Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#211 2012-03-17 13:54:08

striker

Właśnie zaczął

Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 45
Punktów :   
Armia w W40: BA,NEC,ORKZ,IG,NL

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Mam pytanie dotyczące armii Space Wolves. Czy można zrobić armie Space Wolves opartą głównie na strzelających Marinesach i Fenrisian Wolfach, z dodatkiem Thunderwolf Cavalry - tak żeby coś tym ugrać...

PS. Zapomniałem dodać, że HQ na wilku, lub z buta.

Offline

#212 2012-03-17 23:22:14

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

striker napisał:

Mam pytanie dotyczące armii Space Wolves. Czy można zrobić armie Space Wolves opartą głównie na strzelających Marinesach i Fenrisian Wolfach, z dodatkiem Thunderwolf Cavalry - tak żeby coś tym ugrać...

PS. Zapomniałem dodać, że HQ na wilku, lub z buta.

Strzelające Kosmiczne Wilki?! Według mnie średni pomysł, ponieważ SW stworzeni są do lania po pysku. Zbudować taką armie można, ale jaki w tym jest sens?! Oczywiście wersja strzelająca istnieje, bo w końcu Grey Hunters (Szarzy Łowcy), to jednostki uniwersalne (bolter, bolt pistol + ccw). W połączeniu z Kawalerią na Wilkach Gromów (Thunderwolf Cavalry) i kilkoma oddziałami Długich Kłów (Long Fangs) można już trochę porzeźić. Na początek przedewszystkim polecam battleforca SW i kodeks.

Offline

#213 2012-03-19 06:58:25

striker

Właśnie zaczął

Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 45
Punktów :   
Armia w W40: BA,NEC,ORKZ,IG,NL

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Okey, dzięki...

Offline

#214 2012-04-12 22:14:01

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Pytanie zasadnicze, ponieważ ciekawi mnie odpowiedź.
Mamy kolejno:
(1) Wolf Guard z power fistem + combi-weapon - jego koszt to 43 pkt.
&
(1) Grey Hunter z power fistem + mark of the wulfen - jego koszt to 40 pkt.

Obydwa  mogą być w jednym oddziale tak wiec albo mamy:
(8) Grey Hunters z flamerem i wolf standard
(1) Grey Hunter z power fistem + mark of the wulfen
(1) Wolf Guard z combi-melta + ccw
koszt: 208 pkt.

albo

(8) Grey Hunters z flamerem i wolf standard
(1) Grey Hunter z mark of the wulfen
(1) Wolf Guard z power fistem + combi-melta
koszt: 203 pkt.

Tak wiec mamy dwa całkiem różne oddziały, w tym jeden z k6 + 1 ataków z power fista, a drugi z 2 atakami z power fista.
Różnica to 5 punktów. W tych pięciu punktach różnicy mamy albo o całe 5 ataków więcej, lub tyle samo ataków z power fista!

Teraz pytanko:
Dlaczego się wystawia Wolf Guarda z power fistem, a nie Grey Huntera z power fistem i mark of the wulfenem?
Czy ten drugi za szybko ginie? Czy jest jakiś inny powód? Bo jedyna różnica w ich statystykach to ilość ataków (Wolf Guard ma o jeden atak więcej od zwykłego Grey Huntera) oraz ma większy Ld (Wolf Guard ma 9, a Grey Hunter 8).

W tym momencie można stworzyć Grey Huntera, który może zapewnić więcej ataków z power fista, a tak czy siak posiadamy w oddziale gościa z Ld 9.
Gdzie jest mój błąd??

Offline

#215 2012-04-12 23:31:18

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Brujah1685r napisał:

Pytanie zasadnicze, ponieważ ciekawi mnie odpowiedź.
Mamy kolejno:
(1) Wolf Guard z power fistem + combi-weapon - jego koszt to 43 pkt.
&
(1) Grey Hunter z power fistem + mark of the wulfen - jego koszt to 40 pkt.

Obydwa  mogą być w jednym oddziale tak wiec albo mamy:
(8) Grey Hunters z flamerem i wolf standard
(1) Grey Hunter z power fistem + mark of the wulfen
(1) Wolf Guard z combi-melta + ccw
koszt: 208 pkt.

albo

(8) Grey Hunters z flamerem i wolf standard
(1) Grey Hunter z mark of the wulfen
(1) Wolf Guard z power fistem + combi-melta
koszt: 203 pkt.

Tak wiec mamy dwa całkiem różne oddziały, w tym jeden z k6 + 1 ataków z power fista, a drugi z 2 atakami z power fista.
Różnica to 5 punktów. W tych pięciu punktach różnicy mamy albo o całe 5 ataków więcej, lub tyle samo ataków z power fista!

Teraz pytanko:
Dlaczego się wystawia Wolf Guarda z power fistem, a nie Grey Huntera z power fistem i mark of the wulfenem?
Czy ten drugi za szybko ginie? Czy jest jakiś inny powód? Bo jedyna różnica w ich statystykach to ilość ataków (Wolf Guard ma o jeden atak więcej od zwykłego Grey Huntera) oraz ma większy Ld (Wolf Guard ma 9, a Grey Hunter 8).

W tym momencie można stworzyć Grey Huntera, który może zapewnić więcej ataków z power fista, a tak czy siak posiadamy w oddziale gościa z Ld 9.
Gdzie jest mój błąd??

Wybacz, że znowu ja odpisuje... ktoś musi pomóc początkującemu

Twój błąd tkwi, w niedoczytaniu "jak działa" mark of the wulfen. Pozwolę sobie zacytować:

"Model z Piętnem Wulfena w walce wręcz posiada zasadę specjalną broń rozrywająca. Dodatkowo, jego normalne ataki zastępowane są liczbą K6+1, którą należy określić tuż przed tym, gdy model ma przystąpić do wykonywania swoich ataków. Te ataki wykonywane są za pomocą zębów i pazurów, a więc nie wpływa na nie ekwipunek bojowy, nie ma znaczenia liczba broni itp.

Po naszemu jest tak: Grey Hunterowi z MotW możesz dokupić power fista, ale z niego nie skorzysta - albo fist, albo mark.

Z Twoich dwóch koncepcji oddziału, tylko druga wersja (203 punkty) jest poprawna

Wolf Guarda wystawia się z power fistem tylko dlatego, że dzięki swoim 2 atakom (3 w szarży, lub przy użyciu kontrataku) "coś" zabije. Natomiast Grey Hunter ze swoim biednym 1 atakiem, w 99% przypadkach niestety nic nie trafi.

łapa <auuuuuuu>

Offline

#216 2012-04-13 07:37:44

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Daaaa... spory błąd z mojej strony, teraz spojrzałem zgadza się w zupełności...
A szkoda szkoda

A możesz mi jeszcze tak w teorii opisać, co daje się oddziałowi 6 Wolf Guardów?
Kombinowałem nad  taką opcją:
(6) Wolf Guard (6*storm bolter, 2*combi-weapon [jakaś metla i flamer], power fist)
+ (1) Razorback (twin-linked lascannon).
Nie wiem czy korzysta się z Razorbacka, ale według mnie opcja jest dość ciekawa. W dodatku ten lascannon wygląda zachęcająco. Wpakowanie do niego 6 Wolf Guardów da chyba jakąś siłę przebicia, nawet jeśli będzie zmuszony ten oddział zajęciem się samemu jakimś celem.

Jeśli dobrze zrozumiałem codex (niestety mam tylko ang. wersje, i nie wszystko rozumiem), to do Razorbacka i Rhino nie można zapakować Wolf Guarda w terminator armour?

Offline

#217 2012-04-15 16:27:47

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Brujah1685r napisał:

A możesz mi jeszcze tak w teorii opisać, co daje się oddziałowi 6 Wolf Guardów?

Najczęściej oddziałowi Wolf Guardów dokupuje się mieszane uzbrojenie. Trzeba również zaznaczyć, że rzadko wykupuje się Wolf Guardów jako osobny oddział, ponieważ w elitach mamy kilka ciekawszych jednostek (np. Lone Wolf). Jednocześnie trzeba podkreślić, że Wolf Guardzi są obowiązkowi, jeżeli wystawiamy Logana Grimnar'a, który daje taką możliwość, że oddziały Wolf Guardów wychodzą ze slotów troops. Wtedy oddziały Wolf Guardów montujemy z mieszanym uzbrojeniem, zależnie od użyteczności, i wielkości oddziału:

(9) Wolf Guard (2*power fist, 6*power weapon, 7*combi-weapon)

(5) Wolf Guard (1*power fist, 4*combi-weapon, 4*power weapon/ccw)

Najczęściej jednak Wolf Guardów wykupuje się jako dowódców, których przydziela się do oddziałów, ale (z tą rzadkością przesadziłem, ponieważ WG wystawia się częściej niż rzadziej) można również pokusić się o wystawienie oddziału Wolf Guardów w następującej konfiguracji:

(5) Wolf Guard (1*power fist / chainfist / thunderhammer, 5*terminator armour, 5*storm shield)

Oczywiście nie jest to jedyna sprawdzona konfiguracja. Istnieje jeszcze masa innych wersji, na przykład oddział wilczych Terminatorów z parą pazurów (wolf claws), lub z najpopularniejszą bronią zasięgową (polecam!) jaką jest wyrzutnia rakiet "cyclone" (cyclone missile launcher). Wszystko zależy od Ciebie, i od Twojej inwencji twórczej. Ja swojego czasu wystawiałem taki oddział (full combat):

(5) Wolf Guard (5*terminator armour, 4*power weapon, 1*chainfist, 5*storm shield) + (1) Drop Pod

Niestety nie udało mi się jeszcze przetestować oddziału z wyrzutnią rakiet "cyclone", ale z tego co podejrzałem u innych graczy, to najczęściej Wolf Guarda który ma wyrzutnie, uzbraja się w terminatorkę (inaczej nie wykupisz wyrzutni), i dołącza się do oddziału 5 Grey Hunterów. Tworzy się dzięki temu kolejny oddział pseudo "Long Fangów". Najczęściej spotykane przeze mnie oddziały Wolf Guardów uzbrojone są w termoski.

Brujah1685r napisał:

Kombinowałem nad  taką opcją:
(6) Wolf Guard (6*storm bolter, 2*combi-weapon [jakaś metla i flamer], power fist)
+ (1) Razorback (twin-linked lascannon).
Nie wiem czy korzysta się z Razorbacka, ale według mnie opcja jest dość ciekawa. W dodatku ten lascannon wygląda zachęcająco. Wpakowanie do niego 6 Wolf Guardów da chyba jakąś siłę przebicia, nawet jeśli będzie zmuszony ten oddział zajęciem się samemu jakimś celem.

Można wykupić oddział 6 Wolf Guardów, ale jest to strata punktów zwłaszcza, że dokupiłeś im storm bolter + combi-weapon, a model może strzelić tylko z jeden broni - na turę. Moim zdaniem storm boltery są zbędne... Co tyczy się transportera Razorback, to tutaj jest on obowiązkowy - zwłaszcza że ma zastosowanie transportowe, jak i przeciw-piechotne / przeciw-pancerne. Co do zarysu ogólnego (Wolf Guard's + Razorback), to tutaj mogę podrzucić dość sprawdzający się pomysł, a mianowicie taki:

(5) Wolf Gurd (power fist, 4*combi-weapon, power weapon / wolf claws)
+ (1) Wolf Priest (runic armour, wolftooth necklace, combi-melta)
+ (1) Razorback (twin-linked lascannon / lascannon with plasma gun)

Wolf Priest jest po to, aby wspomóc oddział, i dać mu pewne bonusy które posiada

Brujah1685r napisał:

Jeśli dobrze zrozumiałem codex (niestety mam tylko ang. wersje, i nie wszystko rozumiem), to do Razorbacka i Rhino nie można zapakować Wolf Guarda w terminator armour?

Nie, nie można
Wilczy Terminatorzy mogą być transportowani albo w Land Raiderze (każdego typu), albo w Drop Podzie.
Trzeba jednak pamiętać, że model w pancerzu terminatora zajmuje dwa miejsca.

W razie jakichkolwiek pytań - nadal służę pomocą

Offline

#218 2012-04-18 09:17:48

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Oddział WG może wykupić z przydziału Land Raidera (dowolnej płci), w związku z tym jestem ciekaw, czy jeśli stworze oddział trzech WG i wykupie im Land Raidera, to co się dzieje z LR jeżeli WG porozdzielam po oddziałach? Czy w związku z rozdzieleniem oddziału WG, mogę do Land Raidera zapakować cos innego niż Wolf Guardów?

Teoria:
Wolf Guardów rozdzielam po oddziałach Grey Hunterów, którzy zapakowani są w Rhinosach, więc czy prawne jest wykupienie Land Raidera? Czy jest to jak najbardziej błędne z mojej strony?
Chciałem zagrać na "teorii" 2 Wielkiej Kampanii Engira Krakendooma - czyli ciężko opancerzone transportery

Offline

#219 2012-04-25 19:25:00

 miszel1997

Rzezimieszek

Skąd: szczecin
Zarejestrowany: 2012-03-24
Posty: 9
Punktów :   

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Szybkie pytanko: jakie statystyki ma działo laserowe montowane w czołgu Predator? Z góry dzięki za odpowiedz.

Ostatnio edytowany przez miszel1997 (2012-04-25 19:33:41)

Offline

#220 2012-04-25 20:37:41

magik1980

Szpaner

Zarejestrowany: 2011-12-22
Posty: 103
Punktów :   
Armia w W40: Dark Angels (3k) Necrons (2k)

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

miszel1997 napisał:

Szybkie pytanko: jakie statystyki ma działo laserowe montowane w czołgu Predator?

Wszystkie działa laserowe posiadają S9  AP2

W Predatorze masz w wieżyczce działo sprzężone, tzn. że możesz przerzucić nieudany rzut na trafienie.
W sponsonach są zwykle działa laserowe (nie sprzężone), tzn. że nie możesz przerzucać kości, które nie trafiły.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
z każdym dniem mojego życia nieuchronnie rośnie liczba tych, którzy mogą mnie pocałować w dupę
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tau codex https://filecache01.rushfiles.one/downl … re+6ed.pdf

Offline

#221 2012-04-25 23:10:41

 Maro

Powergamer

13753063
Call me!
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2012-03-11
Posty: 167
Punktów :   
Armia w WFB: Myślę nad Ogrami
Armia w W40: Jeszcze się zastanawiam
Armia w LOTR: Nie interesuje mnie

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Brujah1685r napisał:

Oddział WG może wykupić z przydziału Land Raidera (dowolnej płci), w związku z tym jestem ciekaw, czy jeśli stworze oddział trzech WG i wykupie im Land Raidera, to co się dzieje z LR jeżeli WG porozdzielam po oddziałach? Czy w związku z rozdzieleniem oddziału WG, mogę do Land Raidera zapakować cos innego niż Wolf Guardów?

Teoria:
Wolf Guardów rozdzielam po oddziałach Grey Hunterów, którzy zapakowani są w Rhinosach, więc czy prawne jest wykupienie Land Raidera? Czy jest to jak najbardziej błędne z mojej strony?
Chciałem zagrać na "teorii" 2 Wielkiej Kampanii Engira Krakendooma - czyli ciężko opancerzone transportery

Strata punktów, jak sama nazwa wskazuje "transporter przypisany"- czyli taki, który przydzielasz tylko dla konkretnego oddziału.
Z tego co się orientuję, to raczej takich cudów o jakich myślisz, raczej nie da się zrobić... Przynajmniej tak jest napisane w kodeksie zwykłych SM.

Nie znam kodeksu SW, ale mam w KrK znajomego który nimi gra, i mogę się go zapytać. Taka mała uwaga: z tego co pamiętam z fluffu, to SW nie korzystali z Drop Podów ponieważ, jest to spowodowane przekonaniem że skoro patriarcha Russ z nich nie korzystał, to oni też nie.

Tak na koniec, link do strony GW z przykładową armią: http://www.games-workshop.com/gws/conte … ue&start=2

Ostatnio edytowany przez Maro (2012-04-25 23:39:28)


O kur@#!... Wacław, sp*&%^!@#my.

Offline

#222 2012-04-26 07:35:39

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Odpowiedź jak najbardziej dobra i pomocna.
Przykładowe rozpiski widziałem i są ciekawe.
Co do Drop Podów, to jest jedna Wielka Kampania (nie kojarzę która akurat) która specjalizuje się w "desantach orbitalnych". Oni korzystają wyłącznie z Drop Podów, co do reszty jak najbardziej masz rację. SW wolą standardowe sposoby walki.

Zapytaj znajomego jeśli można, o moją koncepcje armii, i dodatkowo jeżeli możesz, zapytaj go jak spisują się Dreadnoughty. Ciągle się nad nimi zastanawiam. Niby cacy ale...

Offline

#223 2012-04-26 07:40:20

 Maro

Powergamer

13753063
Call me!
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2012-03-11
Posty: 167
Punktów :   
Armia w WFB: Myślę nad Ogrami
Armia w W40: Jeszcze się zastanawiam
Armia w LOTR: Nie interesuje mnie

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Odpowiedź kolegi z KrK:

wtedy LR jest traktowany jako model ze slotu ciężkiego wsparcia. Jest wliczany w rozpiskę jako osobny pojazd, więc musisz mieć oddział w transporterze już w fazie rozstawienia.

Dreda traktuj jako uber-termosa, są super, ale można je łatwo stracić.

Ostatnio edytowany przez Maro (2012-04-26 13:45:35)


O kur@#!... Wacław, sp*&%^!@#my.

Offline

#224 2012-04-27 13:29:36

 miszel1997

Rzezimieszek

Skąd: szczecin
Zarejestrowany: 2012-03-24
Posty: 9
Punktów :   

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

Zbieram armię Ultramarines. Posiadam figurki z zestawu AoBR + oddział Scoutów z karabinami snajperskimi (5) + Predatora Annihilatora.
Czy ktoś doradzi mi, w co warto zainwestować, co dokupić?

Offline

#225 2012-04-27 14:58:00

magik1980

Szpaner

Zarejestrowany: 2011-12-22
Posty: 103
Punktów :   
Armia w W40: Dark Angels (3k) Necrons (2k)

Re: Space Marines - Kosmiczni Marines

miszel1997 napisał:

Zbieram armię Ultramarines. Posiadam figurki z zestawu AoBR + oddział Scoutów z karabinami snajperskimi (5) + Predatora Annihilatora.
Czy ktoś doradzi mi, w co warto zainwestować, co dokupić?

Zależy jak styl gry obierzesz.

Zastanów się nad transporterami (tylko Razorbacki) - łatwo przekonwertujesz w Rhino, a jak potrzeba, to można i Predatora złożyć. Nie wiem czy w pudełku z Rhinosem znajduje się również działo?!

Szczerze odradzam Vindicatora (moim zdaniem ma zbyt krótki zasięg), lepszy jest Whirlwind - przynajmniej na miękka piechotę (Orki).


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
z każdym dniem mojego życia nieuchronnie rośnie liczba tych, którzy mogą mnie pocałować w dupę
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tau codex https://filecache01.rushfiles.one/downl … re+6ed.pdf

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ryk.pun.pl