Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#16 2010-12-17 13:46:47

 TrebuszeQ

Właśnie zaczął

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 36
Punktów :   
Armia w WFB: WoC
Armia w W40: Tyranidzi, CSM

Re: Tyranids - Tyranidzi

Ja myślę że lepiej wziąć Trygona żeby robił innym tunele.

Offline

#17 2010-12-17 15:15:38

Dragon

Kosmita z K-Pax

Skąd: United Kingdom
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 244
Punktów :   
Armia w W40: I'm a Space Marine

Re: Tyranids - Tyranidzi

kryhu napisał:

A z kolei czy Ravki są opłacalne? Nie wiem jak jest, a są dosyć kuszące (i ładne modele).
Czy jest skuteczne wyrzucanie ich po wykopaniu Trygona i robienia rzeźni.
I czy warto dawać spinefisty na klatach? Jakoś ich nie widywałem w rozpiskach ostatnio...

Tak, Ravenery są opłacalne. Gdyby nie to że Gargoyle są tanie i jest ich dużo, to używałbym Ravenerów regularnie.
Skład 6 Ravenerów spokojnie daje radę z Terminatorami/Nobami i innymi tego typu jednostkami.
Wykopywanie bardzo przydatne zwłaszcza dla Ravenerów, z tym że po wyjściu nie możesz szarżować - tylko strzelać.
Najlepiej jakbyś kilka bitew rozegrał z Trygonem i Ravenerami, wtedy wyczujesz styl ich gry i obierzesz taktykę - ja tak zrobiłem
Ravenery na spinefistach? Takie trochę dziwne, moim zdaniem najlepiej sprawdzaja sie na samych scything talons.
Jak chcesz już dobrze postrzelać to polecam Gargoyle lub Tyranid Shrike.

Ostatnio edytowany przez Dragon (2011-03-30 20:50:00)

Offline

#18 2010-12-17 19:36:12

 kryhu

Zawinięty w celofan

19839010
Skąd: Krzeszowice
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 264
Punktów :   
Armia w WFB: Lizarmeni, HE
Armia w W40: Tyranids, SM

Re: Tyranids - Tyranidzi

Tylko czy dawać im rending clawy?
Z jednej strony z rendingiem to siła, ale przerzucanie trafień i jakieś adrenal glandsy mogą wystarczyć do woundowania. A Ravki fikuśnej siły nie mają....

Offline

#19 2010-12-17 20:08:29

Dragon

Kosmita z K-Pax

Skąd: United Kingdom
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 244
Punktów :   
Armia w W40: I'm a Space Marine

Re: Tyranids - Tyranidzi

kryhu napisał:

Tylko czy dawać im rending clawy?
Z jednej strony z rendingiem to siła, ale przerzucanie trafień i jakieś adrenal glandsy mogą wystarczyć do woundowania. A Ravki fikuśnej siły nie mają....

Nie sądzę żeby rending clawy jakoś specjalnie się sprawdzały. Na 4 edycji było lepiej rozwiązane ich działanie ponieważ rending zadawałeś na trafianiu
Ja używam Ravenerów z dwoma parami scything talons + adrenal glands, w szarży nawet Trygony i Tyranty przeciwnika się uginają
Najlepiej by było jakbyś rozegrał kilka bitew (z różnorodnym uzbrojeniem), bo to co ja piszę może mi się sprawdzać, a komuś innemu nie.

Offline

#20 2010-12-18 22:10:45

 TrebuszeQ

Właśnie zaczął

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 36
Punktów :   
Armia w WFB: WoC
Armia w W40: Tyranidzi, CSM

Re: Tyranids - Tyranidzi

Opłaca się brać takiego full strzelającego Tyranta?

Hive Tyrant
- twin-linked devourers with brainleech worms
- heavy venom cannon
- psychic scream
- paroxysm
- indescribable horror                                         
- adrenal glands
- toxin sacs
- implant attack
- armoured shell

Offline

#21 2010-12-20 13:28:28

Dragon

Kosmita z K-Pax

Skąd: United Kingdom
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 244
Punktów :   
Armia w W40: I'm a Space Marine

Re: Tyranids - Tyranidzi

TrebuszeQ napisał:

Opłaca się brać takiego full strzelającego Tyranta?

Hive Tyrant
- twin-linked devourers with brainleech worms
- heavy venom cannon
- psychic scream
- paroxysm
- indescribable horror                                         
- adrenal glands
- toxin sacs
- implant attack
- armoured shell

Takiego akurat nie, ponieważ jest przepakowany bez sensownymi rzeczami.
Jak już zrobiłeś strzelającego Tyranta, który ma stać z tyłu i strzelać do wszystkiego, to po co mu dajesz: indescribable horror, adrenal glands, toxin sacs i implant attack?
Moim zdaniem indescribable horror, adrenal glands, toxin sacs i implant attack jest do usunięcia. Jak już chcesz dawać coś na Tyranta to hive commander jest przydatny.
Toxin sacs to bez sens, ponieważ mając S6 i tak większość rzeczy ranisz na 2+/3+, korzystniejszy jest adrenal glands, bo w szarży dodaje +1S i +1I.

Ostatnio edytowany przez Dragon (2010-12-20 14:54:24)

Offline

#22 2010-12-23 17:26:10

 TrebuszeQ

Właśnie zaczął

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 36
Punktów :   
Armia w WFB: WoC
Armia w W40: Tyranidzi, CSM

Re: Tyranids - Tyranidzi

Czyli taki się opłaca?

Hive Tyrant
- twin-linked devourers with brainleech worms
- heavy venom cannon
- psychic scream
- paroxysm
- hive commander                                     
- armoured shell

@Down
Taki Tyrant po prostu mi się podoba i nie wiem czy taki jest jak piąte koło u wozu, dlatego się pytam.

Ostatnio edytowany przez TrebuszeQ (2010-12-29 16:05:00)

Offline

#23 2010-12-28 16:08:21

Dragon

Kosmita z K-Pax

Skąd: United Kingdom
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 244
Punktów :   
Armia w W40: I'm a Space Marine

Re: Tyranids - Tyranidzi

TrebuszeQ napisał:

Czyli taki się opłaca?

Hive Tyrant
- twin-linked devourers with brainleech worms
- heavy venom cannon
- psychic scream
- paroxysm
- hive commander                                     
- armoured shell

Według mnie, jest opłacalny. Najlepiej jakbyś pograł i przetestował Hive Tyranta z różnym uzbrojeniem, bo zamieszczanie pytania "czy taki Tyrant się opłaca?" to nabijanie sobie postów.
Na poprzedniej stronie opisałem kilka najczęściej spotykanych wersji Tyranta.

Ostatnio edytowany przez Dragon (2010-12-28 16:13:08)

Offline

#24 2010-12-29 17:28:00

 kryhu

Zawinięty w celofan

19839010
Skąd: Krzeszowice
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 264
Punktów :   
Armia w WFB: Lizarmeni, HE
Armia w W40: Tyranids, SM

Re: Tyranids - Tyranidzi

Ostatnio moja armia w końcu poszerzyła się o Mawloca, Tyranta i Battleforce. I muszę powiedzieć że jestem zaskoczony możliwościami Tyrków o których nie miałem pojęcia i przekonałem się że Tervigon nie jest obowiązkowy w każdej rozpisce (choć naprawdę warto go mieć).
Moje odczucia:
-Mawloc to niezły zabijaka
-Tyrant to rzeźnik
-3 Zoanthropy to marines-killerzy

Szczególnie to ostatnie. Wypaliłem nimi 2 squady u BT i otworzyłem Rhino.
3 blasty, ranię na 3+ i ściągam save'y. Jestem po prostu zachwycony

Offline

#25 2010-12-29 19:58:28

 TrebuszeQ

Właśnie zaczął

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 36
Punktów :   
Armia w WFB: WoC
Armia w W40: Tyranidzi, CSM

Re: Tyranids - Tyranidzi

No tak, jak się ma Spory to są dobre, lub na małych "terenach".

Macie informacje może o nowym Battleforcie do Tyrków? Puki co jest bardzo ubogi w urozmaicenia jak np. Carnifex, i moim zdaniem nieprzydatny.

Btw. mam gratkę dla wszystkich Tyranidziarzy, fajne promocje, może nie ogromne ale, grosz do grosza i parę zł się zaoszczędzi. http://www.sklep-imperium.pl/index.php? … podkat=133

Ostatnio edytowany przez TrebuszeQ (2011-01-11 16:30:23)

Offline

#26 2011-02-20 21:53:02

 kryhu

Zawinięty w celofan

19839010
Skąd: Krzeszowice
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 264
Punktów :   
Armia w WFB: Lizarmeni, HE
Armia w W40: Tyranids, SM

Re: Tyranids - Tyranidzi

Chciałbym się wypowiedzieć na temat paru jednostek i spytać o wasze zdanie (ewentualne porady jak ich używać) na ich temat:

Pyrovore - czy mi się zdaje, czy oni są kompletnie słabiutcy? Poza tym że ściąga armour, to nie ma w tym nic użytecznego.
1 atak? Bez jaj. Na dodatek może wybuchnąć a dla samego heavy flamera raczej nie wydaje się tylu punktów. A szkoda, bo taki ładny model...

Biovore - nie grałem, ale wydaje się naprawdę fajny i strzela dużymi plackami, które zrobią zdecydowanie więcej od Pyrovora.
Na dodatek mogą zaminowywać teren. Muszę ich przetestować na Orków

Lictor - kminie i kminie, lecz nawet na pojedynczego Oblita się tym nie zasadzę. Ma bardzo fajne zasady ale haki to trochę za mało by coś konkretnego ubić. Wyskakiwać przed szarża na innego troopsa i zmiękczyć wroga?
Może by hakami transportery po tyłkach kosić? Można spróbować, tylko szkoda że po wyskoku nie może szarżować…

Venomthrope - też nie grałem, lecz zasady mi się podobają. Woundy na 2+, daje covera pobliskiej piechocie, tworzy dangerous terrain?
Świetne zasady po prostu. Wydają się co prawda mało żywotni, ale zdolności przekonują. Na dodatek ładne modele

Offline

#27 2011-02-21 20:01:23

Dragon

Kosmita z K-Pax

Skąd: United Kingdom
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 244
Punktów :   
Armia w W40: I'm a Space Marine

Re: Tyranids - Tyranidzi

kryhu napisał:

Chciałbym się wypowiedzieć na temat paru jednostek i spytać o wasze zdanie (ewentualne porady jak ich używać) na ich temat:

Pyrovore - czy mi się zdaje, czy oni są kompletnie słabiutcy? Poza tym że ściąga armour, to nie ma w tym nic użytecznego.
1 atak? Bez jaj. Na dodatek może wybuchnąć, a dla samego heavy flamera raczej nie wydaje się tylu punktów. A szkoda, bo taki ładny model...

Biovore - nie grałem, ale wydaje się naprawdę fajny i strzela dużymi plackami, które zrobią zdecydowanie więcej od Pyrovora.
Na dodatek mogą zaminowywać teren. Muszę ich przetestować na Orków

Lictor - kminie i kminie, lecz nawet na pojedynczego Oblita się tym nie zasadzę. Ma bardzo fajne zasady ale haki to trochę za mało by coś konkretnego ubić. Wyskakiwać przed szarża na innego troopsa i zmiękczyć wroga?
Może by hakami transportery po tyłkach kosić? Można spróbować, tylko szkoda że po wyskoku nie może szarżować…

Venomthrope - też nie grałem, lecz zasady mi się podobają. Woundy na 2+, daje covera pobliskiej piechocie, tworzy dangerous terrain?
Świetne zasady po prostu. Wydają się co prawda mało żywotni, ale zdolności przekonują. Na dodatek ładne modele

1. Pyrovore niestety statystykami nie grzeszy, model jest drogi punktowo i według niektórych mało użyteczny!
Z częścią tych argumentów oczywiście się zgodzę, ale nie zgodzę się z tym że Pyrovore jest mało użyteczna. Nic bardziej mylnego
Dwie Pyrovory w Mycetic Sporach spadające w odpowiedniej turze, są wstanie w turę położyć trupem cały dwudziesto osobowy oddział Boyzów, czasami przy odrobinie szczęścia dają radę Terminatorom, ale jakoś nie używam więcej niż dwóch. Model rzeczywiście jest dobrze wymodelowany i całość prezentuje się bardzo znakomicie, z odrobiną green stuffu i kilku chirurgicznych cięć model idealnie można wymodelować na Tervigona.
Według mnie pomimo tego że jest to jednostka droga punktowo i posiada kilka wad to uważam, że jest ona godna polecenia na armie masowe i armie posiadające słaby pancerz.
2. Biovore, jakoś mnie nie urzekła w kodeksie z czwartej jak i piątej edycji. Rozegrałem kilka bitew z jej udziałem i stwierdzam że zła nie jest, ale nie polecam i nie odradzam jej wyboru. Poprostu uważam że za te punkty mogę wykupić inne bardziej "użyteczne" rzeczy.
3. Lictor jak to Lictor, duży ohydny i do tego średnio/rzadko spotykany w rozpiskach. Kiedyś miałem opcje sprowadzania Mycetic Spore przy jego udziale, ale po kilku bitwach plany uległy zmianie i Lictor znikł na dobre z moich rozpisek. Z nadejściem obecnego kodeksu Tyranidów, wszyscy gracze zwracali uwagę na
jednostki "nieużyteczne" (Lictor, Ravener, Gargoyle, itp.). Chodziły pogłoski że Lictor jak i pozostałe modele powrócą z nowymi ulepszonymi zasadami i będą siać postrach na polach bitewnych. Wszystko było okey, aż do momentu kiedy wyszedł kodeks, inne jednostki nabrały sensu, zostały dozbrojone, i okrojone w punktach. Lictor jaki był taki pozostał z drobnymi nowościami.
Podsumowując moje rozważania, uważam że teraz wszyscy albo prawie wszyscy grają omówionym schematem (Hive Guard + Zoanthrope) i na dobre zapomnieli starego poczciwego Lictora - troszkę mnie to smuci, ale nadal będę opracowywał i kombinował taktykę dla Lictora
Kryhu rozegraj kilka bitew z jego udziałem i podrzuć swoje uwagi na jego temat, będę wdzięczny.
4. Venomthrope, godny uwagi model i dość często spotykany ze względu na to że posiada ciekawe zasady i jest bardzo upierdliwy, naprawdę bardzo.
Bardzo często go używam zwłaszcza w bitwach z Eldarami, Dark Eldarami.

Ostatnio edytowany przez Dragon (2011-02-21 20:10:49)

Offline

#28 2011-03-07 21:42:29

 kryhu

Zawinięty w celofan

19839010
Skąd: Krzeszowice
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 264
Punktów :   
Armia w WFB: Lizarmeni, HE
Armia w W40: Tyranids, SM

Re: Tyranids - Tyranidzi

Jako że doszły mnie słuchy o niepotwierdzonych danych zwiastujących nową falę
tyranidów (Harpia, plastikowy Tyrant, plastikowy Tervigon, może Tyrannofex i Mycetic Spore oraz parę metali).
Zaczynam się zastanawiać nad Harpią, idea twin-linkowanej heavy venomy i bombowca w jednym jest naprawdę kusząca.
Ale Tyrannofex też kusi 20 strzałami ;)


Oprócz tego ostatnio mój słodziutki Lictor przyczynił się do śmierci Lorda CSM :)
Jeden wound poszedł od haków, a reszta wręcz. Jestem zadowolony i postaram się go wrzucać w rozpiski kiedy będzie się dało.


Spinefiesty na Ravenerach...czemu nie? Każdy ma 4 strzały z przerzutem, co daje 24 twin-linkowane pociski na 6 Ravkach. Można tym nieźle popestkować.

I co to jest Tyranid Shrike? (polski codex więc przepraszam za ewentualną niewiedzę :| )

Ostatnio edytowany przez kryhu (2011-03-18 17:43:04)

Offline

#29 2011-03-30 16:05:45

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Tyranids - Tyranidzi

kryhu napisał:

I co to jest Tyranid Shrike? (polski codex więc przepraszam za ewentualną niewiedzę )

Tyranid Shrike są to Wojownicy ze skrzydłami, wychodzący z jednostek szybkiego reagowania.

Offline

#30 2011-03-30 20:48:54

Dragon

Kosmita z K-Pax

Skąd: United Kingdom
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 244
Punktów :   
Armia w W40: I'm a Space Marine

Re: Tyranids - Tyranidzi

kryhu napisał:

Jako że doszły mnie słuchy o niepotwierdzonych danych zwiastujących nową falę
tyranidów (Harpia, plastikowy Tyrant, plastikowy Tervigon, może Tyrannofex i Mycetic Spore oraz parę metali).
Zaczynam się zastanawiać nad Harpią, idea twin-linkowanej heavy venomy i bombowca w jednym jest naprawdę kusząca.
Ale Tyrannofex też kusi 20 strzałami


Oprócz tego ostatnio mój słodziutki Lictor przyczynił się do śmierci Lorda CSM
Jeden wound poszedł od haków, a reszta wręcz. Jestem zadowolony i postaram się go wrzucać w rozpiski kiedy będzie się dało.


Spinefiesty na Ravenerach...czemu nie? Każdy ma 4 strzały z przerzutem, co daje 24 twin-linkowane pociski na 6 Ravkach. Można tym nieźle popestkować.

Trochę mnie nie było na forum, ale już nadrabiam zaległości.

Także słyszałem wieści o drugiej fali do Tyranidów, ale czy jest to prawda przekonamy się niebawem.

1. Harpia jakoś mnie nie przekonała, gdy wyszedł kodeks testowałem kilkakrotnie wszystkie modele które wydawały się "przepakowane", ale pomimo
tego że posiada dość ciekawą opcje uzbrojenia i ciekawe zasady, to według mnie jest średnio grywalna i nie wygląda na tak silną na jaką się wydaje.   
2. Ravenery ze spinefistami Niby ciekawa opcja, ale BS3 w porównaniu z WS5 daje do myślenia. Ja uważam że jedyną słuszną wersją
jest wersja do kombatu, na dwóch parach scything talonów z adrenal glands. 

Jak chcesz popestkować, to pograj na Gargoylach, albo na Tyranid Shrike.
Gargoyle są o tyle fajne, że latają 12", po ruchu mogą ostrzelać oddział i dobić resztę w kombacie za pomocą blinding venom. Dokupujesz takiemu
oddziałowi jeszcze toxin sacs i masz porządny oddział do strzelania i walki w zwarciu.
Tyranid Shrike tak jak Wilk'u napisał, są to Wojownicy ze skrzydłami. Posiadają identyczne uzbrojenie co zwykli Warriorzy, ale niestety mają słabszy
pancerz. Są ciekawą opcją na wszelkiego typu hordy i nie tylko, dodatkowo po ruchu mogą strzelać z broni ciężkich .

Ostatnio edytowany przez Dragon (2011-03-31 20:56:34)

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
eggy.pl ortodonta mokotów