20 modeli w całości. Inżynier jest wyborem 0 – 3. Armia szczuroludzi może wystawić 2 rzeczy z: doom rocket, brass orb, storm banner.

Wampiry: Master of Black Arts i Blasphemous Tome Upgrade liczone są jako 1 kość mocy. 0 – 3 jednostki eteryczne (wliczając w to postacie). 0 – 2 Red Fury i/lub Quickblood umiejętności. 0 – 4 howls (Death shriek liczony jest jako 2).

Królestwo Grobowców: Armia ta posiada dodatkowe 200 na rozpiskę (2600 punktów całość). Wszystkie punkty zwycięstwa zdobyte przeciwko tej armii są zmniejszone o 10% (nie wliczając sztandarów, generała, itd.). Zwój Mocy Inkantacji Neferra   liczony jest jako 2 kości mocy i 2 kości rozproszenia. Hierofanta jest wart 1 kości mocy tak długo jak jest żywy. Sfinksy wszelakiego rodzaju 0 – 3. Armia ta może generować 3 kości mocy.

Leśne elfy: Armia ta posiada dodatkowe 200 na rozpiskę (2600 punktów całość). Wszystkie punkty zwycięstwa zdobyte przeciwko tej armii są zmniejszone o 10% (nie wliczając sztandarów, generała, itd.). Leśne elfy mogą wybrać 4 jednostki podstawowe tego samego rodzaju zamiast 3. Różdżka Wych Elm liczona jest jako 1 kość rozproszenia. Tylko Glade Guard (wliczając skautów) liczeni są do limitu 45 modeli strzelających na armie.

Wojownicy Chaosu: Piekielne Działo 0 – 1. Piekielna Marionetka liczona jest jako 1 kość mocy i 2 kości rozproszenia. Tendrils Tzeencha i Conjoined Homunculus liczą się jako 1 kość mocy. Jeśli w armii są wojownicy, rycerze lub wybrańcy z piętnem Tzeentcha wtedy można wybrać tylko 2 z 3 ołtarzy chaosu lub przedmiot Łaska Bogów ( 2 ołtarze chaosu lub ołtarz chaosu i przedmiot Łaska Bogów).

II. Parings.
E… nie mam pojęcia o co kaman…

III. Punktacja.

Punkty zwycięstwa liczone są według zasad z podręcznika głównego, z wyjątkiem:
•    Oddział którego wielkość na koniec gry wynosi 25% lub mniej stanu początkowego daje 50% punktów zwycięstwa przeciwnikowi (nie dotyczy postaci, potworów, poganiaczy, maszyn wojennych)
•    Uciekające jednostki na koniec bitwy które nie uciekły poza pole bitwy dają 50% punktów zwycięstwa przeciwnikowi
W obu przypadkach bonusy (za generała, sztandary, itd.) nie liczą się w tych 50%. Jednostka która ucieka i jest stań na koniec bitwy wynosi 25% lub mniej dalej jest liczona jako 50% punktów zwycięstwa.
0 – 20 dużych punktów zwycięstwa na grę.
60 – 100 dużych punktów zwycięstwa na grę dla drużyny, z wyjątkiem ostatniej rundy kiedy dolny limit wynosi 0.

Duże punkty zwycięstwa na grę:
Różnica punktów zwycięstwa        Wynik w dużych punktach
0 – 150 10 – 10
151 – 300 11 – 9
301 – 405 12 – 8
451 – 600 13 – 7
601 – 750 14 – 6
751 – 900 15 – 5
901 – 1050 16 – 4
1051 – 1200 17 – 3
1201 – 1350 18 – 2
1351 – 1500 19 – 1
1501 + 20 – 0

IV. Scenariusze
Szyk bojowy.

V. Uproszczona linia widzenia (SLOS)
Wszystkie jednostki i tereny na polu bitwy dzielą się na trzy kategorie:
•    Blokujące: wzgórza, budynki, teren nieprzebyty – całkowicie blokują linie widzenia, nawet dla innych terenów blokujących (jednostka na wzgórzu A nie będzie widzieć jednostki stojącej za wzgórzem B).
•    Nie blokujące: rzeki, bagna, roje – nie blokują pola widzenia
•    Przeszkadzające: wszystkie inne typy terenów i jednostki – nie blokują pola widzenia jednak utrudniają trafienie w wysokości -2 modyfikator trafienia, lasy posiadają modyfikator -1 (modyfikatory się nie kumulują).
Strzelając  do dużych celów, jednostek w budynkach lub jednostek na wzgórzach strzelająca jednostka nie otrzymuje modyfikatorów za elementy przeszkadzające lub inne jednostki, chyba że terenem przeszkadzającym jest las.


Na chwile obecna tyle. Proszę właścicieli odpowiednich armii o poprawki lub o spolszczenia angielskich nazw. Niestety sam nie potrafiłem dlatego też tak wygląda a nie inaczej. Znowu wszystkich podręczników nie mam i nie byłem w stanie sprawdzać.

Sasomir
2012-03-18 12:21:15

Bardzo się cieszę z nowego euro - bo ogranicza tylko tą magię, która faktycznie była przegięta, a nie całą - nareszcie!!! A co do machin, to cóż... ja i tak wystawiam tylko 2. I jak się okazuje moje wczorajsze imperium było pod nowego drafta już . Fajnie, że DElfy troszkę odzyskały ziemi, zamiast znowu iść pod nóż. No i +100 dla OG uważam za słuszne. Good for them.

Brujah1685r
2012-03-18 09:31:50

Hurra!! to może zaczniemy grać bez war machine i bez magii??!! Hurra czy ci ludzie mają poukładane w głowie...
Oni chcą zrównoważyć grę czy pozbyć się wszystkich rzeczy żeby zostały same oddziały cc i strzelcy jacyś?
Mimo iż mnie znowu zmiany nie dotykają (gram na trzech WM) to nie podoba mi się jak coraz bardziej ograniczają inne armie...

Właśnie tłumacze całość na polski wiec myślę ze dziś góra jutro wrzucę, niestety mam problem z niektórymi rzeczami al eto mi później pomożecie.

Master
2012-03-18 06:55:51

HURRRRRRRRAAAAAAAA!!!!!!!!!! MAX 4 machiny
Shadow i death TAK ograniczone? I co teraz będzie z rzucaniem brzytwy czy słoneczka...?
Lekko ścięte strzelanie u ogrów - OGRomna satysfakcja
HURRRAAA!!! po raz drugi! WoCH traci możliwość posiadania 2 ołtarzy!
Jest dobrze panowie! Bo mnie nie ograniczyli nic! Znowu!

bombaj
2012-03-17 22:39:24

jeszcze nowsze nowe euro, bye bye brzytwo i snajperki!

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic … 18&t=99844

Brujah1685r
2012-02-20 11:29:50

Tylko dwie katapulty? Szkoda... ostatnio śmigałem dla zabawy na trzech i powiem szczerze że cudo... trzy katapy i trzech mistrzów inżynierów i ani razu nie spudłowałem...
No cóż...
Rozumiem ze ograniczenie 0 - 3: kowadło, rangerzy i minerzy oznacza że mogę wsiąść trzy jednostki w tym na przykład po jednej z każdej wymienionej, albo kowadło i dwa oddziały minerów, mi to tito ale znam ludzi którzy się z tego ucieszą.
Spelleater i spellbreaker to było logiczne że zabierają jedną DD nie wiem po co to pisali, przecież to jest akuratnie w rulebooku 8 edycji...

Współczuje DE... no cóż różnie bywa
HE.. na stos... nie dość że problemy stwarzają to jeszcze dali im 100 punktów...

Ogólnie to wejdzie na chwile a później zniknie... nic nie jest wieczne

Andrew
2012-02-14 01:19:05

loboba napisał:

Lipa że nie mają 500 na oddział ;(

To tak jakby poprawić grywalność demonów w 7ed 

loboba napisał:

HE nie są takie super a 100 pkt akurat u nich dużo nie robi.

No prośba

loboba napisał:

Kolejna sprawa może to są beta testy i po paru wypowiedziach zmienią to.

Mam taką nadzieję

loboba
2012-02-10 09:12:52

Lipa że nie mają 500 na oddział ;(
HE nie są takie super a 100 pkt akurat u nich dużo nie robi.
Kolejna sprawa może to są beta testy i po paru wypowiedziach zmienią to.

Andrew
2012-02-09 22:57:10

Moje zdanie jest krótkie na ten temat. Nie będę na tym grać i już. Stare Euro było spoko.

Przegięli...

Chaos Warrior
2012-02-04 13:39:12

jak by mogli przynajmniej wybrać 3  tych rzeczy to jeszcze ok ale w takim stanie dar elfy w zasadzie nie istnieją
przynajmniej mogę normalnie mieć papeta i tzeentcha
przepraszam bardzo za co HE mają + 100 ?! przynajmniej nie mają już 500 pkt na oddział

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
amonzi.pl dobre przedszkole kraków