Miałem się zacząć rozpisywać, ale coś mnie tknęło... Proszę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Elfy_Wysok … Warhammer) Tam na prawdę wszystko dobrze opisane, może tylko dokonania królów pobieżnie potraktowane, ale jak na "co nie co" to chyba wystarczy.
A co do linków - poszukaj. Na prawdę nie jest trudno znaleźć takie rzeczy w dobie Internetu.
Ale oczywiście zachęcam jak najbardziej do nabycia podręcznika w wersji papierowej. Elektroniczna jest nieporęczna i wg. mnie nadaje się tylko do przejrzenia i podjęcia decyzji o zakupie.
Ostatnio edytowany przez Terthin (2010-01-28 20:05:38)
Offline
W kwestii fluffu- dużo mówić.
W kwestii grania- gra się bardzo przyjemnie, możesz sklecić armię na wiele sposobów, mają opłacalną piechotę, dobre strzelanie. Drodzy w punktach, ale taka jest zależność dla armii elitarnych.
Offline
marjan ale się rozpisałeś. A ja tyle czekałem na twój post. Myślałem że rozpiszesz się z fluffem, że dowiem się jak grać tą armią, a jak nie. Co jest w niej mocne a co nie, itd. przy okazji dowiem sie na co mam uważać jak będę grać z HE
Offline
High Elfy mają bardzo różnorodne jednostki. To po pierwsze. Można z nich sklecić armię właściwie dowolną. Zależy od Ciebie, czy postawisz na konnicę i rydwany, na magię czy też piechotę. Jest to bardzo szybka i manewrowa rasa, więc będzie wiele okazji do flankowania i szarż na tyły wroga. Inną mocną stroną Elfów jest świetna magia i potężni magowie. Mogą oni wybrać dowolną domenę z podręcznika bądź ich własną wysoką magię(6 czarów podstawowych + 1 darmowy). Ich balista może strzelać pojedynczym bełtem lub 6 mniejszymi o sile 4 i modyfikatorze - 2 do Ochrony Pancerza. Prawie każdy elf ma Zdolności Strzeleckie i Walkę wręcz na poziomie 4, więc rzadko zdarza im się pudłować.Mają dużo potworów typu smoki, gryfy czy orły. Jednak co najważniejsze KAŻDY elf posiada zasadę specjalną Zawsze Uderza Jako Pierwszy. Jest ona niezwykle przydatna w walce wręcz, gdyż nawet posiadając broń wielką i przyjmując szarżę wroga będą atakowali pierwsi. Ich włócznicy atakują z 3 szeregów, aż 6 jednostek budzi Strach lub Terror. Niestety mają też słabe strony. Przede wszystkim mała wytrzymałość i siła(3). Walcząc wręcz z Krasnoludami czy Chaosem nie mają szans. Po drugie : brak dział, katapult czy moździerzy. Ich jedyna machina wojenna to balista. Inna sprawa to słaba ochrona pancerza piechoty(max. 5+). Mimo to uważam ich za jedną z najlepszych armii Warhammera.
Offline
Ściąga rozpiski z rapida
IMO ta różnorodność jest względna. Bo właśnie nie da się ich zrobić na modłę orkową - łaaaaa i do przodu na dowolnego przeciwnika. Silna kawaleria w dobie rycerzy chaosu, bretonii, imperium, blood knightów jest najwyżej zadowalająca, za to widzę olbrzymi potencjał w walce z wrażliwymi na magię rozpiskami.
Straty u HE mogą faktycznie bardzo zaboleć, ale zawsze można spróbować wystrzelać przeciwnika. Ustawiając na skrzydłach dwa bolce można namieszać. Limit Speciali wyraźnie wskazuje co ta armia powinna posiadać. Zasada Zawsze Atakuje jako Pierwszy jest idealna do defensywy za głęboką lothern sea guard.
Ogółem w mojej ocenie ta armia ma tak wielkie plusy jak i minusy. Z drugiej strony grałem do tej pory armią praktycznie bez pancerza (ghule zombie, szkiele 5+) i nie cierpiałem na tym tak bardzo, choć trzeba zauważyć, ze HE są 1,5 raza droższe.
Offline
Niestety Siwy, ale zawiodłeś się.
Co do różnorodności to powiem tak:
- elfy mają mnóstwo WYSTAWIALNYCH oddziałów: White Lions, Phoenix Guard, Sword Masters, Dragon Princes, zwykli łucznicy itp.
- można grać na turbo ofens i na turbo defens
- nie chcesz czarować- bierzesz jednego caddyego i masz naprawdę duży komfort w antymagii
Do tego niezłe możliwości wystawienia bohaterów (szczególnie polecam łuki).
Offline
I właśnie mam pytanie czy zawsze atakują pierwsze czy są jakieś odstępstwa i czy wszystkie HE mają tą zasadę?
Offline
Małe przegięcie ale tak jak cała 7edycja. Żeby bronią dwuręczną walić pierwszym i to jak kawaleria chaosu szarżuje... ehh.
Offline
Ściąga rozpiski z rapida
Co Ty tu masz przegięte? A to, że DE nienawidzą wszystkiego co się rusza to jest nieprzegięte?
Po prostu DE=HE to diabły vs anioły - musi być po równo. Choć moim zdaniem i tak DE są lepsze.
Offline
Bo DE są lepsze. Tzn. w sensie zasad i umiejętności. Bo jako istoty to są na nieporównywalnie niższym poziomie... ]:->
Traktujcie to jako żart. Nie chcę wszczynać tutaj żadnych burd.
Ostatnio edytowany przez Terthin (2010-01-30 23:17:59)
Offline
Tak, zasada ma jedno ograniczenie . Jak spotka się z armią Slaanesha to wtedy liczy się inicjatywa i szarże, bo pedałki chaosu też są w całości ASF. Poza tym... Wysokie Elfy są armią niezwykle klimatyczną i dość uniwersalną w graniu (choć już nie tak jak kiedyś) a dla mnie nadal Gwardia Fenixa pozostaje niedoścignionym wzorem klimatycznej pałacowej gwardii.
Siwy --> na co uważać? Na potworną ruchliwość kawalerii, na smoka, który prawie zawsze się pojawia i raczej nie licz na magię, bo na minimum 2 tury Elf cię zastopuje, a potem jest już u ciebie w ogródku.
Offline
Siwy i tak nie korzysta z magii. A jakby nie musiał to by maszynek też nie wystawiał Prawdziwy Ork.
Offline