Szybkie podejście do Dark Eldarów, na lokalny turniej Tyranidzi mają urlop do końca roku.
Rozpiska: Dark Eldarzy
format: 1500 pkt.
HQ "Dowództwo"
(3) Haemonculus (3*webway portal) 255
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Kabalite Trueborn (2*dark lance) 110
(5) Kabalite Trueborn (2*dark lance) 110
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Raider (flickerfield) 70
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(10) Wyches (Hekatrix, 2*hydra gauntlets, power weapon) 140
(10) Wyches (Hekatrix, 2*hydra gauntlets, power weapon) 140
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Ravager (flickerfield, retrofire jets, 3*disintegrator cannons) 120
(1) Razorwing Jetfighter (splinter cannons, necrotoxin missiles, flickerfield) 170
(1) Talos Pain Engine (chain-flails, close combat weapon, twin-linked heat lance) 135
-----------------
1500 punktów
Haemonculusy porozdzielani są po oddziałach Wracków. Venomy i Raider mają za zadanie przetransportować
oddziały w strefę rozstawienia przeciwnika, by Haemoni mogli pootwierać portale.
Trueborni zajmują dogodne pozycje strzeleckie w terenie, i będą prowadzić powolny lecz skuteczny ostrzał pojazdów.
Wyches, Ravager, Razorwing oraz Talos będą wychodzić z portalu - właśnie nie wiem czy modele z "retrofire jets" mogą
wychodzić z portalu
Ostatnio edytowany przez Dragon (2011-05-27 00:14:05)
Offline
Dragon napisał:
Szybkie podejście do Dark Eldarów, na lokalny turniej Tyranidzi mają urlop do końca roku.
Rozpiska: Dark Eldarzy
format: 1500 pkt.
HQ "Dowództwo"
(3) Haemonculus (3*webway portal) 255
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Kabalite Trueborn (2*dark lance) 110
(5) Kabalite Trueborn (2*dark lance) 110
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Raider (flickerfield) 70
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(10) Wyches (Hekatrix, 2*hydra gauntlets, power weapon) 140
(10) Wyches (Hekatrix, 2*hydra gauntlets, power weapon) 140
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Ravager (flickerfield, retrofire jets, 3*disintegrator cannons) 120
(1) Razorwing Jetfighter (splinter cannons, necrotoxin missiles, flickerfield) 170
(1) Talos Pain Engine (chain-flails, close combat weapon, twin-linked heat lance) 135
-----------------
1500 punktów
Haemonculusy porozdzielani są po oddziałach Wracków. Venomy i Raider mają za zadanie przetransportować
oddziały w strefę rozstawienia przeciwnika, by Haemoni mogli pootwierać portale.
Trueborni zajmują dogodne pozycje strzeleckie w terenie, i będą prowadzić powolny lecz skuteczny ostrzał pojazdów.
Wyches, Ravager, Razorwing oraz Talos będą wychodzić z portalu - właśnie nie wiem czy modele z "retrofire jets" mogą
wychodzić z portalu
Pojazdy nie mogą wychodzić z portalu.
Offline
Od siebie dodam, że Trueborni będą numerem 1 do odstrzału. Więc daj im po Haemonie lub wrzuć w Venomy. Kolejnym ALE do Twojej rozpiski jest Power Weapon na Hekatrixach.
Masz wysoki WS wiec bez bólu powinna trafić, ale na ogół masz S3 więc SM'a ranisz na 5. Ja osobiście wole Venom Blade, a najlepiej Agonizera.
Pierwsza opcja daje Ci trafianie na 3 i ranienie na 2, druga opcja trafiasz na 3 a ranisz na 4 bez Sv.
Retrofire Jets z tego co pamiętam daje Ci deep strike, bez możliwości desantu więc powinno być dobrze
Offline
Windfang napisał:
Od siebie dodam, że Trueborni będą numerem 1 do odstrzału. Więc daj im po Haemonie lub wrzuć w Venomy. Kolejnym ALE do Twojej rozpiski jest Power Weapon na Hekatrixach.
Masz wysoki WS wiec bez bólu powinna trafić, ale na ogół masz S3 więc SM'a ranisz na 5. Ja osobiście wole Venom Blade, a najlepiej Agonizera.
Pierwsza opcja daje Ci trafianie na 3 i ranienie na 2, druga opcja trafiasz na 3 a ranisz na 4 bez Sv.
Retrofire Jets z tego co pamiętam daje Ci deep strike, bez możliwości desantu więc powinno być dobrze
Jest błąd w punktach bo 3 Haemonów z portalem będzie Cię kosztować 345 (3*115). Jeśli masz ich dwóch to kosztują Cię 230 punktów.
Ja bym zrzucił 2 Truebornów z każdej jednostki i zrobił 3 jednostkę z 3 Trubornów i jeszcze jednym - dwoma dark lancami.
Na Hekatrixach venom blade'y i zamiast jednych gauntletów daj shradnet & impaler.
Zamiast Razorwinga jeszcze jednego Ravager'a tylko z flickerfield, a temu Ravagerowi co już masz zdejmij te retrofire jets.
Za zaoszczędzone punkty powinieneś wyskrobać jeszcze jednego Venoma, a może i Raidera.
Wywaliłbym jednych Wracków i dał jeszcze jednego Venoma dla Truebornów. Jeśli coś ma wychodzić z Wychami, to lepiej dać Cronosa, żeby
je pain tokenami supportował. Czyli rozpa wyglądała by tak:
HQ "Dowództwo"
(2) Haemonculus (2*webway portal) 230
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(3) Kabalite Trueborn (2*dark lance) 86
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(3) Kabalite Trueborn (2*dark lance) 86
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(3) Kabalite Trueborn (1*dark lance) 61
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Raider (flickerfield) 70
(4) Wracks (--) 40
+ (1) Raider (flickerfield) 70
(10) Wyches (Hekatrix, 1*hydra gauntlets, 1*shradnet & impaler, agonizer) 145
(10) Wyches (Hekatrix, 1*hydra gauntlets, 1*shradnet&impaler, venom blade) 135
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Ravager (flickerfield, 3*disintegrator cannons) 115
(1) Ravager (flickerfield, 3*dark lance) 115
(1) Cronos Parasite Engine (Spirit vortex, Spirit probe) 110
-----------------
1498 punktów
6 splinter cannons
3 desintegrator cannons
10 dark lances
Wyche mogą wychodzić z Cronosem, albo same, a Cronos może sobie lecieć do przodu sam. Wracksowe Raidery dadzą mu cover, a 2*Ravager i 3*Venom
z Truebornami będzie robił dużo zamieszania przeciwnikowi. Jeśli Cronos ściągnie ogień na siebie to trudno, przynajmniej nie będzie przeciwnik strzelał w coś innego.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2011-05-29 17:55:34)
Offline
Niby koncepcja spoko, ale mam pewne obawy jak dostaniesz misje na znaczniki. Wyszki nawet z pain tokenem potrafią spaść od salwy z boltera.
Poza tym nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem było by, danie na Wrackach Venomów zamiast Raiderów. Praktycznie i tak tylko 5 wieziesz, więc strata
2 dark lanc aż tak nie boli moim zdaniem. Zamiast tego pokusił bym się o wywalenie nawet jednych Truebornów i wrzucenie Scourgów z haywire blasterami.
Może się taki oddział przydać jak ktoś z IG kitra Lemany po krzaczorach. Po za tym, nie jestem fanem Truebornów na dark lancach... jakoś wydaje mi się to
drogie, szklane (nawet jak na DE) i po ruchu Venoma nie masz strzału. Tyle ode mnie.
Offline
Strategos napisał:
Jest błąd w punktach bo 3 Haemonów z portalem będzie Cię kosztować 345 (3*115). Jeśli masz ich dwóch to kosztują Cię 230 punktów.
Według mnie nie ma błędu ponieważ jeden Haemonculus z portalem kosztuje 50+35=85 punktów.
W slocie jest trzech Haemonculusów, każdy z jednym portalem, czyli 85*3=255.
Dziękuje za uwagę, dobranoc
Ostatnio edytowany przez Dragon (2011-05-29 00:35:04)
Offline
Dragon napisał:
Strategos napisał:
Jest błąd w punktach bo 3 Haemonów z portalem będzie Cię kosztować 345 (3*115). Jeśli masz ich dwóch to kosztują Cię 230 punktów.
Według mnie nie ma błędu ponieważ jeden Haemonculus z portalem kosztuje 50+35=85 punktów.
W slocie jest trzech Haemonculusów, każdy z jednym portalem, czyli 85*3=255.
Dziękuje za uwagę, dobranoc
Racja, popatrzyłem na Ancient Homnculusa , który 80 kosztuje. Ale to tym lepiej, bo dwa kosztują 170 w takim razie 60 punktów można gdzieś ładnie upchać.
Proponuje Agonizer na drugiej Hekatrix i jeszcze jeden dark lance na Truebornach. Pozostałe 25 punktów można zainwestować w night shieldy na Raiderach, albo
dokupić 2 Wyche i jakiś mały dodatek za 5 punktów.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2011-05-29 09:29:57)
Offline
Windfang napisał:
Niby koncepcja spoko, ale mam pewne obawy jak dostaniesz misje na znaczniki. Wyszki nawet z pain tokenem potrafią spaść od salwy z boltera.
Poza tym nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem było by, danie na Wrackach Venomów zamiast Raiderów. Praktycznie i tak tylko 5 wieziesz, więc strata
2 dark lanc aż tak nie boli moim zdaniem. Zamiast tego pokusił bym się o wywalenie nawet jednych Truebornów i wrzucenie Scourgów z haywire blasterami.
Może się taki oddział przydać jak ktoś z IG kitra Lemany po krzaczorach. Po za tym, nie jestem fanem Truebornów na dark lancach... jakoś wydaje mi się to
drogie, szklane (nawet jak na DE) i po ruchu Venoma nie masz strzału. Tyle ode mnie.
Zastanawiałem się nad Venomami dla Wracków też, ale myślę, że Raidery są lepszym wyjściem. Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie będziesz chciał z portalu
wychodzić, to możesz oddziały Wych wsadzić do Raiderów.
Ja na Scourge'ach wole Heat Lance Danie ich też dobry pomysł, ale wydaje mi się że w tej konfiguracji Trueborni lepiej się sprawdzą.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2011-05-29 16:09:05)
Offline
A co z tą kulawą 4+1 Wracków i Hemonem? 5-osobowy oddział do pilnowania znacznika to jest troszkę zbyt szalone nawet jak dla mnie
Na małe punkty spoko, ale na 1500 to już lepiej w portal je wstawić. Tylko jest znowu problem z Haemonami.... Zawsze jakieś problemy muszą
wynikać nawet z najprostszych rozwiązań
Offline
Z racji, że 4 wychodzą nowe modele do DE, w które się mam zamiar zaopatrzyć. Oto rozpiska:
Rozpiska: Dark Eldars
format: 2000 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Haemonculus (hexrifle) 65
(1) Haemonculus (hexrifle) 65
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(3) Kabalite Trueborn (2*dark lance) 86
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(3) Kabalite Trueborn (2*Dark Lance) 86
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(3) Kabalite Trueborn (2*Dark Lance) 86
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(4) Wracks (Acothyst, hexrifle) 65
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(4) Wracks (Acothyst, hexrifle) 65
+ (1) Venom (splinter cannon) 65
(10) Wyche (Hekatrix, agonizer, hydra gauntlets, shradnet & impaler) 150
+ (1) Raider (flickerfield, disintegrator cannon) 70
(10) Wyche (Hekatrix, agonizer, hydra gauntlets, shradnet & impaler) 150
+ (1) Raider (flickerfield, disintegrator cannon) 70
-------------------------------------------------------------
FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(5) Scourges (2*heat lance, Solarite) 144
(5) Scourges (2*haywire blaster, Solarite) 140
(9) Reavers (Arena Champion, 3*heat lance, 3*grav talon) 274
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Cronos Parasite Engine (spirit probe, spirit vortex) 110u
-----------------
1998 punktów
2*haywire blaster
2*disintegrator cannon
4*hexrifle
5*heat lance
6*dark lance
10*splinter cannon
Cronos jest z przodu przy rozstawieniu. Haemonculusy zaczynają z Wychami przy Raiderach, dają im pain tokeny i dołączają do Wracksów w Venomach i snajpują.
Wyche wsiadają do Raiderów i gnają do przodu w okolicach Cronosa. Scourges i Reaversi pędzą do przodu polować na pojazdy.
Reaversi mogą polować na jakiś zasadzonych Long Fangów lub tego typu tałatajstwo. Trueborni ostrzeliwują z daleka co się da. W 2 rundzie powinno dojść do zwarcia.
Gdyby nie to, że model Cronosa mi się podoba i chciałem go użyć, to można by wywalić jedną jednostkę Truebornów i dać Siliscusa i 9 Warriorów do
pestkowania w Raiderze z następnym disintegrator cannon. Musiałbym zdjąć jeszcze jednego Reaversa i wtedy straciłbym 1 heat lance i 1 grav talon.
Ucierpiała by na tym siła ognia, ale Warriorzy woundujący na 3+ i dwa rzuty na drugi mogłyby to wynagrodzić.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2011-05-29 22:01:01)
Offline
Hm... koncepcja nie jest zła. Tylko bolą mnie 2 rzeczy.
1. Nie wiem czy zgodne z zasadami jest w 1 turze odłączenie Haemona, wsadzenie dziewczynek do Barki i ruch przez pół stołu.
2. Reavery, mam wrażenie, że ten oddział będzie totalnym magnesem na wszelkie pestki zaraz po Cronosie który raczej nic nie zrobi.
Zanim ta fajna zabawka dojdzie do wroga, będzie zapestkowana na śmierć.
Rzecz jasna zakładam scenariusz pesymistyczny czyli: walczysz z zmechanizowaną IG i przeciwnik zaczyna.
Tak po za tym masz + za Cronosa i 2 oddziały Scourgów!
Offline
Windfang napisał:
Hm... koncepcja nie jest zła. Tylko bolą mnie 2 rzeczy.
1. Nie wiem czy zgodne z zasadami jest w 1 turze odłączenie Haemona, wsadzenie dziewczynek do Barki i ruch przez pół stołu.
2. Reavery, mam wrażenie, że ten oddział będzie totalnym magnesem na wszelkie pestki zaraz po Cronosie który raczej nic nie zrobi.
Zanim ta fajna zabawka dojdzie do wroga, będzie zapestkowana na śmierć.
Rzecz jasna zakładam scenariusz pesymistyczny czyli: walczysz z zmechanizowaną IG i przeciwnik zaczyna.
Tak po za tym masz + za Cronosa i 2 oddziały Scourgów!
Ad. 1
Przy ustawieniu daje Haemonculusa i Wyche tak, żeby się ruszyć (Haemonculus w czasie ruchu się odłącza) i pod koniec fazy ruchu Wyche powinny być dwa
cale od pojazdu. Jeśli pojazd się nie ruszał, to może się ruszyć normalnie.
Ad. 2
Jeśli tak to super. Niech przeciwnik w nich wali. Cronos ma T7 i Sv 3+ do tego 3W. Za nim zejdzie ściągnie dużo ognia, a w między czasie inni dolecą.
Reaversi mają 3+ coverz i T4, jest ich 9. Potrzeba będzie sporo strzałów, żeby ich ściągnąć. Jeśli przeciwnik będzie chciał zdejmować Wyche, no to trudno
Reaversi i Cronos będą mieli ulgę. Ogólnie sprawa jest przerąbana, bo w pierwszej rundzie Trueborni strzelają, a cała banda naćpanych leci w Twoją stronę
więc przeciwnik wie, że w drugiej rundzie będzie miał ciapło. Jeśli ma jakąś piechotę, to Venomy mają w co strzelać. Jeśli nie to będą musiał poczekać aż
Trueborny coś wysadzą.
Ja przeciwko właśnie takim armiom robię sobie testy na sucho w głowie.
Scourge to super jednostka na 5 hipkach, które się ruszają na 12 cali masz lancujące melty, czyli 21 (jeśli chcesz mieć 2d6 na przebicie) cali od nich
wszystkie pojazdy mają ciepło, Ci z haywire blasterami mają jeszcze większy zasięg.
Offline
W weekend mam zamiar zagrać sobie 2 vs 2.
Ja z CSM na SW i CSM. Każdy robi rozpiskę na 1000 pkt.
Rozpiska: Krwawe Anioły
format: 1000 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Kronikarz (pistolet "infernus", moce: potęga bohaterów, porażenie) 115 pkt.
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(1) Kapelan (plecak rakietowy, pistolet "infernus") 140 pkt.
(1) Drednot Furioso (para krwawych szponów)
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(5) Zwiadowcy (karabiny snajperskie) 75 pkt.
(10) Drużyna szturmowa (bomby termiczne) 195 pkt.
(7) Drużyna taktyczna (Sierżant + rękawica energetyczna) 147 pkt.
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Prom Szturmowy "Stormraven" (sp. działo termiczne, sp. działo plazmowe) 200 pkt.
-----------------
997 punktów
Plan:
Drednot razem z Drużyną Taktyczną i Kronikarzem lecą Stormravenem do przodu. Zwiadowcy rozstawiają się w pewnej odległości i strzelają do ciężkiej
piechoty i Świniaka, który na pewno będzie. Kapelan razem z Drużyną Szturmową wdaje się szybko w WW z piechotą przeciwnika. Jeśli Stormraven przetrwa
transport jednostek lata po polu bitwy i strzela do ciężkich pojazdów i piechoty. Drednot szarżuje na najbliższe jednostki, a Kronikarz razem z Drużyną
Taktyczną robią mały zamęt.
Nie wiem jeszcze co przyszykował mój sojusznik. Jakieś porady dotyczące rozpiski?
Nie jestem jeszcze dość doświadczony w tej armii.
Pozdrawiam.
Offline
Rozpa nie najgorsza, choć ja bym zmniejszył liczbę jednostek w drużynach i próbował wcisnąć Predatora...
Świetny pomysł z Furiozo, choć muszę ostrzec, że w walce ze Świnką raczej przegra... co do rozpiski CSM radze sporo na Oblity postawić - macie deficyt
ciężkiego strzelania. Do tego jakichś Berków, Plagusów. Świnka na lashu mile widziana - tania ale bardzo skuteczna.
Offline
Nie wiem za bardzo gdzie można zmniejszyć. Zwiadowcy ze snajperkami przydadzą się na Świniaka, ponieważ ma dużą wytrzymałość.
Szturmowych żal mi wywalać, Kapelan daje im nieustraszonych i ma liturgie krwi (podczas szarży wszyscy mogą przerzucić rzuty na trafienie),
a Kronikarz potrzebuje trochę osłony. A co do Drednota, to jest bardziej od wymiatania piechoty, niż walki ze Świniakiem.
Ostatnio edytowany przez Cahir (2011-06-15 22:12:42)
Offline