Prawa Ręka
RYKowisko 2011
OSTATECZNY OFICJALNY KOMUNIKAT TURNIEJOWY
Termin:
10 grudnia 2011 Oficjalne rozpoczęcie o godz. 09.30, ale graczy biorących udział w turnieju uprasza się o dotarcie najpóźniej na godz. 9:00.
Miejsce
Wyższa Szkoła Lingwistyczna i Galeria Językowa Słowodawskich, ul. Kopernika 17/19/21 (budynek za bankiem PKO). I piętro, sala 206 lub naprzeciwko niej
Wstęp:
Na imprezę darmowy, natomiast udział w turnieju - 10 zł od osoby.
Zgłoszenia:
można przyjść prosto z marszu na tuniej ALE! Osobom, które do 8 grudnia, godz. 24:00 wyślą rozpiskę na adres sebekkuk@gmail.com otrzymają dodatkowy punkt do generalnej klasyfikacji.
Zgłoszenie winno zawierać: rozpiskę w formacie html, PDF, ewentualnie DOC lub TXT.
Zasady turnieju:
gramy trzy bitwy bez scenariuszy specialnych (battleline)
FORMAT 2400 punktów EURO
Zasady Euro:
-Bohaterzy otrzymają zasadę "look out sir" przeciwko czarom które automatycznie zabijają lub też usuwają cały oddział. Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th,Infernal Gateway 11-12 efekt. Są stosowane normalne wymogi dotyczące zasady "look out sir".
Ogólne ograniczenia:
2400 Punktów.
Specjalni oraz imienni bohaterzy są zakazani.
Obowiązują tylko armie które zostały wydane w Księgach Armijnych przez Games Workshop.
Można użyć maksymalnie trzy identyczne pospolite (core) jednostki (bez względu na ekwipunek i wyposażenie)
Armia może liczyć maksymalnie do pięciu maszyn jak i broni wymagających użycia templatki.
W tym wypadku maszyny wymagające użycia templatki liczone są jako jeden wybór.
Wszystkie bronie wymagające użycia templatki (magiczne przedmioty zdolności itd.) za wyjątkiem czarów są liczone.
Maksymalnie 45 modeli dla oddziałów z bronią strzelecką o zasięgu 20” i powyżej (nie wliczając maszyn, bohaterów i rydwanów).
Wielkość regimentów jest ograniczona następująco:
Maksymalnie do 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzącą,magiczne przedmioty/sztandary).
Te ograniczenia obowiązują podczas tworzenia rozpiski – wielkość oddziału jak i jego koszt może zostać zwiększony podczas gry ( np.: - poprzez dołączenie się bohatera do regimentu)
Ograniczenia Magii
Za wyjątkiem wiatrów magii jak i „Chanelingu”, armia może wygenerować dwie dodatkowe PD/DD na fazę.
możesz mieć jednostki lub zdolności które właściwie wygenerują więcej niż dwie dodatkowe kostki, lecz wtedy nadmiar kości zostanie utracony.
niektóre z magicznych przedmiotów oraz umiejętności wliczane są do tych które generują kostki do tego limitu
te przedmioty oraz umiejętności które generują kości do limitu nie mogą dodać ich więcej niż 2 kostki PD/DD na fazę. To oznacza że jeśli weźmiesz na przykład power scroll to nie można już wziąć innego przedmiotu dodającego kości do puli PD/DD.
wszystkie armijne modyfikatory są stosowane i nie zmienne podczas gry
Szczegółowy opis
Za wyjątkiem wiatrów magii oraz zasady „channeling” (połączenia), armia może dodać tylko i wyłącznie dwie kostki do puli kostek mocy lub rozproszenia w każdej fazie magii. Każda kostka dodana do puli, bez względu na źródło (wygenerowana,wykradziona,zachowana z poprzedniej fazy magii,wygenerowana przez magiczny przedmiot/zdolność by poprawić czar przed lub po zamiarze jego rzucenia,wyprodukowane przez czary jak i przez właściwości szkoły magii itd.) wlicza się do limitu. Nadmiar kostek jest najzwyczajniej w świecie stracony i nie może być użyty w żadnym przypadku(nie mogą być zachowane). Jeśli kostki zostaną skradzione z puli przeciwnika i przekroczą dopuszczalny limit także zostają one stracone lecz po obu stronach (przeciwnik traci skradzioną ilość a ty nie możesz ich zachować).
Niektóre specjalne przedmioty jak i zdolności zmniejszają limit kości mocy i rozproszenia, który możesz dodać do puli. To oznacza, że jeśli rozpiska zawiera przedmiot dający 1 kostkę mocy to twoja armia może wygenerować jeszcze tylko jedną dodatkową kostkę zamiast dwóch w twojej fazie magi do końca gry (bez względu na to czy ów przedmiot został zniszczony lub zużyty).
Zauważcie, że nie można mieć takiej kombinacji przedmiotów, która zmniejszy limit dodatkowych kostek poniżej zera.
Ograniczenia przedmiotów
-Power Scroll jest zakazany
-każda zdolność mistrz magii (Loremaster) liczy się jako zdolność generująca 1 PD w fazie magii.
-każdy przedmiot który automatycznie rozprasza czar liczy się jako przedmiot generujący 1 DD w fazie magii.
-Folding Fortress jest nie dozwolona
Ograniczenia Armijne
Bestie: żadnych ograniczeń.
Bretonia:Trabuszet 0-1.
Mroczne Elfy: Hydra 0-1, maksymalnie 35 Kusz powtarzalnych w armii.
Krasnoludy: każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 kostka do DD. Grudge Throwers 0-2.Armia Krasnoludzka może wygenerować cztery dodatkowe kostki do dispela zamiast dwóch.
Demony: maksymalnie 28 modeli w oddziale, Flamersi 0-1. Siren song może być wybrana tylko raz.
Imperium:czołg liczy się jako maszyna. Czołg, rakietnica i inżynier 0-1.
Wysokie Elfy:maksymalnie 500 punktów lub 40 modeli na oddział. Vortex Shard liczy się jako +1 DD. Book of Hoeth liczy się jako 2 PD i 2 DD; Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD.
Jaszczuroludzie: Salamandry 0-1,T erradony, Skinki kameleony, Stegadony (każdy rodzaj) 0-2, Beclaming Cogitations liczy się jako +1 PD i +2 DD, Cupped hands liczy się jako +2PD.
Ogry: żadnych ograniczeń.
Orki i Gobliny: żadnych ograniczeń.
Szczury: Hell Pit Abomination 0-1, Gutter runners 0-2, Inżynierowie 0-3.
Wampiry: Wraiths and Varghulf 0-1.
TK: żadnych ograniczeń.
Leśne Elfy: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD.
Wojownicy Chaosu: Hellcannon 0-1, Infernal Puppet liczy się jako +1 PD i +2 DD ,Tendrils of Tzeench i Conjoined Homunculus liczą się jako +1 PD.
Punktacja
Punkty zwycięstwa liczone są tak jak w Rulebooku z takim wyjątkiem że jednostki uciekające liczą się jako martwe
Punkty zwycięstwa Róznica
0-150 10-10
151-300 11-9
301-450 12-8
451-600 13-7
601-750 14-6
751-900 15-5
901-1050 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500- 19-1
1500+ - 20/0
Wirtualne pole widzenia
Tabelka wymiarów
0:Robactwo – modele tego wymiaru nigdy nie blokują pola widzenia oraz nie dają shcroniena
1:Piechota, bestie wojny ,maszyny wojenne
2:Kawaleria, monstrualna piechota/kawaleria /bestia, rydwany, jednostki unikalne z zasadą „Duży Cel”
3.Potwory, wszystkie duże cele
Pole widzenia zawsze sprawdzane jest wirtualnie od podstawki do podstawki. Modele mają zasięg widzenia 90 stopni. Widok blokowany jest przez modele które mają ten sam lub większy rozmiar jak modele których pole widzenia jest aktualnie sprawdzane jak i zarówno ich celu.
Teren
Wzgórza mają wielkość 2 na poziom tak więc wzgórze mające trzeci poziom ma wielkość 6 i blokuje pole widzenia/daje twardą osłonę tak jak modele tego samego wymiaru. Jednostki stojące na wzgórzu dodają swój wymiar do wymiaru wzgórz na którym się znajdują. Budynki i duże skały zawsze i całkowicie blokują pole widzenia. Lasy nie blokują wizury, ale słaba osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone przez lub w las ale nie przez niego. Ruiny nie blokują wizury, ale twarda osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone w ruiny ale nie przez nie lub z nich. Jednostki stojące za przeszkodami dostają słabą (drewno) lub twardą (kamień) osłonę.
Osłona od jednostek i terenu
Osłona jest przyznawana w momencie gdy 50% jednostek w oddziale który został celem jest częściowo lub całkowicie zasłoniętych przez inne jednostki lub teren przed oddziałem strzelającym. W porządku związanym z dawaniem coveru przez modele, ich rozmiar musi być jeden rozmiar mniejszy od jednostki będącej celem o i od strzelającego modelu
Skirmisherzy
Skirmisherzy nigdy nie blokują pola widzenia i są widziani zgodnie z ich rozmiarem w tabelce oraz zapewniają osłonę zgodnie z zasadami powyżej. Podczas określania osłony dla kogoś schowanego za skirmisherami luka pomiędzy nimi traktowana jest jako część oddziału. Podczas formacji do walki skirmisherzy blokują pole widzenia jak normalne jednostki.
Ostatnio edytowany przez michau5300 (2011-11-16 14:53:35)
Offline
Mogę pomóc tylko jeśli chodzi o ostatnie pytanie tzn. czy będzie miał kto grać : Ja bardzo chętnie - czyli jedna osoba już jest.
ps. Sugerowałbym uzupełnienie pierwszego posta o rzeczy takie jak proxy, braki rozpisek i tym podobne kwestie.
Offline
hej ho. 15 mnie nie ma, może ewentualnie 16? w niedzielę? albo 14 w piątek? tydzień później jest Arena w Krakowie, więc licho.
mam tereny jak by co, tylko muszę wiedzieć wcześniej, że mam przywlec z działki.
nie zgłaszajmy tego do ligii, na tym etapie przynajmniej. niech się odbędą z dwa sensowne turnieje (z minimum 10 graczami, od początku do końca, etc.) i można będzie bezpiecznie zgłaszać. W razie czego służę pomocą, mam znajomków w adeonie, prześlą dokładne instrukcje zgłaszania. (chodzi głównie o arkusz zgłaszania wyników itp. post na Borderach to nie wszystko)
wiem, że środowisko jest przeciwne, ale jestem absolutnie i z pełną mocą ZA proxami. Chodzi o ilość graczy (jak największa) , zachętę do dalszego zbierania (pograłem, było fajnie, może nawet wygrałem coś, to dokupię figurynki i będę się bawił ) itp. jest nas mało w naszym świętym mieście, trzeba dbać o świeży narybek. Mi nie wadzą kartoniki u przeciwnika, jeśli wiec co jest co. W przeciwnym razie ryzykujemy sytuację "mam 2300 punktów, ale zabroniono proxów, to chrzanię to, w ogóle nie idę". Takie jest moje zdanie. Powiedzmy limit maks 25 procent proksów z BARDZO DOKŁADNYM zaznaczeniem co dane kartoniki udają. przypominam, że nawet na turniejach klasy lokal (a do takiego aspirujemy) zgłoszonych do ligii można grać w jakimś limicie proksami.
rozpiska może być namazana na bilecie, ale musi być i musi być czytelna. ewentualnie można przynieść laptopa z armybuilderem i w trakcie turnieju sprawdzić legalność. nie trwa to długo a ułatwia życie.
Jeśli chodzi o sędziowanie, jeśli turniej będzie w terminie takim, że mogę się pojawić chętnie pomogę, ale nie rezygnując z grania.
Offline
Skoro już powstał temat to mogę wylać swoje żale i smutki pt.: dlaczego nie jest to turniej Warmahine & Hordes (taki mały żarcik sytuacyjny żeby się za poważnie znowu nie zrobiło)
A teraz tak serio. Master wspominał raczej o dacie 22 października, nawet jeśli to czasu zostało bardzo mało. Co mógłbym powiedzieć jako współorganizator pewnego niewypału (czyli turnieju w Warmastera jakieś 10 lat temu), nie starajcie się na siłę zapraszać przyjezdnych. Nie wiem ile turniejów zorganizował Master, ale lepiej IMO zacząć od turnieju lokalnego, sprawdzić jak sobie radzi (lub radzą bo nie wiem czy organizatorów nie jest więcej) i wtedy jak już będzie wszystko opanowane można pokusić się o turniej o szerszym zakresie uczestników. Potrzebny będzie też sędzia, dobrze by było żeby znał dobrze zasady i nie był jednocześnie uczestnikiem turnieju. Sędzia jako uczestnik turnieju to dosyć często katastrofa, mniejsza lub większa, więc lepiej nie kusić losu.
Jeśli chodzi o reklamę turnieju to plakaty + wiadomości na forach, ulotki to marnotrawstwo pieniędzy, jeśli już jest jakiś budżet na reklamę to lepiej przygotować jakiś gadżet dla uczestników turnieju, bardzo dobrym pomysłem były by np. takie miniaturowe miarki.
Teraz potrzeba bardziej doprecyzować ogólne założenia turnieju i podpytać miejscowych graczy czy są chętni. Nie wiem kto liczył się w tych 7 osobach, ale pewnie jeszcze kilka osób by się znalazło, myślę że jak by na turniej przyszło 10 uczestników to byłoby to już ok. Tak więc życzę powodzenia, co mogłem to podpowiedziałem, także prywatnie, jak turniej będzie 22 to może bym nawet zajrzał zobaczyć jak to wyszło.
Offline
Prawa Ręka
W wiadomości prywatnej od Mastera miałem 15 chociaż też mi się wydawało, że 22.10 miało być.
W sumie te proxy to nie jest zły pomysł w naszej sytuacji. Nie lubię ich ale sam się na 2400 nie wystawię. Dopiero od nowego roku mam szansę jakąś kasę oszczędzić to może się coś kupi jak się nie przerzucę na hordy albo nowe 40k.
W sędziowanie raz się bawiłem i jak na razie więcej nie zamierzam. Zwłaszcza, że ostatnio jestem coraz mniej na bieżąco.
Więc generalnie Bombaj +1
Jakby to kogoś przypadkiem interesowało to 22 i 29 mnie nie ma.
Ale może najpierw poczekajmy chociaż na tych legendarnych 7 chętnych a potem będziemy kombinować.
Offline
RYKowisko 2011
Gdzie?
Częstochowa, Wyższa Szkoła Lingwistyczna przy ulicy Kopernika 17/19/21
Aula, pierwsze, duże oszklone drzwi po lewej na parterze.
Kiedy?
Sobota, 31 października (najprawdopodobniej)
Za ile?
15zł
Harmonogram
8.30 - 9.00 zapisy
9.00 - 12.00 I bitwa
12.00 - 15.00 II bitwa
15.00 - 18.00 III bitwa
Jak?
Gramy na ograniczeniach EURO na format 2400 pkt.
Proxy:
Dowolność, z tym że sproxowane oddziały nie mogą przekroczyć wartości 600 pkt. Jako prox nie liczy się np. wystawianie Wojowników Chaosu jako Wybrańców, pod warunkiem, że te dwa oddziały można odróżnić na pierwszy rzut oka (np. inna paleta kolorów).
Limit miejsc?
16
1. Master - Elfy Wysokiego Rodu
2. Chaos Warrior - Wojownicy Chaosu
3. Cobalt - Elfy Wysokiego Rodu
4. Zuzosław - Wojownicy Chaosu
5. Sasomir - Imperium
6. Bandziorka - Leśne Elfy
7. Jankiel - ???
8. bombaj - Szczuroludzie
9. Michau - Wojownicy Chaosu
10. Negro - Mroczne Elfy
11.
12.
13.
14.
15.
16.
O plakaty, dyplomy i nagrody zadbam ale przede wszystkim :
TURNIEJ SIĘ ODBYWA JUŻ NA 100%, KONIEC PUSTEGO GADANIA, GRAJMY!!!
Ostatnio edytowany przez Master (2011-10-11 19:41:17)
Offline
jestem gotowy dopiszcie mnie mam tylko nadzieje ze jakoś to wymieszacie bo jak będę 4 na liście to będę grał z 3 na liście a z nim to już się nagrałem proszę o wpisanie mnie na koniec listy
P.S. ja tylko proszę żeby nie było proxowania origamihammer oraz rydwanów typu sonyeriksson.
Ostatnio edytowany przez Negro (2011-10-05 19:25:46)
Offline
Kiedy?
Sobota,31 października
??? to chyba nie w tym roku. 31.X. to poniedziałek, przy czym jak dla mnie ten poniedziałek jest rewela, bo chyba prawie wszyscy mamy wolne, bo dzień później jest Wszystkich Świętych. Mówię serio, studenci i uczniowie zbijają bąki, można wtedy też po turnieju chwilę posiedzieć, pogadać, poplanować co dalej, bo fajnie byłoby coś mocniej w tym naszym grajdołku rozkręcić.
Z sobotą 29 może być u mnie różnie, raczej gorzej niż lepiej. musiałbym przenieść zajęcia z soboty na niedzielę, a nie wiem czy dam radę. ale to już mój problem.
zdecydowanie lokal niż open i popieram na 100% Crane'a odnośnie rozkręcenia się na razie lokalnie przed rzuceniem się na głęboką wodę.
Co do sędziowania, wolałbym sobie pograć, muszę ćwiczyć format euro, bo plany bardzo dalekosiężne przed przyszłorocznym DMP ale oczywiście można walić z pytaniami, czy odsyłać w spornych kwestiach. zasady mam ogarnięte, w razie czego zawsze sprawdzi się w rulebooku. na pewno musimy mieć podrukowane wszystkie aktualne faqi i erraty ze stronki GW.
w każdym razie nawet jeśli turniej nie wypali z braku chętnych, to zawsze warto się spotkać, zagrać z dwie bitewki towarzysko i pogadać.
Offline
Mógłby kosić trawniki w Obi
dzięki Master za wpisanie
jeśli mi coś nagle nie wyskoczy w planach (typu złamanie nogi podczas wchodzenia do pociągu) to przyjadę. Osobiście radził bym poczekać zobaczyć ile ludzi się zgłosi z samego klubu, jeśli będzie tak z 7 i więcej, jeśli będzie pewność co do stołów, sędziego (na turniejach w Warszawie sędzia zwykle gra a jest około 30 graczy i jakoś to zbytnio nie przeszkadza, tylko sędzie musi wiedzieć wszystko!) itp to można go zgłosić do ligi (http://ranking.wfb-pol.org/n_turnieje.php potem zgłoś turniej wypełniasz, wrzucasz temat na bordera i masz) jak wszytko będzie pewne to nie ma obawy o niewypał a pokarze się WSLowi że dzieje się coś większego i że jesteście w stanie to coś większego ogarnąć
co do proksów: sensownie, sensownie (co do wybrańców to zacząłem ostatnio nad nimi pewną prace tak że będą się wyróżniali)
do tego może sie jakieś jeszcze nagrody dołoży? symboliczne ale zawsze
Offline
Nagrody będą Chyba że wolicie pieniężne? Ja jestem za
Sorki bombaj, chodziło o 29 października, błąd wynika z tego, że zastanawiałem się nad 31, jeśli byłby możliwy to wolicie poniedziałek? Ja jestem za, ale nie wiem czy będzie się dało przełożyć, dowiem się i dam Wam znać.
Michau, to co, lokal? Jestem za.
Offline
moim zdaniem nie przenoscie na poniedzialek bo stracicie kilku graczy bo jak bede musial isc do pracy w poniedzialek to oczywiscie nie zagram
Offline
Mógłby kosić trawniki w Obi
to chyba nie ma znaczenia na którym miejscu listy jesteś bo i tak będzie chyba losowanie
Offline
Prawa Ręka
Lokal to dobry pomysł.
Ja już mówiłem, albo gram albo tam w ogóle nie przychodzę xD
W poniedziałki to w sumie nie muszę do szkoły chodzić, ciężko byłoby wymyślić coś sensownego dlaczego tak turniej zaraz po lekcjach do wieczora ale powinno dać radę.
Także, jestem za. Zasady też ogarniam to mogę coś tam podpowiedzieć. Ale 22 i 29 mnie nie ma. Więc 32 wojowników, 16 maruderów i z 12 rycerzy oraz jakiś bohaterów mogę mieć do pożyczenia. W sumie to stegadona też xD
Offline
chyba się wycofuje z mojej poprzedniej wypowiedzi łatwiej będzie mi zagrać w poniedziałek niż w weekend bo to dzień przed 1listopada
Offline
Dżizas, no przecież piszę, że wszyscy uczniowie i studenci w ten poniedziałek mają wolne, a niektórzy pracownicy też. Przecież to zaduszki nie będzie się trzeba tłumaczyć żadnemu nauczycielowi, bo nie trzeba iść do szkoły.
Jeśli klepiemyu ten termin, czyli 31 poniedziałek, to ja się deklaruję, że będę, gram, sędziuję, przywożę tereny i mogę pożyczyć jakieś skaveny, beastmeny, warriorów chaosu, krasnoludy też.
Offline