Master napisał:
Jak działa Pluton Gwardii Imperialnej? Załóżmy, że mam pluton, składający się z:
- Dowództwo z działem laserowym
- 3 składy Gwardzistów z miotaczami ognia
- skład broni ciężkiej z 3 działkami automatycznymi
Witam
Ogólnie rzecz biorąc Pluton Gwardii jest traktowany, jako jeden oddział troops, ale tylko na potrzeby rozpiski. W samej grze, po fazie rozstawienia, każda
składowa Plutonu jest osobną jednostką troops. To oznacza, że po rozstawieniu ten jeden Pluton robi się 5 jednostkami typu troops. Pamiętaj, że przy rozpisce
to jest jeden slot w troopsach, więc będziesz potrzebował jeszcze jednego slotu zapełnionego, aby mieć legalną armię.
Master napisał:
1. Faza ruchu
- Czy rozkazy działają za cały pluton, czy tylko na 1 oddział Gwardzistów?
Rozkaz wykonuje tylko ta jednostka, która ma taką zasadę (dowódca oddziału HQ plutonu, albo jakiś special character). Rozkaz może wydać
swojej jednostce, lub też innej jednostce, ale tylko jednej nie całemu plutonowi.
Master napisał:
- Czy mogę skład broni ciężkiej zostawić z tyłu, a piechotą iść do przodu?
Możesz.
Master napisał:
- Czy muszę mieć max. 2 cale pomiędzy HQ plutonu a oddziałami?
Nie, HQ plutonu jest traktowany jako osobna jednostka typu troops podobnie, jak inne składowe plutonu.
Master napisał:
2. Faza strzelania
- Czy oddział broni ciężkiej może strzelać przez oddziały Gwardzistów ze swojego plutonu?
Możesz, ale przeciwnik będzie miał Cover Save 4+.
Master napisał:
- Czy jeśli wróg strzela do plutonu może wybrać do czego strzela, czy ja przydzielam trafienia?
Wróg może strzelać tylko do jednej jednostki, czyli jednej składowej plutonu.
Master napisał:
3. Faza walki wręcz
- Czy jeśli wróg atakuje jeden z oddziałów Gwardzistów, to czy reszta plutonu musi angażować się w walkę?
Nie. Nie może, gdyż na polu walki są to osobne jednostki.
Master napisał:
- Czy jeśli jeden oddział Gwardzistów ucieka, to cały pluton musi?
Nie.
Master napisał:
Na razie tyle, w razie jeszcze jakichkolwiek wątpliwości, jeszcze zapytam
Dzięki za odpowiedź...
Nie ma za co.
Offline
Mam pytanie dotyczące osłony względem własnych jednostek.
Konkretnie chodzi mi o to, czy piechota robiąca za żywą tarcze może być osłoną dla np. Rhino?
Z matematyczną dokładnością można powiedzieć, że model pojazdu jest schowany za piechotą w około 60%. Przysługuje mu więc osłona na 4+?
Jeszcze osłona od ostrzału artyleryjskiego:
SM stoją na wzgórzu (osłona na 4+). Dostają dużym plackiem centralnie w sam środek centralnie stojącego SM'a - PP 3. Czy mogą korzystać z osłony terenu?
Offline
Czyli ogólnie się zgadzamy, że piechota może robić osłonę dla pojazdu o ile - zasłania swoimi mężnymi ciałkami co najmniej 50% powierzchni pojazdu.
Sumarycznie - piechota może robić za osłonę dla pojazdu.
Edit:
Miły pan z Games Workshop przeprowadził z nami (ja i 2 kumpli) kilka symulacji z zastosowaniem Mantikory, Whirlwinda i karabinów plazmowych, tak że wydaje się że wykorzystaliśmy wszystkie możliwości by odpowiedzieć na powyższe pytania.
1. Pojazd dostaje ochronę jeżeli co najmniej 50% pancerza w który jest oddawany strzał jest za osłoną terenu bądź modeli:
"Aby uznać pojazd za znajdujący się za osłoną, zasłonięte przez teren lub modele musi być przynajmniej 50% tej jego części do której celują strzelcy".
2. Artyleria / zaporowa... i inne placki - obrażenia liczą się od środka celownika. Rożnice są tylko w postaci dostarczenia pocisku który w momencie wybuchu zadaje obrażenia. Wszystko co pod celownikiem otrzymuje obrażenia, ale może się bronić rzutem na pancerz, (o ile PP jest wystarczająco "niskie") lub terenu jeżeli się znajduje na czymś co zapewnia osłonę (las, wzgórze). Nie ma różnicy jak umieszczony jest środek celownika względem jednostki (nad modelem czy pomiędzy). Ważne jest natomiast, gdzie się znajduje (może to być na przykład z drugiej strony drutu kolczastego względem modelu, dając mu osłonę na 6+). Istotne jest to, że nie działa tu zasada schowania 50% oddziału.
Kierunek skąd nadlatuje pocisk również ma znaczenie, ale tylko w przypadku gdy musimy widzieć cel - czy nam nic nie zasłania.
Zaporowa:
+ można strzelać nie widząc celu; przygwożdżenie
- nie strzela się po ruchu (nie dotyczy indywidualnych zasad); ma minimalny zasięg; brak możliwości korekty znoszenia o ZS pojazdu
Artyleria:
+ można strzelać po ruchu; ma korektę znoszenia o ZS pojazdu
- nie można strzelać z niczego innego jeżeli strzela się z artylerii; brak przygwożdżenia; trzeba widzieć cel
Inne (plazma, granatniki itp):
+ mobilność o ile nie są ciężkie; możliwość korekty o ZS strzelającego
- mały placek, często może się przegrzać (plazma)
Ostatnio edytowany przez magik1980 (2012-03-17 14:38:23)
Offline
Czy po wystrzelaniu do końca jednego oddziału (w fazie strzelania), można szarżować na inny?
Offline
W rulebooku jest to zaznaczone, że jeśli strzelasz do oddziału i wystrzeliwujesz go do końca, to w fazie walki wręcz możesz zaszarżować inny oddział.
Offline
Gruby napisał:
W rulebooku jest to zaznaczone, że jeśli strzelasz do oddziału i wystrzeliwujesz go do końca, to w fazie walki wręcz możesz zaszarżować inny oddział.
Dzięki za odpowiedz. Czy mógłbyś wskazać gdzie dokładnie jest to opisane (strona podręcznika)?
Offline
W jakiej skali punktowej gra się na patrole?
Jeżeli gramy na małe punkty, to jesteśmy zmuszeni grać patrolowo?
Offline
Lukullus napisał:
W jakiej skali punktowej gra się na patrole?
Najczęściej patrole rozgrywa się od 500 punktów, do 650 punktów. Zdarzają się też patrole na 700 punktów, ale są one raczej rzadkością.
Lukullus napisał:
Jeżeli gramy na małe punkty, to jesteśmy zmuszeni grać patrolowo?
Nie, nie jesteśmy zmuszeni.
Patrol to umowna rozgrywka celowo ograniczona, dlatego by nie wystawiać jakichś potwornych modeli (typu Land Raider lub Tervigon) na małe punkty.
Sens patrolu polega na tym, by trochę pomyśleć nad złożeniem odpowiednio - działającej rozpiski.
Na moim przykładzie mogę podać, że przygodę z czterdziestką rozpoczynałem od rozgrywek na małe punkty - według mnie jest to chyba najlepszy sposób nauki gry.
Offline
Hobbyt napisał:
Czy można się dobrowolnie okopać gdy wróg strzela z broni przygważdżających (tak żeby dostać premię do osłony)?
Nie. Paść na ziemię można tylko w swojej fazie strzelania (bądź w fazie ruchu - nie pamiętam). W sytuacji o której mówisz jest już za późno, bo nawet niesamowicie mocny impuls psioniczny ze strony Imperatora, nic tu nie pomoże
Offline
Odnośnie okopywania, w rulebooku jest napisane tak:
"Po tym, jak przeciwnik wykona testy trafienia i zranienia, ale zanim ty wykonasz testy osłony lub usuniesz modele poległych, możesz zadeklarować, że oddział wykonuje komende Padnij".
Ehh, to ja już nic nie rozumiem.
Offline
Hobbyt napisał:
Odnośnie okopywania, w rulebooku jest napisane tak:
"Po tym, jak przeciwnik wykona testy trafienia i zranienia, ale zanim ty wykonasz testy osłony lub usuniesz modele poległych, możesz zadeklarować, że oddział wykonuje komende Padnij".
Jeżeli tak jest napisane w rulebooku, to do tego się ustosunkowujesz
Offline