Prawa Ręka
Jak za drodzy to zrób konwersję. Ale jak dla mnie jak nie masz oddziału to masz proxa.
Mam jeszcze takie pytanie : a propo tych proxów proxów które są proxami i wchodzą w limit. To może być cokolwiek byle było wiadomo co to i miało dobrą podstawkę czy ma być inna figurka ?
Ostatnio edytowany przez michau5300 (2011-10-20 15:39:19)
Offline
Ja mam tutaj mało do gadania bo nie startuje (nie umiem 8 edycji) ale swoje się wypowiem
Jak dla mnie prox to jest za model. Jeżeli ktoś chce podstawić proksa to najlepiej inna figurkę Np jak ktoś chce a nie ma hydry bo jest albo droga albo słabo dostępna bla bla bla i inne bzdety to powinna coś też innego dużego wystawić. Ostatnio kumpel wystawił zamiast zyrokoptera działki organkowe bo był w trakcje malowania.
Ja zamiast smoka wystawiłem rydwan bo ma podobną podstawkę. Ważne żeby wielkość podstawki się zgadzała oraz wyróżniała się z armii np żeby nie było takich akcji że ktoś ma 6 rydwanów a ten 6ty to smok
Panowie tylko nie zabijacie przyjemności z gry kłótniami
Ostatnio edytowany przez loboba (2011-10-20 16:06:14)
Offline
loboba napisał:
Panowie tylko nie zabijacie przyjemności z gry kłótniami
To chyba powinno brzmieć : "Panowie tylko nie zabijacie przyjemności z gry z kłótniami", w końcu to Warhammer
Offline
Ta dyskusja ma doprowadzić do tego, żeby kłótni na turnieju nie było Bo wtedy to będzie się działo
Offline
Widze ze wszystko najlepiej zepchnac na jednego niech master zorganizuje turniej niech sprawdza rozpiski zalatwia nagrody zalatwia sale termin a na koniec niech na to wszystko zrobi kupe a wy patrzcie z założonymi rekami. powtarzam ze jest glosowanie i jesli marjan sie tego nie podejmie to ja to zrobie ale ja poprostu zapytam o zasady Jankiela i Bombaja i bedziemy grali jakgraja na turniejach w kraju (mam nadzieje ze bez proxow i innych ) wiec prosze o głosowanie
Offline
ja napiszę po cichutku i delikatnie, żeby mi Marian nie powiedział, że jestem spięty
mi, osobiście, jest to zupełnie i całkowicie obojętne, na jakie punkty gramy, że bez ani jednego proksa i wszystko pomalowane z wymodelownymi podstawkami. Mogę zagrać na dowolny rozsądny format i spełnię wszystkie te wymagania. Mówię, o tym , żeby nie było, że coś pod siebie kombinuję
Są trzy typy turniejów w naszym kraiku, największe - mastery, średnie - lokale (oba zgłoszone do ligi ogólnopolskiej) i forfunowskie pykania w gronie klubowym / znajomych.
Na masterach wszystko pomalowane i żadnych proksów (prawie, bo nikt nie robi problemu, że jedna gwardia to inna, jakiś oddział się nie domalował, czy warriorzy są chosenami);
na lokalach ograniczenie proksów do iluś tam procent, z wymogiem zastąpienie braków czymś co chociaż przypomina oryginał, brak wymogów malowania;
a na "klubówkach": jak Ci w duszy gra, testujesz rozpy, grasz ludkami z plasteliny lub kartonikami, samymi podstawkami, whatever, po prostu grasz.
Jeżeli chcecie przebić najbardziej wymagające turnieje w Polsce - zakaz proksów do stopnia niedopuszczenia warriorów jako chosenów - wolna wola - jak dla mnie przerost formy nad treścią.
Pamiętam jednak, jak zaczynałem to hobby i miałem pół regimentu sklejonego na krzyż. Gdyby nie turnieje, na które mogłem pojechać z połową armii zrobioną z klocków lego, to bym w ogóle to olał, zwłaszcza, gdy temat nie dotyczył prestiżowych imprez, tylko jakiś pomniejszych eventów.
Koniec końców. Jeżeli chcemy zachęcać nowych, rozwijać się, promować hobby, wciągać jak największą ilość ludzi, z których w przyszłości będzie można budować klub z prawdziwego zdarzenia - minimalne wymagania (poza koniecznością posiadania kostek, miarki, przynajmniej ksera armybooka itp).
nie masz figurek na 2400 - przychodź, spodoba Ci się - dokupisz. Nie do końca jesteś pewien co do składania rozpy lub masz opory przed korzystaniem z pirackiego oprogramowania - przyjdź, poprawimy razem, nauczysz się. Chcesz grać, ale nie jesteś pewien - przyjdź z tym co masz - może wrócisz z pełną walizą figurek i zapłacisz składkę klubową. Może za rok/dwa wystawimy pełną kadrę na mastera spełniającą wszystkie wymogi, zbudowaną z tych leszczy, którzy dzisiaj mają armię na 500 pkt. a może ich zniechęcimy już teraz.
takie jest moje zdanie, więc głosuję za jak najbardziej liberalnym regulaminem.
Offline
wszystko w tym jest prawda tylko skoro ja lub cobalt gramy od roku mozemy przyjsc na forfun turniej z 3/4 armi nie sproxowana to ludzie którzy graja po kilka lat (słyszałem ze nawet po 7!!!!) i przynosi niepomalowane sproksowane origami to jak dla mnie juz dawno powinni to rzucić!
Offline
bombaj napisał:
ja napiszę po cichutku i delikatnie, żeby mi Marian nie powiedział, że jestem spięty
Złośliwcze Ok, nie będzie więcej podszczypywania
Negro- ludziom nie podobało się moje sędziowanie. Nie robię tego z lenistwa- bardzo chętnie sprawdzę rozpiski, dopilnuje wszystkiego na turnieju- nie ma problemu. Powiem więcej- bardzo to lubię
Skoro ma to być turniej dla nas- zróbmy go mniej restrykcyjnie. Bombaj podkreślił jedną ważną rzecz- nikt nie przyjdzie na turniej, bo nie ma figurek. Nikt nie kupi figurek, bo nie poczuje atmosfery turnieju. Błędne koło Dlatego proponowałbym takie zasady (proponowałbym, nie narzucam itp., żeby jasność była):
1) Format turnieju: EURO 2400
I. General Restrictions:
2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed
Army Specific Restrictions:
Beastmen: No Restrictions
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. Siren Song may only be taken once
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +1 PD and +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: No Restrictions
O&G: No Restrictions
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts.
TK: No restrictions
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.
III. Scoring
We are considering the following victory points mechanic, and encourage you to test it and provide feedback:
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.
0-20 Victory-Points per game
Victory points to Battle points per game:
0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
V. Virtual Line of Sight
Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets
Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.
Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed
Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.
Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.
Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
2) Liczba bitew: w zależności od frekwencji (swiss)
3) Zakaz gry niekompletnymi modelami (jak mają być proksy, to niech będą kompletne ).
4) Obowiązują uściślenia sędziowskie: http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html
5) Proksy- 600pkt. Jeżeli chociaż jeden model nie jest zgodny z oddziałem- całość liczona jako prox.
6) Stoły będą ponumerowane, makiety stałe.
7) Rozpiski przysłane 4 dni przed turniejem na maila. Dodatkowo przed turniejem każdy gracz zobowiązany jest do posiadania dwóch kopii swojej rozpiski (dla siebie i przeciwnika).
8)Dopuszczone jedynie oficjalne armie z własnymi podręcznikami.
9) Obowiązuje FAQ GW.
10) Każdy gracz jest zobowiązany do posiadania własnej miarki i kostek.
Tyle
Ostatnio edytowany przez Marjan (2011-10-20 23:17:14)
Offline
no i mamy regulamin skargi wnioski zarzalenia prosimy nie skladac, nie zostana uwzglednione
P.S. czy jest jakis ochotnik na sędziego głównego ??? (tak wiem, turniej mastera on powinien byc sędzią - ale moze znajdzie sie ktos z klubu kto cos chcce zrobic dla klubu ?? )
Ostatnio edytowany przez Negro (2011-10-21 06:50:45)
Offline
Jeśli nie będzie sprzeciwów, to mogę turniej ogarnąć.
Offline
Ściąga rozpiski z rapida
Gitara, moją największą obawę rozwialiście
Offline
Mógłby kosić trawniki w Obi
mam jeszcze tylko jedno ostatnie pytanie co do proxów: czy w końcu można wystawiać wojowników jako chosenów czy nie? (jeśli nie to będę miał spory problem z wystawieniem się )
Offline
Wsjo można. Jak powiedział pewien bohater w Przenicowanym Świecie. Idąc jednak za ciosem - post Siwego był w 100% słuszny i prawdziwy, takoż i post Bombaja - zatem, ktoś nowy w hobby niech proxuje część armii, zachęćmy młodzież do hobby. Ale ludzie z kilkuletnim stażem, którzy chcą grać byle czym.... shame on YOU!!!
Marjan jako sędzia jest postacią sprawdzoną i ostrzelaną, You have my sword.
Offline