Czy jak Battlewagonowi dokupię pancerstoper, to mogę z niego normalnie korzystać? W codexie jest napisane, że to działo nie ma obsługi, więc jak mam z tego strzelać?
Offline
Hm... Orkowy Duch Maszyny?
Przypuszczam, że po prostu to działo nie wymaga obsługi i tyle...
Offline
Brat pragnie rozpocząć zbierać Orków, w związku z tym mam kilka pytań:
1. Jakie oddziały polecacie? (poprosił bym o wypisanie po kolei )
2. Jak skutecznie nimi grać?
Offline
1. Najlepsze oddziały to:
Noby, Looatsi, Boyzi, Bojowozy i Stormboyzi
2. Skutecznie można grać na wiele różnych sposobów (wszystko zależy od budowy armii, i klanu jakich chcesz grać)
Offline
Od niedawna z nami
Trzonem Twojej armii będą:
Ork Boyz (Chopaki) - genialna jednostka podstawowa, twarda, silna i z dużą ilością ataków. Doskonale się bije, i jest bardzo tania.
Wadą jest to, że kiepskawo strzela. Ciężko znaleźć rozpiski, w której nie ma Boyzów - oni są zawsze i wszędzie...
Trukki (po polsku chyba Bojowóz) - szybki, tani transporter do przewożenia Chopakuf. Dzięki nim Chopaki Twojego brata szybciej dostaną się do kombatu.
Ochroni ich to też przed ogniem z większości broni ręcznych, np. karabinów laserowych. Trukki są raczej mało odporne na broń ciężką, ale cena to wynagradza.
Offline
Galareta_Szatana napisał:
Trzonem Twojej armii będą:
Ork Boyz (Chopaki) - genialna jednostka podstawowa, twarda, silna i z dużą ilością ataków. Doskonale się bije, i jest bardzo tania.
Wadą jest to, że kiepskawo strzela. Ciężko znaleźć rozpiski, w której nie ma Boyzów - oni są zawsze i wszędzie...
Trukki (po polsku chyba Bojowóz) - szybki, tani transporter do przewożenia Chopakuf. Dzięki nim Chopaki Twojego brata szybciej dostaną się do kombatu.
Ochroni ich to też przed ogniem z większości broni ręcznych, np. karabinów laserowych. Trukki są raczej mało odporne na broń ciężką, ale cena to wynagradza.
Bojowozy, to nie są Trukki!
Bojowozy to są Warbuggies, które są trochę mniej zajebiaszcze niż Trukki, ale to szczegół. Najlepiej się one sprawdzają w wersji twin-linked rokkit launcha.
Aer0810 napisał:
1. Najlepsze oddziały to:
Noby, Looatsi, Boyzi, Bojowozy i Stormboyzi
2. Skutecznie można grać na wiele różnych sposobów (wszystko zależy od budowy armii, i klanu jakich chcesz grać)
Ranking trochę nie do końca (oczywiście Twoje zdanie, zielony bat'ku), ale rację muszę Ci przyznać w punkcie drugim.
I nosz kur** jasna, ile razy mamy powtarzać że styl gry jest zależny od klanu?! Ile razy mamy napisać, że nie ma konkretnej odpowiedzi na pytanie "jakie oddziały wybrać". Trzeba podać konkrety typu jednostki, taktyka, klan. Bez tych informacji NIE DA SIĘ ODPOWIEDZIEĆ!
Wiktor, daj bratu przeczytać ten CAŁY temat, to Z PEWNOŚCIĄ zdecyduje się na jakiś klan = styl gry. Wtedy niech się zarejestruje i kulturalnie zada pytanie "w co najlepiej zainwestować, co dokupić, co wybrać". Z pewnością otrzyma na tego typu pytanie uprzejmą odpowiedź.
Offline
Od niedawna z nami
Pardon, polskie nazwy jednostek znam po łebkach
Offline
Wiktor 8 napisał:
Brat pragnie rozpocząć zbierać Orków, w związku z tym mam kilka pytań:
1. Jakie oddziały polecacie? (poprosił bym o wypisanie po kolei )
2. Jak skutecznie nimi grać?
Jeżeli brat chce zbierać Orków, to niech się osobiście do nas zgłosi, a z miłą chęcią pomożemy.
Koledzy powyżej chyba już wszystko wspomnieli, ja natomiast od siebie mogę napisać tylko tyle, że
najlepszym i najtrafniejszym rozwiązaniem byłby zakup kodeksu dla brata i wstępne zapoznanie się z modelami
na stronie Games Workshop. Mógłby również poprzeglądać rozpiski które obrazują "jakie oddziały są polecane" itp.
Będzie to dla niego pewnym wprowadzeniem w świat czterdziestki, oraz zaznajomi się z jednostkami którymi chciałby grać.
Z resztą pytań nie będzie problemu, bo w końcu mamy tu dużo zielonych graczy.
Pozdrawiam
Offline
Ja bym jeszcze polecił CoolMiniOrNot, gdzie można znaleźć całkiem fajne fotki, które z kolei mogą zainspirować co do schematu malowania lub też konwersji.
Offline
Gość
Galareta_Szatana napisał:
Pardon, polskie nazwy jednostek znam po łebkach
Wilk'u był tak łaskaw, i na stronie 10 w tym temacie zamieścił tłumaczenie jednostek.
Hey wszystkim, jestem nowy na forum, a zauważyłem że udzielacie dużo bardzo przydatnych rad, dlatego sam proszę o pomoc.
Mam dość sporo figurek, i czasami rozpiski mi wychodzą czasami nie.
Z figurek posiadam:
Zagstruk
Weirdboy
Herszt AoBR
Mek z KFF (sam robiłem)
Wazdakka (sam robiłem)
Battlewagon (sam robiłem)
5 Motonobów (sam robiłem)
5 Burnasów (w planach kolejna 5)
6 Deffkopt
10 Nobów
10 Lootasów
20 Stormboyzów
2*30 Boyzów (choppa and slugga)
Tyle udało mi się zebrać przez 7 miesięcy
A teraz konkrety. Gram klanem Death Skulls (świetny klan według mnie - kolory również), tylko moje rozpiski różnią się od waszych proponowanych, dla tego klanu. Proszę o jakieś porady dotyczące złożenia rozpiski.
Wiem, że brak w mojej armii Killa Kand i Dreda. Jak czytałem wasze posty, to wygląda na to, że Kany i Dredy to najlepsze jednostki - muszę to rozważyć.
Z góry dzięki za pomoc.
Offline
Bat'ku, wiedz że trochę namieszałeś Bardziej ta armia do kombatu, niż do strzelania... zobacz:
1. Stormboyzi - są super jako taki "szybko uderzeniowy oddział", który wylatuje z covera, strzela, atakuje.
2. Noby - są po prostu przegięte, ja nimi rozkręcam najcięższe oddziały (nawet Termosy), a czasami jak przeżyją, to i Land Raidera zniszczą.
Tylko że tak jak wspominałem, oni są głównie do kombatu, a łatwiej ich zdjąć (jak nie mają transportu).
3. Herszt - też do kombatu, i wszelkie przestrajania tu niewiele dadzą...
4. Burnasi - są dobre w Battlewagonie, a według "przyjętych standardów" nie powinieneś ich mieć. No, ale jeżeli chcesz, to możesz poeksperymentować
5. Weirdboy - dobry tylko na półkę!
6. Deffkopty - tylko z twin-linked rokkit launcha...
Zamiast tych 2*30 choppa'n'slugga Boyz ja bym wziął 3*20 shoota Boyzów. Nob w takim oddziale jest niepotrzebny (darmozjad punktowy).
8. Motonoby + Wazdakka (moje dawne marzenie) - motorki ogłosiliśmy już wcześniej wszem i wobec, że są kiepskie. Na patrol mogą być
9. Battlewagon - jak się uprzesz, to wiadomo, może być transportem dla Burnasów lub Noobów.
10. MORE DAKKA!!! WAAAGH !!! (czyt. więcej Lootasów).
Mek z KFF daje radę, ale wszyscy wiemy, że SAG rządzi
Kup więcej Killa Kan, lub Dreda.
SHOOT! SMASH! CHOP! STOMP! mówiąc po Orkowemu. Liczę, że me słowa jako tako wpłyną na Twoje postrzeganie swojej armii.
Cześć
Ostatnio edytowany przez Gruby (2012-02-05 13:18:10)
Offline
Gość
Nantes napisał:
Hey wszystkim, jestem nowy na forum, a zauważyłem że udzielacie dużo bardzo przydatnych rad, dlatego sam proszę o pomoc.
Mam dość sporo figurek, i czasami rozpiski mi wychodzą czasami nie.
Z figurek posiadam:
Zagstruk
Weirdboy
Herszt AoBR
Mek z KFF (sam robiłem)
Wazdakka (sam robiłem)
Battlewagon (sam robiłem)
5 Motonobów (sam robiłem)
5 Burnasów (w planach kolejna 5)
6 Deffkopt
10 Nobów
10 Lootasów
20 Stormboyzów
2*30 Boyzów (choppa and slugga)
Tyle udało mi się zebrać przez 7 miesięcy
A teraz konkrety. Gram klanem Death Skulls (świetny klan według mnie - kolory również), tylko moje rozpiski różnią się od waszych proponowanych, dla tego klanu. Proszę o jakieś porady dotyczące złożenia rozpiski.
Wiem, że brak w mojej armii Killa Kand i Dreda. Jak czytałem wasze posty, to wygląda na to, że Kany i Dredy to najlepsze jednostki - muszę to rozważyć.
Z góry dzięki za pomoc.
Gruby napisał:
Bat'ku, wiedz że trochę namieszałeś Bardziej ta armia do kombatu, niż do strzelania... zobacz:
1. Stormboyzi - są super jako taki "szybko uderzeniowy oddział", który wylatuje z covera, strzela, atakuje.
2. Noby - są po prostu przegięte, ja nimi rozkręcam najcięższe oddziały (nawet Termosy), a czasami jak przeżyją, to i Land Raidera zniszczą.
Tylko że tak jak wspominałem, oni są głównie do kombatu, a łatwiej ich zdjąć (jak nie mają transportu).
3. Herszt - też do kombatu, i wszelkie przestrajania tu niewiele dadzą...
4. Burnasi - są dobre w Battlewagonie, a według "przyjętych standardów" nie powinieneś ich mieć. No, ale jeżeli chcesz, to możesz poeksperymentować
5. Weirdboy - dobry tylko na półkę!
6. Deffkopty - tylko z twin-linked rokkit launcha...
Zamiast tych 2*30 choppa'n'slugga Boyz ja bym wziął 3*20 shoota Boyzów. Nob w takim oddziale jest niepotrzebny (darmozjad punktowy).
8. Motonoby + Wazdakka (moje dawne marzenie) - motorki ogłosiliśmy już wcześniej wszem i wobec, że są kiepskie. Na patrol mogą być
9. Battlewagon - jak się uprzesz, to wiadomo, może być transportem dla Burnasów lub Noobów.
10. MORE DAKKA!!! WAAAGH !!! (czyt. więcej Lootasów).
Mek z KFF daje radę, ale wszyscy wiemy, że SAG rządzi
Kup więcej Killa Kan, lub Dreda.
SHOOT! SMASH! CHOP! STOMP! mówiąc po Orkowemu. Liczę, że me słowa jako tako wpłyną na Twoje postrzeganie swojej armii.
Cześć
Ludzie, co wy głosicie za HEREZJE!
Gram Deff'ami, więc się wypowiem w tym temacie, bo po prostu Wasze opinie błagają o pomstę do G&M
Wybaczcie moją zuchwałość, ale gram Deff'ami niezmiennie od samego początku, a będzie to już z 4 lata, więc co nieco o nich wiem.
Kolego Nantesie, powiem krótko i zwięźle: albo grasz typowymi DS, albo nie grasz nimi wcale - taka jest zasada.
Klan Deff Skullz'ów jest to jedyny klan, który nie toleruje jakichkolwiek innych zmian taktycznych, i innych jednostek poza strzelaczami !!!
Z tego co napisałeś, to masz w armii dużo, za dużo nieużytecznych figur, które trzeba albo przekonwertować, albo sprzedać i kupić inne. Ewentualnie zmienić klan
Nie przeciągając dłużej, postaram się opisać budowę klanu i wyposażenie poszczególnych jednostek.
Dowódzctwo
Podstawą i jedynym słusznym dowódcą w klanie Death Skulls'ów jest Big Mek. Bez niego nie masz co składać rozpiski.
Żeby Big Mek jako tako coś robił na stole, trzeba go koniecznie uzbroić w jakiś sprzęt. Tutaj mamy kilka opcji uzbrojenia, a konkretniej
pisząc, mamy tylko dwie "działające" opcje uzbrojenia. Pierwszą opcją jest wspomniany powyżej shokk attack gun (SAG), który jest dla mnie jedyną słuszną opcja dla Meka. Druga opcja jest nieco mniej groźna, a mianowicie jest to kustom mega-blasta (KM-B). Obydwie opcje są bardzo dobre, z tym że na mniejsze bitwy (patrole, i bitwy do 800 punktów) polecam KM-B. Na większe punkty jest oczywiście SAG. Co do kustom force fielda (KFF), to tutaj zbyt dużego szału nie ma. Według mnie jest to najgorsza opcja z tych trzech, dla Big Meka. Jeżeli chcesz coś ugrywać, to polecam albo KM-B, albo SAG.
Pozostaje kwestia dalszego uzbrojenia naszego dowódcy, a mianowicie poza bronią, trzeba uzbroić go jeszcze w inne dodatki, które pozwolą mu stać się nieco groźniejszym. Poniżej przedstawiam przykład:
Big Mek (shokk attack gun / kustom mega-blasta, cybork body, 'eavy armour, ammo Grot, bosspole)
Poza tym, masz jeszcze dwa sposoby jego ochrony, albo dołączasz go do oddziału Lootasów, albo wykupujesz mu gromadkę Greczinów - nie ma innej opcji.
Elity
Tutaj chyba wiesz, co jest podstawową jednostką - Lootasi.
Burnasi też mogą być, ale bardziej jako jednostka dwu-taktyczna typu: strzał + kombat (w końcu mają burny które działają jak power weapon).
Troopsy
Tutaj się zaczynają schody, widząc w co uzbrajasz swoich Boyzów. Ja wszystko rozumiem, że można mieć pewne upodobania, ale
jedyną słuszną opcją w klanie DS dla Boyzów to shooty + rokkit launche / big shooty. Obowiązkiem jest również wykupienie Noba z power klawem.
Dlaczego? A dlatego że jak wpadnie w oddział jakiś grubszy model z T5 lub T6, to nie będziesz miał go czym ubić z S3
Poniżej przedstawiam przykład oddziału:
(20) Ork Boyz (17*shoota, 2*big shoota / 2*rokkit launcha, Nob + power klaw, bosspole)
W oddziale jest tylko 20 Boyzów, ponieważ taki oddział jest bardziej mobilniejszy, i można go łatwiej ukryć w terenie. Większym oddziałem jest ciężko operować na stole, przez co jest łatwiejszym celem dla przeciwnika. Może Ci się wydawać, że BS 2 to mało żeby cokolwiek zastrzelić, ale nic bardziej mylnego - siła nie tkwi w BSie, lecz w ilości strzałów.
Oprócz Boyzów, w troopsach masz możliwość wykupienia Deff Dread. Polecam, w końcu to dodatkowy strzelacz, a jak na swoje możliwości bojowe bardzo tani.
Fasty
Tutaj mamy tak samo jak w Elitach, jedną słuszną opcję, a mianowicie Deffkopty
Dodam tylko tyle, że są tylko dwie opcje jakby uzbrojenia, oto przykłady:
Deffkoptas (3*kustom mega-blasta)
Deffkoptas (3*rokkit launcha)
Heavy
W tym slocie mamy już kilka opcji niż tylko jedna, czy dwie. Pierwszą, a zarazem najpopularniejszą opcją w tym slocie są oczywiście Killa Kany.
Jednostka składająca się ze szwadronu (w jednym slocie możesz mieć 3 Killa Kany). Dodatkową zaletą tego oddziału jest jeszcze to, że kierują nimi
Grecziny, przez co mają BS 3, a nie standardowo jak Orkowie BS 2. Jest to oczywiście niezmiernym plusem. Poniżej podrzucam kilka przykładowych oddziałów:
(3) Killa Kans (3*grotzooka)
(3) Killa Kans (3*rokkit launcha)
Kolejną jednostką doruwnującą Killa Kanom są Deff Dredy. Jest to Orkowa wersja Killa Kany, z nieco większą opcją uzbrojenia. Poniżej przykład:
Deff Dread (kustom mega-blasta, drednought close combat weapon, armour plates)
Następnymi kolejnymi dwoma jednostkami są dwa pojazdy, a mianowicie Battlewagon i Looted Wagon. O ile pierwszy jest twardą drapieżną bestią
którą można skonfigurować dowolnie, i będzie za każdym razem działać. O tyle drugi pojazd to potulny baranek, który potrafi dać porządnego kopa przeciwnikowi, ale ma tylko jedną opcję przy której coś potrafi zdziałać. Oto przykład:
Looted Wagon (boomgun, reinforced ram)
Trzy takie Loot'arki na stole, robią taki popłoch że aż miło Jedynym minusem Loot'arki jest to, że musi on pozostawać bezustannie w terenie. Bez tego zostanie zniszczona raz dwa.
-----------------------------
To tyle na temat jednostek, przejdę teraz do kwestii tego, co posiadasz.
Z tych figur przydadzą Ci się tylko (reszta albo na sprzedaż, albo na wymianę): Nobowie, Herszt, Mek, Battlewagon, Burna Boyz, Deffkopty, Lootasi i Boyzi.
Już piszę co po krótce musisz zrobić:
Nobowie - konwersja na Lootasów
Herszt - konwersja na Big Meka
Burna Boyz - zmagnesowanie na Lootasów, z opcją na Burnasów
Boyzi - must have SHOOTA !
Mam nadzieję, że trochę pomogłem
Mnie o żadną herezję proszę nie oskarżać, bo ja nie dawałem koledze porad "jak złożyć Deff Skullzów", tylko odpowiedziałem do czego służy dana jednostka.
Ja mu wcale nie mówię, że ma brać Stormboyzów, bądź inną jednostkę, tylko omówiłem do czego są poszczególne jednostki.
I już na wstępie zaznaczyłem że:
Gruby napisał:
Bardziej ta armia do kombatu, niż do strzelania...
Offline