Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

  • Index
  •  » Zasady
  •  » Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

#91 2012-04-02 18:13:35

 Hobbyt

Właśnie zaczął

Skąd: Pod Poznaniem
Zarejestrowany: 2011-11-03
Posty: 48
Punktów :   

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

No to jak jest z tym przygwożdżeniem?
W rulebooku jest napisane, że przy ostrzale z broni przygwożdżającej testy morale wykonuje się po rzucie na pancerz bądź przy rzucie na osłone. A o zwykłym "padnij" nic nie wyjaśniono.

Ostatnio edytowany przez Hobbyt (2012-04-05 16:41:33)

Offline

#92 2012-04-06 21:59:49

 Strategos

KUPIEC

Skąd: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Hobbyt napisał:

W rulebooku jest napisane, że przy ostrzale z broni przygwożdżającej testy morale wykonuje się po rzucie na pancerz bądź przy rzucie na osłone. A o zwykłym "padnij" nic nie wyjaśniono.

Sprawa wygląda tak:
1. Przeciwnik rzuca na trafienie
2. Jeśli coś trafił, to rzuca na zranienie
3. Jeśli zranił, to teraz masz dwie możliwości:
a) rzucać na pancerz
b) rzucać na inv'a
c) rzucać na cover, jeśli w nim jesteś
d) wykonać komendę padnij i rzucać na cover. "Padnij" da Ci +1 do covera, czyli z covera na 5+ masz 4+ itd. Jeśli nie jesteś w coverze, to komenda "padnij" da Ci cover na 6+.

Jeśli zdecydujesz się wykonać padnij, to w następnej swojej rundzie się będziesz zbierał.
Jeśli zostałeś trafiony bronią przygwożdżającą, to jeśli nie udał Ci się rzut na save i dostałeś rany, to musisz wykonać test na morale. Jeśli Ci się nie uda, to jesteś przygwożdżony.

Czy o to Ci chodziło?

Ostatnio edytowany przez Strategos (2012-04-06 22:00:40)

Offline

#93 2012-04-07 00:34:54

 Hobbyt

Właśnie zaczął

Skąd: Pod Poznaniem
Zarejestrowany: 2011-11-03
Posty: 48
Punktów :   

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Czyli można paść przy ostrzale z broni przygważdżającej.
Dzięki

Offline

#94 2012-05-12 18:52:11

 Iglacy

Pomywacz

Zarejestrowany: 2012-05-12
Posty: 2
Punktów :   
Armia w W40: orks ;D

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Witam!

Jestem początkującym graczem i mam kilka pytań odnośnie Orkowych bohaterów niezależnych
- Czy Gniazda Żmijów (Stary Zogwort) można użyć więcej niż jeden raz? / Czy mogę skorzystać z niego w każdym momencie gry, czy tylko np. podczas walki wręcz?

- Mam wielki problem, gdyż mój przyjaciel grający Kosmicznymi Marines, bardzo często używa mocy psionicznej jednego ze swoich bohaterów niezależnych, (nie wiem czy dobrze zapamiętałem) który otwiera dziurę do osnowy i wciąga cały mój oddział (pod znacznikiem). Jest to strasznie wkurzające, i nie wiem jak mam się przed czymś takim bronic . Niektórzy z B.N Ultramarines posiadają jakieś przedmioty, które bronią ich przed mocami psionicznymi. Czy Orkowie także maja  takie artefakty, które zapewniają im specjalna ochronę? Nigdzie nic nie mogłem znaleźć nic o Orkowych sposobach ochrony przed psioniką wroga.

Za wszelka pomoc dziękuje

Ostatnio edytowany przez Iglacy (2012-05-12 18:54:25)

Offline

#95 2012-05-12 21:22:27

 Gruby

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2011-08-24
Posty: 2036
Punktów :   
Armia w W40: Orkz [Evil Sunz]

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Skoro jest to broń do walki wręcz i to zatruta, to tak ją traktujesz. Możesz jej użyć w każdym CC.
Co do tej mocy kolegi SM-a, to jest źle ponieważ ataki mocy psionicznych i broni psionicznej są traktowane jak power weapony, z tym że atakujący przerzuca Twoje udane testy invulnerable'a. Czyli jedynym wyjściem dla Orków jest zamontowanie cyborg body. Co do tej mocy, kilka uwag:
1. Kontroluj, czy Twój przeciwnik ruszył Kronikarza, czy nie, gdyż ta moc ma w profilu: ciężka 1 (patrz rulebook).
2. Nie wciąga od razu całego oddziału, bo trzeba najpierw rzucić na zranienie. Co nie zmienia faktu że to jest S10 AP1 (mocne).
3. Umieszcza się małą templatę / wzornik (tak na wszelki wypadek wspomniałem).
4. Nie wiem, czy kolega Ci o tym wspominał, ale jak nie zda testu Ld dla tej mocy, to wzornik leci nad głowę Kronikarza (wtedy już wzornika nie znosi )

Tak w ogóle jest to pytanie bardziej do tematu Orków aniżeli tutaj, no ale trudno.


http://www.nodiatis.com/pub/19.jpg


Born to Lose - Live to Win

Offline

#96 2012-05-13 12:33:18

 Iglacy

Pomywacz

Zarejestrowany: 2012-05-12
Posty: 2
Punktów :   
Armia w W40: orks ;D

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Bardzo dziękuje za szybką pomoc

Offline

#97 2012-05-18 14:48:20

 Aer0810

Szpaner

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-11-01
Posty: 102
Punktów :   
Armia w WFB: czsem Lizardman
Armia w W40: orks, DA, CSM

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Czy jeżeli Terminatorom wykupię Land Raidera, to czy dalej mogę używać teleportacji (czy mogę się teleportować razem z pojazdem)?


"Orkowie to szczytowe osiągnięci procesu kształtowania ras. Dla nich odwieczne zmagania z losem zakończyły się zwycięstwem. Wykształcili społeczeństwo, któremu obce są obciążenia czy lęki. Jakież may prawo ich osądzać? My, Eldarzy, którzy ponieśliśmy klęskę czy ludzie, którzy są na najlepszej drodze do upadku? A dlaczego? Ponieważ szukaliśmy odpowiedzi na pytania, których Orkowie nawet nie zadali! Mamy przed oczyma kulturę która jest silna, a nazywamy ją prymitywną."

- Uthan Przekorny, eldarski filozof

Offline

#98 2012-05-18 20:02:27

magik1980

Szpaner

Zarejestrowany: 2011-12-22
Posty: 103
Punktów :   
Armia w W40: Dark Angels (3k) Necrons (2k)

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Możesz nadal się teleportować, ale nie możesz być w pojeździe (Land Raiderze).
Wykupienie przypisanego transportera nie oznacza że oddział musi w nim wchodzić do gry. Jeśli chcesz możesz (w tym przypadku) teleportować Terminatorów a Land Raider może wyjechać z Twojej krawędzi stołu (deklaracja przy ustalaniu rezerw + oddzielny rzut na rezerwy dla transportera). Jeśli chcesz by Terminatorzy weszli do gry na pokładzie Land Raidera, to musisz pominąć teleportację, wtedy Land Raider z Terminatorami wchodzi normalnie od twojej krawędzi stołu (dokładnie wyjaśnione na str. 94 i 95 w rulebooku).


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
z każdym dniem mojego życia nieuchronnie rośnie liczba tych, którzy mogą mnie pocałować w dupę
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tau codex https://filecache01.rushfiles.one/downl … re+6ed.pdf

Offline

#99 2012-05-21 18:01:35

 Aer0810

Szpaner

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-11-01
Posty: 102
Punktów :   
Armia w WFB: czsem Lizardman
Armia w W40: orks, DA, CSM

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Dzięki wielkie.


"Orkowie to szczytowe osiągnięci procesu kształtowania ras. Dla nich odwieczne zmagania z losem zakończyły się zwycięstwem. Wykształcili społeczeństwo, któremu obce są obciążenia czy lęki. Jakież may prawo ich osądzać? My, Eldarzy, którzy ponieśliśmy klęskę czy ludzie, którzy są na najlepszej drodze do upadku? A dlaczego? Ponieważ szukaliśmy odpowiedzi na pytania, których Orkowie nawet nie zadali! Mamy przed oczyma kulturę która jest silna, a nazywamy ją prymitywną."

- Uthan Przekorny, eldarski filozof

Offline

#100 2012-06-22 20:40:20

 artur

Hehe, zaczynam

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 23
Punktów :   
Armia w W40: Tau Empire

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jest to moja pierwsza przygoda z W40K i jak to bywa często, mam wątpliwości dotyczące Tau i ich jetpack'ów.
Często na forach wspominają, że zbroje Battlesuit mogą po strzale schować się za przeszkodą. Wertuję jednak zasady i nic tam na ten temat nie ma.
Na stronie 52 zasad ogólnych (PL) jest tekst w ramce "plecaki odrzutowe" gdzie opisano różnicę pomiędzy plecakami rakietowymi, a plecakami odrzutowymi.

Z tekstu wynika, że Tau dysponują plecakami odrzutowymi, które dają tylko zasadę specjalną "Nieustępliwy".
Natomiast możliwość ruchu w fazie szarży dają plecaki rakietowe.

I tu moje pytania:
1. Który plecak to jetpack ?
2. Jeśli jetpack to plecak odrzutowy, to dlaczego ludzie piszą, że można poruszać się po strzale, skoro w zasadach nic o tym wzmianki?

Offline

#101 2012-06-22 22:58:02

 Gruby

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2011-08-24
Posty: 2036
Punktów :   
Armia w W40: Orkz [Evil Sunz]

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Tau mogą skakać po strzale i po walce wręcz, bo... to Tau? Tak, to adekwatna odpowiedź. Mogą ponieważ mają gdzieś zapis w codexie dotyczący jetpacków. Jedynym moim zdaniem fluffowym wytłumaczeniem dla tego jest: To tchórzliwe, wredne, niebieskie mendy. Oczywiście nic do nich nie mam


http://www.nodiatis.com/pub/19.jpg


Born to Lose - Live to Win

Offline

#102 2012-07-11 18:37:20

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m2401006a_60040199026_40KRulebookENG_873x627.jpg

Offline

#103 2012-07-23 21:24:35

Yamcha

Ma w domu hodowlę turkuci podjadków

Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 798
Punktów :   
Armia w WFB: O&G, Dwarfs, DE, Lizards
Armia w W40: Eldars, Death Guards, IG DCoK

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Rzadko zwracam się z prośbą o interpretacje zasad, ale dziś mam pytanie dotyczące nowej edycji. Ogólna zasada skyfire, mówi o tym że strzelając do skimmerów, broń może korzystać z niemodyfikowanego BS strzelca. Wynika z tego, że bez tej zasady pojazdy typu skimmer, trafiane są na wartości innej - pewnie na 6, jednakże nie ma informacji w rulebooku, żeby skimmery dostawały cokolwiek poza zasadą "jink" - czyli cover save. Jak to jest?


振り向かないでいてくれよ
君の瞳に弱いから

Offline

#104 2012-07-23 21:50:42

 Gruby

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2011-08-24
Posty: 2036
Punktów :   
Armia w W40: Orkz [Evil Sunz]

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Jak strzelasz bez zasady skyfire, to walisz snap shoty. W istocie, jest to w rulebooku i jak znajdę czas (zaręczam iż znajdę) to poszukam


http://www.nodiatis.com/pub/19.jpg


Born to Lose - Live to Win

Offline

#105 2012-07-23 22:02:47

Yamcha

Ma w domu hodowlę turkuci podjadków

Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 798
Punktów :   
Armia w WFB: O&G, Dwarfs, DE, Lizards
Armia w W40: Eldars, Death Guards, IG DCoK

Re: Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi

Jesteś jak narazie jedyną osobą, która przedstawiła tak optymistyczną interpretacje. Jeśli znajdziesz coś na temat snap shotów i skimmerów to daj znać.


振り向かないでいてくれよ
君の瞳に弱いから

Offline

  • Index
  •  » Zasady
  •  » Zasady Warhammer 40k - Pytania i odpowiedzi
Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
piosenka o pisance wielkanocnej złaczki zaprasowywane do miedzi