Prawa Ręka
CALCULATING CHARGE RANGE – zasięg szarży to wartość 2d6+M (W przypadku człowieka 2d6+4). Jeżeli nasz najbliższy model znajduje się w 2D6+M (rzut na Charge range) do najbliższego wroga, to szarża uznawana jest jako successful i niezależnie od okoliczności szarża dojdzie do przeciwnika. Od tego punktu nie liczy się ruchu za wheele itd. Jedyne ograniczenie to max 90 stopni wheel. W ten sposób część modeli może ruszyć się dalej niż wynika to z rzutu.
Także nie od środkowego modelu
Trochę wam tu spammuje ostatnio ale lepiej wszystko poustalać wcześniej niż się kłócić na turnieju xD Wtedy się raczej nie odpuszcza za wiele.
Offline
Prawa Ręka
Spam ciąg dalszy:
Żeby kogoś zaszarżować musi być chociaż kawałeczkiem "in your front arc" i nawet przy lone characterach nie ma wyjątku od tej zasady (albo oślepłem)
Pojedyńcze modele mogą się obracać w miejscu ile chcą za darmo (pivot nie wheel).
A co do strzelaniu do bohaterów na potworach jest po staremu
1-4 potwór 5-6 bohater.
A co do tych czarów to hexy i wspierające można na około ale to już w zasadzie ustalone.
Edit:
jednak 2 x frenzy to nie 2x extra attack bo extra attack się kumuluje ale frenzy już nie i daje 1 atak xD
Ostatnio edytowany przez michau5300 (2010-11-28 10:59:07)
Offline
Jednostka spanikowana od zniszczonego, sprzymierzonego oddziału ucieka w którą stronę?
Czy pojedyncze modele mają pole widzenia 360 stopni?
Offline
Prawa Ręka
1) od najbliższego wroga
2)teoretycznie tak ale na potrzeby szarż, strzelania (chociaż to strzelanie bym sprawdził xD) i większości czarów muszą mieć wroga w przedniej strefie (front arc) czyli mniej więcej po staremu
Offline
2) Co do strzelanie to dam sobie głowę uciąć, że mają pole widzenia 360 stopni, jeśli chodzi o magie to chyba też. Dotyczy to harcowników i pojedynczych modeli
Offline
Prawa Ręka
@Arathorn
A o której edycji piszesz ? Bo ostatnio się powoływałeś na 7 a ona aktualnie mało kogo interesuje.
Offline
Pojedynczy model widzi tak samo jak oddział. W tej edycji stracił 360 stopni widzenia.
Offline
Prawa Ręka
Dawno tu nie pisałem ale cóż xD :
Jeśli deklarujemy szarże na jednostkę uciekającą musi ona zadeklarować ucieczkę, więc ci kusznicy całkiem kulturalnie i legalnie zwiali za stół.
A overrun istnieje, nie jest opisany w ruchach tylko w combat, flee and pursue (str 59 w dużym ang rb).
Też mi coś nie wyszło bo zdrady nie można rzucać na odpornych na psychologię a do takich chyba zaliczają się BG.
Ostatnio edytowany przez michau5300 (2010-12-10 20:21:33)
Offline
ETC 2011 AR FINAL
"Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters."
A w ograniczeniach ras:
"High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit."
Czyli że co? Mogę wystawić oddział 50 Włóczników, byle nie wykroczyć za 500ptk?
Albo coś wartego 600pkt, ale poniżej 40 modeli?
Bo skoro "or" to "lub" to wychodziło by na to, że do danego oddziału mogę stosować jedno z tych ograniczeń, a drugie olewam?
I czy to ja wybieram, które, czy muszę do całej armii stosować jedno i to samo?
Offline
Z tego wynika, że ograniczenia stosowane są do JEDNOSTEK. nie do całej armii.
Nie mów, że startujesz na ETC xD
Offline
Mógłby kosić trawniki w Obi
Jak grałem na turnieju to obowiązywały ograniczenia ETC i powiedzieli mi że oddział nie może przekraczać 40 modeli i 450 pkt (u elfów 500). Więc według mnie obu ograniczeń trzeba przestrzegać. W tym tekście chyba chodzi o to że oddział nie może przekroczyć ani jednego ani drugiego- może mieć maksymalnie 40 modeli ale żeby nie przekroczyć 450/500 pkt albo może mieć 450/500 pkt ale nie może z kolei przekroczyć 40 modeli.
Offline
Chaos Warrior napisał:
Jak grałem na turnieju to obowiązywały ograniczenia ETC i powiedzieli mi że oddział nie może przekraczać 40 modeli i 450 pkt (u elfów 500). Więc według mnie obu ograniczeń trzeba przestrzegać. W tym tekście chyba chodzi o to że oddział nie może przekroczyć ani jednego ani drugiego- może mieć maksymalnie 40 modeli ale żeby nie przekroczyć 450/500 pkt albo może mieć 450/500 pkt ale nie może z kolei przekroczyć 40 modeli.
dokładnie i dosłownie. oba ograniczenia jednocześnie, czyli nie może przekroczyć ani tego, ani tego. generalnie autorom chodziło o white lionów, phoenixów, chaos warriorów i chosenów, (ale też slavów czy clanratów) ale dostało się wszystkim, żeby nie wprowadzać niepotrzebnych zasad szczegółowych.
Offline
Zniszczyliście moje marzenia... chlip
Ale dzięki
Ostatnio edytowany przez Master (2011-04-18 11:32:33)
Offline
1.Co to jest "Siła Jednostki"?
2.Jeśli walczę z mieszaną jednostką to czy mogę wybrać kogo zaatakuje? (Model styka się z obydwiema figurkami)
3.Przy strzelaniu można zdawać testy na 7+,ale czy kogę tak robić przy np.rzutach na ochrone pancerza lub zranienie (7+ w wyniku ujemnych modyfikatorów)
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Offline
Testar napisał:
1.Co to jest "Siła Jednostki"?
2.Jeśli walczę z mieszaną jednostką to czy mogę wybrać kogo zaatakuje? (Model styka się z obydwiema figurkami)
3.Przy strzelaniu można zdawać testy na 7+,ale czy kogę tak robić przy np.rzutach na ochrone pancerza lub zranienie (7+ w wyniku ujemnych modyfikatorów)
Z góry dziękuje za odpowiedź.
to po kolie
1. w tej edycji nie istnieje już coś takiego jak "siła jednostki". Ściągnij sobie aktualne FAQi do swojej armii ze strony GW
http://www.games-workshop.com/gws/conte … Id=3000006
wszystkie odnosiki do SJ zostały skasowane.
2. Każdy model stykający się z dwoma lub więcej (np rydwan) jednostkami może wybrać sobie w kogo bije. Deklarować trzeba naraz wszystkimi chłopkami o jednakowej inicjatywie. Czyli np jeżeli masz lorda o I6 i zwyklaków o I4 to najpierw deklarujesz ataki lordem, patrzysz kto spadł, a kto został i reszta chłopków deklaruje w kogo idzie ile ataków.
3. Nie do końca czaję Twoje pytanie, ale postaram się odpowiedzieć
a) test zranienia Siła / Wytrzymałość. obejrzyj sobie tabelkę w podręczniku, wszystko będziesz wiedział. Pamiętaj tylko, że zawsze ranisz przy rzucie 6. Czyli nawet jeśli masz siły 2, a twój przeciwnik ma T10, to i tak przy rzucie 6 go ranisz.
b) pancerz. siła modyfikuje pancerz, nadążasz? siła 4 osłbai pancerz o 1, siła 5 o 2, siła 6 o 3 itd. Jeżeli ujemne modyfikatory za siłę przekroczą wartość pancerza - nie masz armour save'a. Czyli na przykładzie. Twój chłopek ma siłę 4, a przeciwnik zwykłą light heavy armour, która daje AS5+. Po modyfikatorze za Twoją siłę -1, jego rzut na pancerz wynosi 6+. Jeżeli Twój chłopek ma siły 4 a przeciwnik tylko light armour (AS6+) to twój modyfikator (-1) kasuje mu całkowicie zbroję, nie wykonuje rzutu.
Offline